Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

S nálepkou nejrychlejšího a nejsilnějšího Porsche 911 všech dob se Porsche 911 GT2 RS nyní stalo také nezpochybnitelným pánem Nürburgringu. Tedy pokud se bavíme o sériových silničních vozech s pohonem zadních kol. Cílem Porsche bylo zajet kolo v Zeleném peklu za méně než 7 minut a 5 sekund a toto předsevzetí Porsche 911 GT2 RS překonalo o 17,7 sekundy.

Sportec SP 800 R: 800 koní pro Porsche GT2 RS

Sportec SP 800 R: 800 koní pro Porsche GT2 RS

Úkolem vypořádat se s náročnou tratí byli pověřeni tovární jezdec Porsche Nick Tandy a zkušební pilot Lars Kern. Se dvěma totožnými vozy GT2 RS na to měli oba pouhých pět kol. Kern nakonec zvládl zajet nejrychlejší kolo náročné 20,6 kilometrové závodní dráhy za neuvěřitelných 6 minut a 47,3 sekundy s průměrnou rychlostí 184,11 km/h!

Porsche postaví nástupce 918 Spyder teprve po příchodu nové technologie

Porsche postaví nástupce 918 Spyder teprve po příchodu nové technologie



Kernův výkon znamená, že 911 GT2 RS je na „Ringu“ o 10 sekund rychleji než Porsche 918 Spyder, které 4. září 2013 zajelo své rekordní kolo za 6:57 sekundy.

Zatímco Porsche uvádí, že 911 GT2 RS vytvořilo „nový rekord pro homologované závodní vozy“, je třeba uvést, že McLaren P1 LM zajel na začátku letošního roku stejný okruh za 6 minut a 43,2 sekundy. Nemluvě o plně elektrickém voze Nio EP9 a jeho času 6:45,9 sekundy. Ovšem jak McLaren, tak Nio nejsou úplně sériovými vozy, jelikož výroba prvního je omezena na pět vozů, zatímco druhý vznikne v 16 exemplářích (6 pro investory a 10 pro zákazníky).

Porsche 917 z filmu Le Mans prodáno. Za kolik si lze pořídit auto McQueena?

Porsche 917 z filmu Le Mans prodáno. Za kolik si lze pořídit auto McQueena?

Kdybychom chtěli porovnat 911 GT2 RS s jiným běžným sériovým automobilem této kategorie, muselo by to být Lamborghini Huracan Performante, který je jeho nejbližším konkurentem. Huracan Performante, řízený testovacím pilotem Marcem Mapellim, zvládl jedno kolo v 5. říjnu 2016 za 6:52,01 sekundy. Lars Kern i Nick Tandy ho překonali hned v prvním měřeném pokusu.

Porsche neuvedlo, kolik kusů modelu 911 GT2 RS vznikne, ale určitě jich bude mnohem víc, než McLarenu P1 LM a EP9 dohromady. Mluví se o sérii 1000 kusů. 

Na video z měřeného kola se podívejte zde:

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků