Arth Prvni
2. září 2024 • 8:01

Co nevidet se chystam do duchodu, a mam v planu neco podobneho: cestovat po Evrope s Fiatem Punto II, taky s benzinovou 1.2.Jen to teda budu resit vlekem.
Normalnim, ne obytnym. Mam vyzkousene, ze v normalnim vleku s plastovym vikem se da vyborne vyspat, kdyz se da na zem matrace.
:-)

petr r. (petrumr)
30. srpna 2024 • 13:39

Poláci Maluchem se postavili na nohy a tohle je větší, jenom my pořád fnukáme a chceme ŠKODU větší a dražší.

MOJE JMÉNO
30. srpna 2024 • 12:51

Jako recese dobrý. Ale cestovat v tomto šuplíku mi opravdu nepřijde humorné...

Dřevo Levně
30. srpna 2024 • 10:34

Nemám v tom jasno - střechu auta lze zatížit plusminus 200 kg?

Václav Herda
31. srpna 2024 • 17:58

Při stání vozidla určitě ano. Udávané zatížení střechy výrobce je, jak zde již zmínili jiní, uváváno pro dynamické zatížení, tedy stavu při jízdě.
Pokud bychom šli nahranu, tak v dimenzování střechy by mělo být ještě počítáno s jistým koeficientem bezpečnosti (například z důvodu nehomogenity či případných vad materiálu), ten třebas může být v těchto případech, žekněmež 1,2 až 1,5, nebo i o něco více. Samozřejmě pokud bychom realně měli zatížení, které by využívalo tento koeficient bezpečnosti, již to není vhodné z dlouhodového pohledu a mohou nastatt nějaké deformace. Každopádně dynamické zatížení je podstatně vyšší než to statické, v případě auta je navíc toto dynamické zatížení cyklické což je nejhorší případ dynamického zatěžování.

Ondřej Richter
30. srpna 2024 • 13:18

Strechu lze zatizit i podstatne vic, podminkou je, ze auto musi stat. Nosnost od vyrobcu je udavana pro zatizeni za jizdy - tam byva vetsinou 50 az 100 kg. Do toho se musi vejit vaha samotneho stanu.

Dřevo Levně
30. srpna 2024 • 17:25

Podstatně víc znamená kolik? Kde si to věrohodně zjistíš?

Václav Herda
31. srpna 2024 • 18:03

To, že střecha vydrží střešní stan a dva až tři lidi bez deformace je ověřeno v praxi.

Václav Herda
31. srpna 2024 • 18:02

Dvojnásobek minimálně, spíše více. Důvody viz můj příspěvek výše. Výrobce statické zatížení běžně neudává. Tato hodnota je využitelné u auta jen a pouze v případě spaní na střeše či pokud by auto mělo na střeše reklamu a fungovalo by jako statický poutač. Kdykoliv za jízdy se uživatel musí řídit tím max. dynamickým zatížením a to výrobce již většinou udává.

Dřevo Levně
31. srpna 2024 • 19:01

Tak znova. Kde je napsáno kolik která střecha unese? Zborcení střechy je totálka a jako pojistná událost "že si tam spal" je vědomý poškození bez plnění.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
thybor
2. září 2024 • 14:48

veď je to jasne a veľmi zrozumiteľne napísane.Zaťaženie strechy čo udáva výrobca, platí pri jazde. A že to unesie stan plus spáčov, je overené praxou. Tá strecha je tak dimenzovaná, že znesie aj niekoľnásobné prevrátenie auta na strechu, v prípade nehody /hmotnosť auta cca 1200 a viac kg./.....Keby si ešte niečo nepochopil, kľudne sa pýtaj .

brk77
30. srpna 2024 • 15:09

A co dynamické zatížení? Vzpomeňme třeba Štěpána z Básníku.
A dá se v tom ...? Dá, ale přes přední blatník.

Doporučujeme

Články odjinud