Již zítra v Česku začne předprodej elektrického VW ID. Máme další fotky prototypu

Ještě před spuštěním předběžných objednávek unikají na veřejnost nové záběry elektrického Volkswagenu v lehkém maskování. Proporce a designové prvky modelu jsou už takřka jasné.

Volkswagen se chystá na oficiální uvedení svého prvního elektromobilu z očekávané rodiny ID. První sériové kusy elektrického hatchbacku na platformě MEB plánuje značka vypustit do světa v listopadu 2019, přičemž naplno již chce prodeje spustit na začátku roku 2020. Pro nedočkavce však VW již zítra spustí možnost předběžné objednávky, která se týká i našeho trhu. Na stránkách českého zastoupení tak nyní probíhá odpočet do startu rezervací.

Co se týče ceny, dřívější spekulace německých publikací mluvily o minimální částce 29.999 euro (asi 770 tisíc korun), a to v případě zvolení nejdostupnější varianty modelu. Tímto krokem chce VW nabízet ID jakožto alternativu naftového Golfu, jelikož německý bestseller se pohybuje právě na této cenové hladině.

Elektrický VW I.D. bude stát minimálně 30 tisíc euro. VW na něm zprvu prodělá

Elektrický VW I.D. bude stát minimálně 30 tisíc euro. VW na něm zprvu prodělá

Ještě než nám ale VW ukáže svůj počin naplno, od nizozemského zastoupení unikly na veřejnost snímky z propagačního videa, na němž se elektromobil ukazuje již v lehkém maskování a dále tak upřesňuje svůj design. Každopádně, vzhled novinky už částečně předpověděl původní koncept I.D. Neo (viz galerie) a rovněž koncernový sourozenec Seat el-Born.

Po stránce rozměrů má být ID větší a prostornější než současná generace Golfu. Rozvor náprav má být přesněji o 130 mm větší s konečnou hodnotou 2750 mm. Základní objem kufru se ještě dozvíme, zatím ovšem VW zmiňuje až 980 litrů při sklopení zadních sedaček.

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Detailnější podrobnosti o technice pak zmiňují uvedení třech různých specifikací modelu, lišících se maximálním dojezdem. Základní varianta ID by tedy používala baterie o kapacitě 48 kWh pro zajištění dojezdu 330 km, střední cestou se jeví 84kWh varianta s dojezdem kolem 450 km a vrchol by zastávalo ID s kapacitou 111 kWh a dojezdem asi 550 km.

Všechny verze ID pak mají používat elektromotor pohánějící zadní kola. Prozatím se mluví o výkonu kolem 125 kW (170 koní) a točivém momentu 300 N.m. Zda Volkswagen nabídne i výkonnější varianty, to se teprve uvidí.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků