Co nevidet se chystam do duchodu, a mam v planu neco podobneho: cestovat po Evrope s Fiatem Punto II, taky s benzinovou 1.2.Jen to teda budu resit vlekem.Normalnim, ne obytnym. Mam vyzkousene, ze v normalnim vleku s plastovym vikem se da vyborne vyspat, kdyz se da na zem matrace.:-)
Poláci Maluchem se postavili na nohy a tohle je větší, jenom my pořád fnukáme a chceme ŠKODU větší a dražší.
Jako recese dobrý. Ale cestovat v tomto šuplíku mi opravdu nepřijde humorné...
Nemám v tom jasno - střechu auta lze zatížit plusminus 200 kg?
Při stání vozidla určitě ano. Udávané zatížení střechy výrobce je, jak zde již zmínili jiní, uváváno pro dynamické zatížení, tedy stavu při jízdě.Pokud bychom šli nahranu, tak v dimenzování střechy by mělo být ještě počítáno s jistým koeficientem bezpečnosti (například z důvodu nehomogenity či případných vad materiálu), ten třebas může být v těchto případech, žekněmež 1,2 až 1,5, nebo i o něco více. Samozřejmě pokud bychom realně měli zatížení, které by využívalo tento koeficient bezpečnosti, již to není vhodné z dlouhodového pohledu a mohou nastatt nějaké deformace. Každopádně dynamické zatížení je podstatně vyšší než to statické, v případě auta je navíc toto dynamické zatížení cyklické což je nejhorší případ dynamického zatěžování.
Strechu lze zatizit i podstatne vic, podminkou je, ze auto musi stat. Nosnost od vyrobcu je udavana pro zatizeni za jizdy - tam byva vetsinou 50 az 100 kg. Do toho se musi vejit vaha samotneho stanu.
Podstatně víc znamená kolik? Kde si to věrohodně zjistíš?
To, že střecha vydrží střešní stan a dva až tři lidi bez deformace je ověřeno v praxi.
Dvojnásobek minimálně, spíše více. Důvody viz můj příspěvek výše. Výrobce statické zatížení běžně neudává. Tato hodnota je využitelné u auta jen a pouze v případě spaní na střeše či pokud by auto mělo na střeše reklamu a fungovalo by jako statický poutač. Kdykoliv za jízdy se uživatel musí řídit tím max. dynamickým zatížením a to výrobce již většinou udává.
Tak znova. Kde je napsáno kolik která střecha unese? Zborcení střechy je totálka a jako pojistná událost "že si tam spal" je vědomý poškození bez plnění.
veď je to jasne a veľmi zrozumiteľne napísane.Zaťaženie strechy čo udáva výrobca, platí pri jazde. A že to unesie stan plus spáčov, je overené praxou. Tá strecha je tak dimenzovaná, že znesie aj niekoľnásobné prevrátenie auta na strechu, v prípade nehody /hmotnosť auta cca 1200 a viac kg./.....Keby si ešte niečo nepochopil, kľudne sa pýtaj .
A co dynamické zatížení? Vzpomeňme třeba Štěpána z Básníku.A dá se v tom ...? Dá, ale přes přední blatník.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.