Jiří Korn je věrný Chrysleru (hvězdy za volantem)

Jiří Korn již 14 let jezdí vozy Chrysler. Během svého života přesto vystřídal několik různých značek od Fiatu po Ford. V provozu neriskuje a když se převrátí na střechu, je to v závodním voze na okruhu.
Jiří Korn je věrný Chrysleru (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?
Jezdím se všemi typy vozů Chrysler.
 
Jaké vozy jste vystřídal, a jaký byl Váš nejoblíbenější?
Fiat, VW, Simca, Volvo, Peugeot, Ford. Posledních 14 let jezdím vozy značky Chrysler. K mým nej patří Grand Cherokee JEEP. Luxusní a současně sportovní automobil.
 
Dodržujete rychlostní limity? Jak se Vám jezdí po českých komunikacích?
Mám pocit, že se u nás silnice dobře nestaví. Jako bychom neměli zkušenosti. Nově otevřené silnice jsou většinou nerovné. Srovnám-li úroveň silnic v Německu a Rakousku s našimi, nemáme šanci. Nicméně se i po nich dá jezdit velmi rychle. Jezdím poslední dobou málo. Svěřuji se do rukou svého managera. Ale rychlost miluji. Mám i pocit, když zkušený řidič jede rychle, že je ve větším střehu a pozornosti, než mnozí, kteří sice jedou pomalu, ale jejich reakce jsou zpožděné a nepředvídatelné.
 
Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik kilometrů najezdíte ročně?
Mám zkušenost, snažím se mít přehled a daří se mi situace na silnici předvídat. Jsem si ovšem vědom, že nejsem bez chyby, a tak mám jistou úctu v každém konání v provozu.
 
Máte nějakou veselou příhodu za volantem?
Vjížděl jsem z vedlejší na hlavní silnici. Odbočoval jsem doleva a vpravo jsem neviděl. Zeptal jsem se svého spolujezdce, jestli je to dobrý. On řekl že ano. Ale naštěstí jsem si v poslední chvíli všiml, že jí svačinu.
 
Berete stopaře, stopoval jste někdy?
Stopaře beru jen výjimečně.
 
Dovedete poskytnout první pomoc?
Vzhledem k tomu, že se mi dělá mdlo, když vidím krev, tak bych asi nebyl dobrým záchranářem. Ale je možné, že bych se o to v případě nutnosti pokusil.
 
Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR? Platíte často pokuty?
Pokouším se, jako asi většina řidičů, policisty obměkčit, ale s malým úspěchem. Jinak se setkávám často s tím, že policisté zastavují hříšníky na nejfrekventovanějších ulicích a tím dávají možnost k dalším karambolům. Mohou přece svézt vozidlo mimo hlavní tah a tam řešit přestupek. Za nejvíce rizikový řidičský hřích pokládám průjezd křižovatkou na červenou a poslední dobou jsem svědkem častých takových úletů. 
 
Byl jste někdy účastníkem dopravní nehody? Jak se to stalo a kde?
Naštěstí nemám z této oblasti závažný zážitek. Jednou jsem se několikrát převrátil, ale to bylo naštěstí se závodním vozem na okruhu v Mostě.

Jak se díváte na motorkáře?
Je to velmi riziková ale krásná vášeň. V provozu je vnímám a upřednostňuji.
 
Co byste poradil, doporučil či popřál čtenářům Autorevue.cz?
Jezděte ohleduplně. V městských zácpách pouštějte „žipovitě“ auta z bočních ulic. Nevjíždějte do křižovatek, když před vámi není místo. Stejně se nikam nedostanete dřív a jen provoz zpomalíte. Jinak přeji krásné zážitky v nádherných vozech a mnoho kilometrů bez zbytečných nehod.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků