Jízda autem v zimě: Jak mít auto pod kontrolou a na co si dát pozor?

Bautista  |  16. 11. 2018 08:18

Nejdulezitejsi je ovsem mit spravnou ZNACKU auta; a z tohoto pohledu je jedinou nevyhnutelnou moznosti SKODA. Pak je i jezdeni v zime hrackou!

Odpovědět  |   | 
runner42  |  16. 11. 2018 08:28

Náhodou Škodovka je na zimu fakt v pohodě :)
Superb má šířku kol do sněhu ideální, pohon 4x4, dálkově ovládané nezávislé topení, vyhřívání předních i zadních sedadel, volantu, zrcátek, zadního i čelního skla kovovou fólií, dvoulitrový benzín vyhřeje interiér za 5 minut... co víc si přát?

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  16. 11. 2018 13:30

Pořádná světla, ale ty má Superb taky celkem obstojná.

Odpovědět  |   | 
Radon  |  17. 11. 2018 19:07

Sup 4x4 za mega je urcite fajn, osobne se divim, ze ho nesedla vetsina populace. Ale pamatuji, 30 let zpet, Skoda 100, drapaky, cena i vykon smesna, ale do toho kilometroveho krpalu k nam na chatu se v 15 cm snehu vyskrabala dychtive, jako by ji to bavilo (no mne urcite)... ted s tema ctyrkolkama je to uz nejak nuda.

Odpovědět  |   | 
vana  |  18. 11. 2018 10:17

Pokud ti čtyřkolka přijde nudná tak možná jezdíš dost pomalu

Odpovědět  |   | 
Stan  |  16. 11. 2018 08:55

Stačí, aby se člověk nechoval za volantem jak kokot, kterých jsou plné hnujdaje a tohle fórum...

Odpovědět  |   | 
Barum  |  16. 11. 2018 12:21

Tesat do kamene

Odpovědět  |   | 
runner42  |  16. 11. 2018 08:21

Hlavně jezděte hlavou a ne pořád stejným stylem, bez ohledu na klimatické podmínky.

Jinak já si do aut na zimu dávám litrovou petku záložní vody, dvě deky a nikdy nejezdím do rezervy, ale nechávám si vždy nejmíň 10 litrů benzínu. Stát v zimě na dálnici za nehodou 8 hodin není nic moc.

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  16. 11. 2018 12:23

záložní petka rumu

Odpovědět  |   | 
jozka  |  18. 11. 2018 16:18

Ta petka zalozni vody na zimu ma slouzit k zatloukani koliku?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  19. 11. 2018 17:49

Ne, ta je na pití. V autě je samozřejmě teplo. Po několika hodinách bez vody může být nepříjemná dehydratace. V létě je vedro a tak nějak s tím každý počítá a vozí si pití, v zimě ale málokdo a z vlastní zkušenosti vím, že to může překvapit.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  16. 11. 2018 08:57

Hlavně si spousta lidí s dobrou čtyřkolou myslí, že když se tak snadno na tom sněhu rozjedou, že stejně snadno to bude i brzdit...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  16. 11. 2018 13:30

Super postreh. A ja pridavam, ze mnohi z nich si myslia ze ked niekam vylezu, dolu to bez problemov pojde tiez. A zase tu vyhrabem tu nasu mierne klesajucu cestu pod lesom. Je pod nou dolu pravouhla zakruta. Rano je na tej ceste centimetrovy lad ako sklo po celej dlzke a ano, az dolu do tej zakruty.

Smerom hore to stvorkolkar s armadou elektroniky teda vyleze, ale smerom dolu sa vysype rovnako ako kazdy iny nakolko pred tou zakrutou nezabrzdi a bude sa len smykat po dotycnici von do malin. Tam velmi opatrne a nechat tam samozrejme rozumny kvalt. Tu je vo vyhode jednoduche auto a manual, kedze akonahle sa to odtrhne, okamzite to citite a vidite. Ked idem tade domov, a vidim tam lad, zakladam retaz a castokrat taham niekoho von. Najtucnejsim 'ulovkom' bol zatial ML, pekne nabaleny aj s lyzami a ze mi to dalo prace ho odtial dostat

Samozrejme netvrdim ze 4x4 je nanic, naopak na klzkom povrchu urcite ohromne plus ale neprecenovat to: su situacie ked to skratka neznamena nic (a take, kde to znamena zasa vela). Cize s rozumom....

Co sa tyka zvysku, ono v podstate pri jazde v zime plati uplne vsetko co aj v lete. Cize pripravene auto, pohoda a klud za volantom, spravny odstup, prehlad okolo (aj dozadu co u mnohych je tabu, jazdi to ako na ponorke s periskopom), len to plati vo zvysenej miere, umernej riziku.

Odpovědět  |   | 
vana  |  16. 11. 2018 15:44

Stan: Ano, čtyřkolka skutečně brzdí stejně snadno jako se rozjíždí, protože celková trakce čtyř pneu je při akceleraci i brzdění stejně velká. Na rozdíl od dvoukolek které všemi čtyřmi brzdí prakticky stejně dobře jako čtyřkolka, ale rozjezdy už mají naprosto tragické

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  16. 11. 2018 17:57

Totalny nezmysel. Napoveda: haldex. Dalsia napoveda: hmotnost na naprave. Ta posledna sa vyucuje bezne na strednej priemyselnej.

Nic v zlom.

Odpovědět  |   | 
vana  |  17. 11. 2018 18:52

Anti: a s čímpak konkrétně nesouhlasíš ? Myslíš si snad že čtyřkolka brzdí hůř než dvoukolka, anebo že dvoukolka nemá na sněhu tragické zrychlení ??

Odpovědět  |   | 
Stan  |  16. 11. 2018 19:01

základy fyziky jsou asi jasné. Tady jde o dojem, který čtyřkolka dává mnohým řidičům, že jsou na kluzkém povrchu nezastavitelní, ale neuvědomují si, že do kopce výhodu mají, při zastavování jsou na tom stejně.

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  16. 11. 2018 23:33

Trochu se zapomíná na to, že auta se skutečným pohonem 4x4 (tedy nikoliv různé systémy, které se automaticky připojují připrokluzu), mají výhodu i při sjezdu dolů. Pokud totiž brzdí motorem, brzdí všechna 4 kola a to je znatelný rozdíl.

Odpovědět  |   | 
vana  |  17. 11. 2018 18:48

Zatím máš 7 mínusů. Zjevně od lidí kteří ještě neměli možnost si to vyzkoušet
ode mě máš velké plus

Odpovědět  |   | 
Joky  |  18. 11. 2018 01:34

S automatem brzdit motorem sice jde, ale moc lidí včetně mě to nedělá. Víš, my už nemáme manuál skoro 30 let

Odpovědět  |   | 
vana  |  18. 11. 2018 08:58

Aha, tak to jste vy kdo v zimě tak blokují provoz

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  18. 11. 2018 10:51

Bydlím v USA, v horské oblasti s vrcholky nad 3000 metrů a běžně projíždím po úzkých horských silničkách průsmyky v nadmořské výšce až 2500 metrů. A mohu zodpovědně prohlásit, že s automatem brzdit motorem lze velmi dobře a turisté z města, kteří to ještě nezjistili, mají dole docela problémy. Minimálně jim slušně smrdí brzdy Pokud bych tady nebrzdil motorem, tak měním destičky asi každý týden.
Na různých příjezdových cestách člověk ocení dokonce i to, že má redukci. Na kvalitních zimních pneumatikách s redukovanou jedničkou se dá sjet docela dost. Aspoň já se vždy dostal dolů v pořádku, i když ostatní tvrdili, že to sjet nepůjde

Odpovědět  |   | 
Joky  |  19. 11. 2018 05:19

Na off roadu když si zamkneš třeba dvojku pro sjezd to je něco jiného. Ale házet tam v každém klesání třeba při 80km/h z Déčka čtveku se mi moc nechce, na automat se za jízdy prostě nesahá. Asi je to tím, že jsem z města

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  19. 11. 2018 12:16

Já to asi v ČR nedokážu moc posoudit. Je pravda, že takové mnohakilometrové sjezdy s 1000 metry výškového rozdílu tam nemáte, takže to brzdy asi docela dobře zvládnou. Pokud tedy za autem třeba netáhnete těžký přívěs. Také nevím, jak moc brzdí automat s menšími motory, které jsou v Evropě častější než americké V8. Já mám v autě 5.7 V8 a ten brzdí dobře. Ale v principu by to klasická automatická převodovka měla v pohodě zvládat a nemělo by jí to nijak ubližovat. Soused tady má na Tundře už asi 300 000 mil, často za tím tahá těžký přívěs nebo loď a problém žádný (s převodovkou ani jiný, taky je to Toyota).

Odpovědět  |   | 
Marex  |  21. 11. 2018 03:12

Stejně tak je potřeba držet 4x4 AWD (ne ty nesmysly s haldexem) pod plynem, jinak vůz na kluzkém povrchu ztrácí rychle trakci

Odpovědět  |   | 
vana  |  17. 11. 2018 18:55

Stan: zajímavé že jsi dostal tolik plusů, ale já když napsal úplně to stejné jen jinými slovy jsem dostal samé mínusy. Čtenáři asi budou odborníci

Odpovědět  |   | 
ben  |  16. 11. 2018 18:25

A to platí hlavně o škodofkářích, kteří si myslí, že jejich služebka umí zázraky,

Odpovědět  |   | 
Stan  |  16. 11. 2018 19:02

Tak ono by to platilo i o Hnujdařích, kdyby ale ty jejich plečky měly 4x4, když to nemá ani 90% SantaFéček...

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  18. 11. 2018 01:36

Hnujdajiřicům by nepomohlo ani 8x8, Hnujdajiřice je diagnóza sama pro sebe

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  16. 11. 2018 09:11

Doporučuji auto před zatáčkou hodit do smyku, aby tě smyk nemohl překvapit a předjíždět dominantním způsobem tak, aby ti co to s autem neumí strachy zůstali doma a nedělali ty zasrané kolony.

Odpovědět  |   | 
Agresivní Řidič  |  16. 11. 2018 09:20

Normálně, přes ručku!
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
aaa  |  16. 11. 2018 15:19

Min. 4mm? Taková blbost.
Minimun je 1,6mm.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  16. 11. 2018 17:59

Je uplne jedno aky je limit. Dolezite je to, ze kseft sabude tocit.

Odpovědět  |   | 
MamFkus  |  16. 11. 2018 20:12

Za vším hledéj ženu nebo peníze: http://bit.ly/2AfrSJW... A v tomto případě je stejně ten vysmátý "pojišťovna". Možná proto rodu ženského. Ta vy--j--e s každým. ZKUŠENOST. Zdravím tímto Českou pojišťovnu, paní Jourovou atd.

Odpovědět  |   | 
k8  |  17. 11. 2018 13:29

Ještě o nějaký nesmysl se s námi podělíš?

Odpovědět  |   | 
PB  |  18. 11. 2018 12:46

Minimum je 4 mm u zimních a 1,6 mm u letních pneu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově b…

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z tamních cest, které se objevují na různých video serverech. Oni ty auta umějí ale i řádně opravit, jak dokazuje i tento případ.

22.  2.  2019 | | 20 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 142 N/A
Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elekt…

Se šéfem českého zastoupení Škodovky jsme si v Ženevě povídali o dalším rozvoji elektromobility v České republice. A má poměrně jasná sdělení.

7.  3.  2019 | | 102 N/A