Na tohle téma jsem nedávno četla zajímavý článek https://www.dopravniznaceni.com/Jizda-v-zime-b5567.htm... a mají tam velmi zajímavé rady, po přečtení jsem si připadla bezpečněji a jízdy v zimě se už nebojím.
Min. 4mm? Taková blbost.Minimun je 1,6mm.
Minimum je 4 mm u zimních a 1,6 mm u letních pneu.
Ještě o nějaký nesmysl se s námi podělíš?
Je uplne jedno aky je limit. Dolezite je to, ze kseft sabude tocit.
Za vším hledéj ženu nebo peníze: http://bit.ly/2AfrSJW... A v tomto případě je stejně ten vysmátý "pojišťovna". Možná proto rodu ženského. Ta vy--j--e s každým. ZKUŠENOST. Zdravím tímto Českou pojišťovnu, paní Jourovou atd.
Normálně, přes ručku!https://www.youtube.com/watch...
Doporučuji auto před zatáčkou hodit do smyku, aby tě smyk nemohl překvapit a předjíždět dominantním způsobem tak, aby ti co to s autem neumí strachy zůstali doma a nedělali ty zasrané kolony.
Hlavně si spousta lidí s dobrou čtyřkolou myslí, že když se tak snadno na tom sněhu rozjedou, že stejně snadno to bude i brzdit...
A to platí hlavně o škodofkářích, kteří si myslí, že jejich služebka umí zázraky,:-(
Tak ono by to platilo i o Hnujdařích, kdyby ale ty jejich plečky měly 4x4, když to nemá ani 90% SantaFéček...
Hnujdajiřicům by nepomohlo ani 8x8, Hnujdajiřice je diagnóza sama pro sebe:-D
Stan: Ano, čtyřkolka skutečně brzdí stejně snadno jako se rozjíždí, protože celková trakce čtyř pneu je při akceleraci i brzdění stejně velká. Na rozdíl od dvoukolek které všemi čtyřmi brzdí prakticky stejně dobře jako čtyřkolka, ale rozjezdy už mají naprosto tragické
základy fyziky jsou asi jasné. Tady jde o dojem, který čtyřkolka dává mnohým řidičům, že jsou na kluzkém povrchu nezastavitelní, ale neuvědomují si, že do kopce výhodu mají, při zastavování jsou na tom stejně.
Stan: zajímavé že jsi dostal tolik plusů, ale já když napsal úplně to stejné jen jinými slovy jsem dostal samé mínusy. Čtenáři asi budou odborníci :-D
Trochu se zapomíná na to, že auta se skutečným pohonem 4x4 (tedy nikoliv různé systémy, které se automaticky připojují připrokluzu), mají výhodu i při sjezdu dolů. Pokud totiž brzdí motorem, brzdí všechna 4 kola a to je znatelný rozdíl.
Stejně tak je potřeba držet 4x4 AWD (ne ty nesmysly s haldexem) pod plynem, jinak vůz na kluzkém povrchu ztrácí rychle trakci ;-)
S automatem brzdit motorem sice jde, ale moc lidí včetně mě to nedělá. Víš, my už nemáme manuál skoro 30 let :-D
Bydlím v USA, v horské oblasti s vrcholky nad 3000 metrů a běžně projíždím po úzkých horských silničkách průsmyky v nadmořské výšce až 2500 metrů. A mohu zodpovědně prohlásit, že s automatem brzdit motorem lze velmi dobře a turisté z města, kteří to ještě nezjistili, mají dole docela problémy. Minimálně jim slušně smrdí brzdy :-) Pokud bych tady nebrzdil motorem, tak měním destičky asi každý týden.Na různých příjezdových cestách člověk ocení dokonce i to, že má redukci. Na kvalitních zimních pneumatikách s redukovanou jedničkou se dá sjet docela dost. Aspoň já se vždy dostal dolů v pořádku, i když ostatní tvrdili, že to sjet nepůjde :-)
Na off roadu když si zamkneš třeba dvojku pro sjezd to je něco jiného. Ale házet tam v každém klesání třeba při 80km/h z Déčka čtveku se mi moc nechce, na automat se za jízdy prostě nesahá. Asi je to tím, že jsem z města ;-)
Já to asi v ČR nedokážu moc posoudit. Je pravda, že takové mnohakilometrové sjezdy s 1000 metry výškového rozdílu tam nemáte, takže to brzdy asi docela dobře zvládnou. Pokud tedy za autem třeba netáhnete těžký přívěs. Také nevím, jak moc brzdí automat s menšími motory, které jsou v Evropě častější než americké V8. Já mám v autě 5.7 V8 a ten brzdí dobře. Ale v principu by to klasická automatická převodovka měla v pohodě zvládat a nemělo by jí to nijak ubližovat. Soused tady má na Tundře už asi 300 000 mil, často za tím tahá těžký přívěs nebo loď a problém žádný (s převodovkou ani jiný, taky je to Toyota).
Aha, tak to jste vy kdo v zimě tak blokují provoz :-D
Zatím máš 7 mínusů. Zjevně od lidí kteří ještě neměli možnost si to vyzkoušetode mě máš velké plus
Totalny nezmysel. Napoveda: haldex. Dalsia napoveda: hmotnost na naprave. Ta posledna sa vyucuje bezne na strednej priemyselnej. Nic v zlom.
Anti: a s čímpak konkrétně nesouhlasíš ? Myslíš si snad že čtyřkolka brzdí hůř než dvoukolka, anebo že dvoukolka nemá na sněhu tragické zrychlení ?? :-D
Super postreh. A ja pridavam, ze mnohi z nich si myslia ze ked niekam vylezu, dolu to bez problemov pojde tiez. A zase tu vyhrabem tu nasu mierne klesajucu cestu pod lesom. Je pod nou dolu pravouhla zakruta. Rano je na tej ceste centimetrovy lad ako sklo po celej dlzke a ano, az dolu do tej zakruty. Smerom hore to stvorkolkar s armadou elektroniky teda vyleze, ale smerom dolu sa vysype rovnako ako kazdy iny nakolko pred tou zakrutou nezabrzdi a bude sa len smykat po dotycnici von do malin. Tam velmi opatrne a nechat tam samozrejme rozumny kvalt. Tu je vo vyhode jednoduche auto a manual, kedze akonahle sa to odtrhne, okamzite to citite a vidite. Ked idem tade domov, a vidim tam lad, zakladam retaz a castokrat taham niekoho von. Najtucnejsim 'ulovkom' bol zatial ML, pekne nabaleny aj s lyzami a ze mi to dalo prace ho odtial dostat :-) Samozrejme netvrdim ze 4x4 je nanic, naopak na klzkom povrchu urcite ohromne plus ale neprecenovat to: su situacie ked to skratka neznamena nic (a take, kde to znamena zasa vela). Cize s rozumom....Co sa tyka zvysku, ono v podstate pri jazde v zime plati uplne vsetko co aj v lete. Cize pripravene auto, pohoda a klud za volantom, spravny odstup, prehlad okolo (aj dozadu co u mnohych je tabu, jazdi to ako na ponorke s periskopom), len to plati vo zvysenej miere, umernej riziku.
Hlavně jezděte hlavou a ne pořád stejným stylem, bez ohledu na klimatické podmínky.Jinak já si do aut na zimu dávám litrovou petku záložní vody, dvě deky a nikdy nejezdím do rezervy, ale nechávám si vždy nejmíň 10 litrů benzínu. Stát v zimě na dálnici za nehodou 8 hodin není nic moc.
Ta petka zalozni vody na zimu ma slouzit k zatloukani koliku?
Ne, ta je na pití. V autě je samozřejmě teplo. Po několika hodinách bez vody může být nepříjemná dehydratace. V létě je vedro a tak nějak s tím každý počítá a vozí si pití, v zimě ale málokdo a z vlastní zkušenosti vím, že to může překvapit.
záložní petka rumu :-D
Nejdulezitejsi je ovsem mit spravnou ZNACKU auta; a z tohoto pohledu je jedinou nevyhnutelnou moznosti SKODA. Pak je i jezdeni v zime hrackou!
Stačí, aby se člověk nechoval za volantem jak kokot, kterých jsou plné hnujdaje a tohle fórum...
Tesat do kamene B-]
Náhodou Škodovka je na zimu fakt v pohodě :)Superb má šířku kol do sněhu ideální, pohon 4x4, dálkově ovládané nezávislé topení, vyhřívání předních i zadních sedadel, volantu, zrcátek, zadního i čelního skla kovovou fólií, dvoulitrový benzín vyhřeje interiér za 5 minut... co víc si přát?
Pořádná světla, ale ty má Superb taky celkem obstojná.
Sup 4x4 za mega je urcite fajn, osobne se divim, ze ho nesedla vetsina populace. Ale pamatuji, 30 let zpet, Skoda 100, drapaky, cena i vykon smesna, ale do toho kilometroveho krpalu k nam na chatu se v 15 cm snehu vyskrabala dychtive, jako by ji to bavilo (no mne urcite)... ted s tema ctyrkolkama je to uz nejak nuda.
Pokud ti čtyřkolka přijde nudná tak možná jezdíš dost pomalu
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.