Zásady jízdy na sněhu: 5 pravidel, která je třeba znát a dodržovat

Zopakujte si zásady jízdy na sněhu.

Nejen na hory, ale i do nížin už přišel první letošní sníh. Řidiči, kteří nepoužívají zimní pneumatiky už od 1. listopadu, jak s určitými doplňujícími podmínkami nařizuje silniční zákon, raději zůstávají doma, ti ostatní si zadělávají na pěkný malér.

Opatrnost je samozřejmě jedním z faktorů, který řidiči jízdu po kluzkém povrchu usnadní, je toho ale více. Stačí dodržovat následujících pravidla a sníh na silnicicíh už nemusí být ten každoročně proklínaný nepřítel.

1. Základem je plynulost

I pro jízdu v těžším terénu platí, že využití setrvačnosti a plynulých pohybují je klíčem úspěchu. Tento postup se hodí i na zasněžené silnici. Auta plná systémů stability a trakce nás oddělují od dění, a i když dokážou pomoct, je nutné, aby se řidič zdržel zbrklých zásahů.

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

To platí především o řízení. Trhané pohyby volantem nejsou žádoucí nikdy, nevýhody takového jízdního stylu se na kluzkém povrchu násobí. Při škubání volantem ztrácejí přední kola trakci mnohem dříve, řidič by měl rovněž jemně pracovat i s plynem a brzdou. Ne náhodou zimní režimy aut otupí reakce plynového pedálu. Vyplatí se využívat vyšších převodových stupňů, které jsou ke kolům jemnější.

Myslete také na to, že ani samotné ABS nemusí plně zaručit ovladatelnost vozu při brzdění. Při vyhýbání překážce je proto nutné pracovat s volantem pouze tak, jak je nezbytně nutné, a brát v potaz fakt, že vůz vždy nejlépe brzdí se srovnanými koly.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků