Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

S nálepkou nejrychlejšího a nejsilnějšího Porsche 911 všech dob se Porsche 911 GT2 RS nyní stalo také nezpochybnitelným pánem Nürburgringu. Tedy pokud se bavíme o sériových silničních vozech s pohonem zadních kol. Cílem Porsche bylo zajet kolo v Zeleném peklu za méně než 7 minut a 5 sekund a toto předsevzetí Porsche 911 GT2 RS překonalo o 17,7 sekundy.

Sportec SP 800 R: 800 koní pro Porsche GT2 RS

Sportec SP 800 R: 800 koní pro Porsche GT2 RS

Úkolem vypořádat se s náročnou tratí byli pověřeni tovární jezdec Porsche Nick Tandy a zkušební pilot Lars Kern. Se dvěma totožnými vozy GT2 RS na to měli oba pouhých pět kol. Kern nakonec zvládl zajet nejrychlejší kolo náročné 20,6 kilometrové závodní dráhy za neuvěřitelných 6 minut a 47,3 sekundy s průměrnou rychlostí 184,11 km/h!

Porsche postaví nástupce 918 Spyder teprve po příchodu nové technologie

Porsche postaví nástupce 918 Spyder teprve po příchodu nové technologie



Kernův výkon znamená, že 911 GT2 RS je na „Ringu“ o 10 sekund rychleji než Porsche 918 Spyder, které 4. září 2013 zajelo své rekordní kolo za 6:57 sekundy.

Zatímco Porsche uvádí, že 911 GT2 RS vytvořilo „nový rekord pro homologované závodní vozy“, je třeba uvést, že McLaren P1 LM zajel na začátku letošního roku stejný okruh za 6 minut a 43,2 sekundy. Nemluvě o plně elektrickém voze Nio EP9 a jeho času 6:45,9 sekundy. Ovšem jak McLaren, tak Nio nejsou úplně sériovými vozy, jelikož výroba prvního je omezena na pět vozů, zatímco druhý vznikne v 16 exemplářích (6 pro investory a 10 pro zákazníky).

Porsche 917 z filmu Le Mans prodáno. Za kolik si lze pořídit auto McQueena?

Porsche 917 z filmu Le Mans prodáno. Za kolik si lze pořídit auto McQueena?

Kdybychom chtěli porovnat 911 GT2 RS s jiným běžným sériovým automobilem této kategorie, muselo by to být Lamborghini Huracan Performante, který je jeho nejbližším konkurentem. Huracan Performante, řízený testovacím pilotem Marcem Mapellim, zvládl jedno kolo v 5. říjnu 2016 za 6:52,01 sekundy. Lars Kern i Nick Tandy ho překonali hned v prvním měřeném pokusu.

Porsche neuvedlo, kolik kusů modelu 911 GT2 RS vznikne, ale určitě jich bude mnohem víc, než McLarenu P1 LM a EP9 dohromady. Mluví se o sérii 1000 kusů. 

Na video z měřeného kola se podívejte zde:

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků