Jízda autem v zimě: Jak mít auto pod kontrolou a na co si dát pozor?

37 komentářů

Nina
2. prosince • 17:10

Na tohle téma jsem nedávno četla zajímavý článek https://www.dopravniznaceni.com/Jizda-v-zime-b5567.htm... a mají tam velmi zajímavé rady, po přečtení jsem si připadla bezpečněji a jízdy v zimě se už nebojím.

aaa
16. listopadu • 15:19

Min. 4mm? Taková blbost.
Minimun je 1,6mm.

PB
18. listopadu • 12:46

Minimum je 4 mm u zimních a 1,6 mm u letních pneu.

k8
17. listopadu • 13:29

Ještě o nějaký nesmysl se s námi podělíš?

Anti-automat
16. listopadu • 17:59

Je uplne jedno aky je limit. Dolezite je to, ze kseft sabude tocit.

MamFkus
16. listopadu • 20:12

Za vším hledéj ženu nebo peníze: http://bit.ly/2AfrSJW... A v tomto případě je stejně ten vysmátý "pojišťovna". Možná proto rodu ženského. Ta vy--j--e s každým. ZKUŠENOST. Zdravím tímto Českou pojišťovnu, paní Jourovou atd.

Agresivní Řidič
16. listopadu • 9:20

Normálně, přes ručku!
https://www.youtube.com/watch...

Kankunen
16. listopadu • 9:11

Doporučuji auto před zatáčkou hodit do smyku, aby tě smyk nemohl překvapit a předjíždět dominantním způsobem tak, aby ti co to s autem neumí strachy zůstali doma a nedělali ty zasrané kolony.

Stan
16. listopadu • 8:57

Hlavně si spousta lidí s dobrou čtyřkolou myslí, že když se tak snadno na tom sněhu rozjedou, že stejně snadno to bude i brzdit...

ben
16. listopadu • 18:25

A to platí hlavně o škodofkářích, kteří si myslí, že jejich služebka umí zázraky,:-(

Stan
16. listopadu • 19:02

Tak ono by to platilo i o Hnujdařích, kdyby ale ty jejich plečky měly 4x4, když to nemá ani 90% SantaFéček...

Petr Vaněk
18. listopadu • 1:36

Hnujdajiřicům by nepomohlo ani 8x8, Hnujdajiřice je diagnóza sama pro sebe:-D

vana
16. listopadu • 15:44

Stan: Ano, čtyřkolka skutečně brzdí stejně snadno jako se rozjíždí, protože celková trakce čtyř pneu je při akceleraci i brzdění stejně velká. Na rozdíl od dvoukolek které všemi čtyřmi brzdí prakticky stejně dobře jako čtyřkolka, ale rozjezdy už mají naprosto tragické

Stan
16. listopadu • 19:01

základy fyziky jsou asi jasné. Tady jde o dojem, který čtyřkolka dává mnohým řidičům, že jsou na kluzkém povrchu nezastavitelní, ale neuvědomují si, že do kopce výhodu mají, při zastavování jsou na tom stejně.

vana
17. listopadu • 18:55

Stan: zajímavé že jsi dostal tolik plusů, ale já když napsal úplně to stejné jen jinými slovy jsem dostal samé mínusy. Čtenáři asi budou odborníci :-D

Clayton
16. listopadu • 23:33

Trochu se zapomíná na to, že auta se skutečným pohonem 4x4 (tedy nikoliv různé systémy, které se automaticky připojují připrokluzu), mají výhodu i při sjezdu dolů. Pokud totiž brzdí motorem, brzdí všechna 4 kola a to je znatelný rozdíl.

Marex
21. listopadu • 3:12

Stejně tak je potřeba držet 4x4 AWD (ne ty nesmysly s haldexem) pod plynem, jinak vůz na kluzkém povrchu ztrácí rychle trakci ;-)

Joky
18. listopadu • 1:34

S automatem brzdit motorem sice jde, ale moc lidí včetně mě to nedělá. Víš, my už nemáme manuál skoro 30 let :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Clayton
18. listopadu • 10:51

Bydlím v USA, v horské oblasti s vrcholky nad 3000 metrů a běžně projíždím po úzkých horských silničkách průsmyky v nadmořské výšce až 2500 metrů. A mohu zodpovědně prohlásit, že s automatem brzdit motorem lze velmi dobře a turisté z města, kteří to ještě nezjistili, mají dole docela problémy. Minimálně jim slušně smrdí brzdy :-) Pokud bych tady nebrzdil motorem, tak měním destičky asi každý týden.
Na různých příjezdových cestách člověk ocení dokonce i to, že má redukci. Na kvalitních zimních pneumatikách s redukovanou jedničkou se dá sjet docela dost. Aspoň já se vždy dostal dolů v pořádku, i když ostatní tvrdili, že to sjet nepůjde :-)

Joky
19. listopadu • 5:19

Na off roadu když si zamkneš třeba dvojku pro sjezd to je něco jiného. Ale házet tam v každém klesání třeba při 80km/h z Déčka čtveku se mi moc nechce, na automat se za jízdy prostě nesahá. Asi je to tím, že jsem z města ;-)

Clayton
19. listopadu • 12:16

Já to asi v ČR nedokážu moc posoudit. Je pravda, že takové mnohakilometrové sjezdy s 1000 metry výškového rozdílu tam nemáte, takže to brzdy asi docela dobře zvládnou. Pokud tedy za autem třeba netáhnete těžký přívěs. Také nevím, jak moc brzdí automat s menšími motory, které jsou v Evropě častější než americké V8. Já mám v autě 5.7 V8 a ten brzdí dobře. Ale v principu by to klasická automatická převodovka měla v pohodě zvládat a nemělo by jí to nijak ubližovat. Soused tady má na Tundře už asi 300 000 mil, často za tím tahá těžký přívěs nebo loď a problém žádný (s převodovkou ani jiný, taky je to Toyota).

vana
18. listopadu • 8:58

Aha, tak to jste vy kdo v zimě tak blokují provoz :-D

vana
17. listopadu • 18:48

Zatím máš 7 mínusů. Zjevně od lidí kteří ještě neměli možnost si to vyzkoušet
ode mě máš velké plus

Anti-automat
16. listopadu • 17:57

Totalny nezmysel. Napoveda: haldex. Dalsia napoveda: hmotnost na naprave. Ta posledna sa vyucuje bezne na strednej priemyselnej. Nic v zlom.

vana
17. listopadu • 18:52

Anti: a s čímpak konkrétně nesouhlasíš ? Myslíš si snad že čtyřkolka brzdí hůř než dvoukolka, anebo že dvoukolka nemá na sněhu tragické zrychlení ?? :-D

Anti-automat
16. listopadu • 13:30

Super postreh. A ja pridavam, ze mnohi z nich si myslia ze ked niekam vylezu, dolu to bez problemov pojde tiez. A zase tu vyhrabem tu nasu mierne klesajucu cestu pod lesom. Je pod nou dolu pravouhla zakruta. Rano je na tej ceste centimetrovy lad ako sklo po celej dlzke a ano, az dolu do tej zakruty. Smerom hore to stvorkolkar s armadou elektroniky teda vyleze, ale smerom dolu sa vysype rovnako ako kazdy iny nakolko pred tou zakrutou nezabrzdi a bude sa len smykat po dotycnici von do malin. Tam velmi opatrne a nechat tam samozrejme rozumny kvalt. Tu je vo vyhode jednoduche auto a manual, kedze akonahle sa to odtrhne, okamzite to citite a vidite. Ked idem tade domov, a vidim tam lad, zakladam retaz a castokrat taham niekoho von. Najtucnejsim 'ulovkom' bol zatial ML, pekne nabaleny aj s lyzami a ze mi to dalo prace ho odtial dostat :-) Samozrejme netvrdim ze 4x4 je nanic, naopak na klzkom povrchu urcite ohromne plus ale neprecenovat to: su situacie ked to skratka neznamena nic (a take, kde to znamena zasa vela). Cize s rozumom....Co sa tyka zvysku, ono v podstate pri jazde v zime plati uplne vsetko co aj v lete. Cize pripravene auto, pohoda a klud za volantom, spravny odstup, prehlad okolo (aj dozadu co u mnohych je tabu, jazdi to ako na ponorke s periskopom), len to plati vo zvysenej miere, umernej riziku.

runner42
16. listopadu • 8:21

Hlavně jezděte hlavou a ne pořád stejným stylem, bez ohledu na klimatické podmínky.Jinak já si do aut na zimu dávám litrovou petku záložní vody, dvě deky a nikdy nejezdím do rezervy, ale nechávám si vždy nejmíň 10 litrů benzínu. Stát v zimě na dálnici za nehodou 8 hodin není nic moc.

jozka
18. listopadu • 16:18

Ta petka zalozni vody na zimu ma slouzit k zatloukani koliku?

runner42
19. listopadu • 17:49

Ne, ta je na pití. V autě je samozřejmě teplo. Po několika hodinách bez vody může být nepříjemná dehydratace. V létě je vedro a tak nějak s tím každý počítá a vozí si pití, v zimě ale málokdo a z vlastní zkušenosti vím, že to může překvapit.

Kenny
16. listopadu • 12:23

záložní petka rumu :-D

Bautista
16. listopadu • 8:18

Nejdulezitejsi je ovsem mit spravnou ZNACKU auta; a z tohoto pohledu je jedinou nevyhnutelnou moznosti SKODA. Pak je i jezdeni v zime hrackou!

Stan
16. listopadu • 8:55

Stačí, aby se člověk nechoval za volantem jak kokot, kterých jsou plné hnujdaje a tohle fórum...

Barum
16. listopadu • 12:21

Tesat do kamene B-]

runner42
16. listopadu • 8:28

Náhodou Škodovka je na zimu fakt v pohodě :)
Superb má šířku kol do sněhu ideální, pohon 4x4, dálkově ovládané nezávislé topení, vyhřívání předních i zadních sedadel, volantu, zrcátek, zadního i čelního skla kovovou fólií, dvoulitrový benzín vyhřeje interiér za 5 minut... co víc si přát?

Aladin
16. listopadu • 13:30

Pořádná světla, ale ty má Superb taky celkem obstojná.

Radon
17. listopadu • 19:07

Sup 4x4 za mega je urcite fajn, osobne se divim, ze ho nesedla vetsina populace. Ale pamatuji, 30 let zpet, Skoda 100, drapaky, cena i vykon smesna, ale do toho kilometroveho krpalu k nam na chatu se v 15 cm snehu vyskrabala dychtive, jako by ji to bavilo (no mne urcite)... ted s tema ctyrkolkama je to uz nejak nuda.

vana
18. listopadu • 10:17

Pokud ti čtyřkolka přijde nudná tak možná jezdíš dost pomalu

Doporučujeme

Články odjinud