Jiří Korn je věrný Chrysleru (hvězdy za volantem)

Jiří Korn již 14 let jezdí vozy Chrysler. Během svého života přesto vystřídal několik různých značek od Fiatu po Ford. V provozu neriskuje a když se převrátí na střechu, je to v závodním voze na okruhu.
Jiří Korn je věrný Chrysleru (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?
Jezdím se všemi typy vozů Chrysler.
 
Jaké vozy jste vystřídal, a jaký byl Váš nejoblíbenější?
Fiat, VW, Simca, Volvo, Peugeot, Ford. Posledních 14 let jezdím vozy značky Chrysler. K mým nej patří Grand Cherokee JEEP. Luxusní a současně sportovní automobil.
 
Dodržujete rychlostní limity? Jak se Vám jezdí po českých komunikacích?
Mám pocit, že se u nás silnice dobře nestaví. Jako bychom neměli zkušenosti. Nově otevřené silnice jsou většinou nerovné. Srovnám-li úroveň silnic v Německu a Rakousku s našimi, nemáme šanci. Nicméně se i po nich dá jezdit velmi rychle. Jezdím poslední dobou málo. Svěřuji se do rukou svého managera. Ale rychlost miluji. Mám i pocit, když zkušený řidič jede rychle, že je ve větším střehu a pozornosti, než mnozí, kteří sice jedou pomalu, ale jejich reakce jsou zpožděné a nepředvídatelné.
 
Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik kilometrů najezdíte ročně?
Mám zkušenost, snažím se mít přehled a daří se mi situace na silnici předvídat. Jsem si ovšem vědom, že nejsem bez chyby, a tak mám jistou úctu v každém konání v provozu.
 
Máte nějakou veselou příhodu za volantem?
Vjížděl jsem z vedlejší na hlavní silnici. Odbočoval jsem doleva a vpravo jsem neviděl. Zeptal jsem se svého spolujezdce, jestli je to dobrý. On řekl že ano. Ale naštěstí jsem si v poslední chvíli všiml, že jí svačinu.
 
Berete stopaře, stopoval jste někdy?
Stopaře beru jen výjimečně.
 
Dovedete poskytnout první pomoc?
Vzhledem k tomu, že se mi dělá mdlo, když vidím krev, tak bych asi nebyl dobrým záchranářem. Ale je možné, že bych se o to v případě nutnosti pokusil.
 
Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR? Platíte často pokuty?
Pokouším se, jako asi většina řidičů, policisty obměkčit, ale s malým úspěchem. Jinak se setkávám často s tím, že policisté zastavují hříšníky na nejfrekventovanějších ulicích a tím dávají možnost k dalším karambolům. Mohou přece svézt vozidlo mimo hlavní tah a tam řešit přestupek. Za nejvíce rizikový řidičský hřích pokládám průjezd křižovatkou na červenou a poslední dobou jsem svědkem častých takových úletů. 
 
Byl jste někdy účastníkem dopravní nehody? Jak se to stalo a kde?
Naštěstí nemám z této oblasti závažný zážitek. Jednou jsem se několikrát převrátil, ale to bylo naštěstí se závodním vozem na okruhu v Mostě.

Jak se díváte na motorkáře?
Je to velmi riziková ale krásná vášeň. V provozu je vnímám a upřednostňuji.
 
Co byste poradil, doporučil či popřál čtenářům Autorevue.cz?
Jezděte ohleduplně. V městských zácpách pouštějte „žipovitě“ auta z bočních ulic. Nevjíždějte do křižovatek, když před vámi není místo. Stejně se nikam nedostanete dřív a jen provoz zpomalíte. Jinak přeji krásné zážitky v nádherných vozech a mnoho kilometrů bez zbytečných nehod.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků