Zásady jízdy na sněhu: 5 pravidel, která je třeba znát a dodržovat

Zopakujte si zásady jízdy na sněhu.

Nejen na hory, ale i do nížin už přišel první letošní sníh. Řidiči, kteří nepoužívají zimní pneumatiky už od 1. listopadu, jak s určitými doplňujícími podmínkami nařizuje silniční zákon, raději zůstávají doma, ti ostatní si zadělávají na pěkný malér.

Opatrnost je samozřejmě jedním z faktorů, který řidiči jízdu po kluzkém povrchu usnadní, je toho ale více. Stačí dodržovat následujících pravidla a sníh na silnicicíh už nemusí být ten každoročně proklínaný nepřítel.

1. Základem je plynulost

I pro jízdu v těžším terénu platí, že využití setrvačnosti a plynulých pohybují je klíčem úspěchu. Tento postup se hodí i na zasněžené silnici. Auta plná systémů stability a trakce nás oddělují od dění, a i když dokážou pomoct, je nutné, aby se řidič zdržel zbrklých zásahů.

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

To platí především o řízení. Trhané pohyby volantem nejsou žádoucí nikdy, nevýhody takového jízdního stylu se na kluzkém povrchu násobí. Při škubání volantem ztrácejí přední kola trakci mnohem dříve, řidič by měl rovněž jemně pracovat i s plynem a brzdou. Ne náhodou zimní režimy aut otupí reakce plynového pedálu. Vyplatí se využívat vyšších převodových stupňů, které jsou ke kolům jemnější.

Myslete také na to, že ani samotné ABS nemusí plně zaručit ovladatelnost vozu při brzdění. Při vyhýbání překážce je proto nutné pracovat s volantem pouze tak, jak je nezbytně nutné, a brát v potaz fakt, že vůz vždy nejlépe brzdí se srovnanými koly.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků