Jezdíte na červenou? Podle statistik je velká šance, že někoho zabijete

Riziko úmrtí kvůli jízdě na červenou je v Americe prý nejvyšší za deset let. Řidiči se dokonce k hrubému dopravnímu přestupku přiznávají.

Podle studie, kterou vytvořila Americká Automobilová Asociace (AAA) zahynou ve Spojených státech každý den dva lidé kvůli řidičům, kteří jezdí na červenou. „Řidiči, kteří se rozhodnou jet na červenou i přes to, že by mohli bezpečně zastavit, tím bezohledně ohrožují ostatní účastníky silničního provozu“, řekl David Yang, výkonný ředitel AAA.

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

V roce 2017 zahynulo touto příčinou na amerických silnicích 939 lidí. Podle statistik je to o 28 % více než v roce 2012. Další čísla ukazují, že 46 % obětí neseděly za volantem, nebo seděly v jiném autě. Řidičům patří pouze 35% podíl a třeba více než pět procent patří cyklistům a chodcům.

I přes děsivou statistiku se jeden ze tří řidičů přiznal, že se v uplynulých třiceti dnech alespoň jednou tohoto hrubého přestupku dopustil. Dva z pěti pak věří, že i kdyby se tohoto činu dopustili, nebude v dohledu žádný policista, aby mohl zasáhnout. Organizace IIHS tvrdí, že nejlepší ochranou je instalování radarů přímo do semaforů, jako to najdete na řadě českých křižovatek.

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

V České republice se má zpřísnit trestání za tento přestupek. Místo pěti trestných bodů jich nyní má být šest, záleží to ale na schválení návrhu novely silničního zákona. Pokuta ve správním řízení se pak nyní může vyšplhat až do výše 7500 Kč. Při opakovaném přestupku ale není problém přijít o řidičský průkaz i na půl roku. 

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.19yrhe2l
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků