Jezdíte na červenou? Podle statistik je velká šance, že někoho zabijete

Riziko úmrtí kvůli jízdě na červenou je v Americe prý nejvyšší za deset let. Řidiči se dokonce k hrubému dopravnímu přestupku přiznávají.

Podle studie, kterou vytvořila Americká Automobilová Asociace (AAA) zahynou ve Spojených státech každý den dva lidé kvůli řidičům, kteří jezdí na červenou. „Řidiči, kteří se rozhodnou jet na červenou i přes to, že by mohli bezpečně zastavit, tím bezohledně ohrožují ostatní účastníky silničního provozu“, řekl David Yang, výkonný ředitel AAA.

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

V roce 2017 zahynulo touto příčinou na amerických silnicích 939 lidí. Podle statistik je to o 28 % více než v roce 2012. Další čísla ukazují, že 46 % obětí neseděly za volantem, nebo seděly v jiném autě. Řidičům patří pouze 35% podíl a třeba více než pět procent patří cyklistům a chodcům.

I přes děsivou statistiku se jeden ze tří řidičů přiznal, že se v uplynulých třiceti dnech alespoň jednou tohoto hrubého přestupku dopustil. Dva z pěti pak věří, že i kdyby se tohoto činu dopustili, nebude v dohledu žádný policista, aby mohl zasáhnout. Organizace IIHS tvrdí, že nejlepší ochranou je instalování radarů přímo do semaforů, jako to najdete na řadě českých křižovatek.

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

V České republice se má zpřísnit trestání za tento přestupek. Místo pěti trestných bodů jich nyní má být šest, záleží to ale na schválení návrhu novely silničního zákona. Pokuta ve správním řízení se pak nyní může vyšplhat až do výše 7500 Kč. Při opakovaném přestupku ale není problém přijít o řidičský průkaz i na půl roku. 

S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich
TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

Hyundai Nexo FCEV

Na Hyundai Nexo v Česku ještě nejsme dostatečně připraveni. I tak jsme si ho ale zkusili a zjistili, že je to moc fajn auto.

4.  4.  2021 | Vladimír Kadera