Zásady jízdy na sněhu: 5 pravidel, která je třeba znát a dodržovat

Zopakujte si zásady jízdy na sněhu.

Nejen na hory, ale i do nížin už přišel první letošní sníh. Řidiči, kteří nepoužívají zimní pneumatiky už od 1. listopadu, jak s určitými doplňujícími podmínkami nařizuje silniční zákon, raději zůstávají doma, ti ostatní si zadělávají na pěkný malér.

Opatrnost je samozřejmě jedním z faktorů, který řidiči jízdu po kluzkém povrchu usnadní, je toho ale více. Stačí dodržovat následujících pravidla a sníh na silnicicíh už nemusí být ten každoročně proklínaný nepřítel.

1. Základem je plynulost

I pro jízdu v těžším terénu platí, že využití setrvačnosti a plynulých pohybují je klíčem úspěchu. Tento postup se hodí i na zasněžené silnici. Auta plná systémů stability a trakce nás oddělují od dění, a i když dokážou pomoct, je nutné, aby se řidič zdržel zbrklých zásahů.

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

To platí především o řízení. Trhané pohyby volantem nejsou žádoucí nikdy, nevýhody takového jízdního stylu se na kluzkém povrchu násobí. Při škubání volantem ztrácejí přední kola trakci mnohem dříve, řidič by měl rovněž jemně pracovat i s plynem a brzdou. Ne náhodou zimní režimy aut otupí reakce plynového pedálu. Vyplatí se využívat vyšších převodových stupňů, které jsou ke kolům jemnější.

Myslete také na to, že ani samotné ABS nemusí plně zaručit ovladatelnost vozu při brzdění. Při vyhýbání překážce je proto nutné pracovat s volantem pouze tak, jak je nezbytně nutné, a brát v potaz fakt, že vůz vždy nejlépe brzdí se srovnanými koly.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků