Již zítra v Česku začne předprodej elektrického VW ID. Máme další fotky prototypu

Ještě před spuštěním předběžných objednávek unikají na veřejnost nové záběry elektrického Volkswagenu v lehkém maskování. Proporce a designové prvky modelu jsou už takřka jasné.

Volkswagen se chystá na oficiální uvedení svého prvního elektromobilu z očekávané rodiny ID. První sériové kusy elektrického hatchbacku na platformě MEB plánuje značka vypustit do světa v listopadu 2019, přičemž naplno již chce prodeje spustit na začátku roku 2020. Pro nedočkavce však VW již zítra spustí možnost předběžné objednávky, která se týká i našeho trhu. Na stránkách českého zastoupení tak nyní probíhá odpočet do startu rezervací.

Co se týče ceny, dřívější spekulace německých publikací mluvily o minimální částce 29.999 euro (asi 770 tisíc korun), a to v případě zvolení nejdostupnější varianty modelu. Tímto krokem chce VW nabízet ID jakožto alternativu naftového Golfu, jelikož německý bestseller se pohybuje právě na této cenové hladině.

Elektrický VW I.D. bude stát minimálně 30 tisíc euro. VW na něm zprvu prodělá

Elektrický VW I.D. bude stát minimálně 30 tisíc euro. VW na něm zprvu prodělá

Ještě než nám ale VW ukáže svůj počin naplno, od nizozemského zastoupení unikly na veřejnost snímky z propagačního videa, na němž se elektromobil ukazuje již v lehkém maskování a dále tak upřesňuje svůj design. Každopádně, vzhled novinky už částečně předpověděl původní koncept I.D. Neo (viz galerie) a rovněž koncernový sourozenec Seat el-Born.

Po stránce rozměrů má být ID větší a prostornější než současná generace Golfu. Rozvor náprav má být přesněji o 130 mm větší s konečnou hodnotou 2750 mm. Základní objem kufru se ještě dozvíme, zatím ovšem VW zmiňuje až 980 litrů při sklopení zadních sedaček.

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Detailnější podrobnosti o technice pak zmiňují uvedení třech různých specifikací modelu, lišících se maximálním dojezdem. Základní varianta ID by tedy používala baterie o kapacitě 48 kWh pro zajištění dojezdu 330 km, střední cestou se jeví 84kWh varianta s dojezdem kolem 450 km a vrchol by zastávalo ID s kapacitou 111 kWh a dojezdem asi 550 km.

Všechny verze ID pak mají používat elektromotor pohánějící zadní kola. Prozatím se mluví o výkonu kolem 125 kW (170 koní) a točivém momentu 300 N.m. Zda Volkswagen nabídne i výkonnější varianty, to se teprve uvidí.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 63 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků