AHoj, muze prosim nekdo napsat srovnani nyni? CNG a LPG, ja jezdite? Diky
Uz vidim ty reklamni polepy “jezdil jsem za 1kc” :-D
Jo jo presne :-D ale tak jedno auto prodam do roka a bude mit najeto tak 250 tak tam uz stejne ta zustatkova cena nebude nic moc a druhe holt dojezdime dalsich 5 let a pak taky za pakatel pryc....
... jen bych k vyhodam CNG pridal ze narozdil od dieselu to jezdi bez vibraci a kravalu.... ;-) jasne ze ortodoxnim vyznavacum podtocenych dieselu to je asi jedno....Jinak teda mam ve firme dve Octy na CNG a zdrazeni az tak neresim, jestli to bude 1,5kc/kg tak je to 6Kc na 100 :-) ale spis je otazka kdo ty auta jednou koupi jako ojete, kdyz se to uz moc nevyplati... asi to holt rozdam do rodiny :-)
Také si myslím, ze zlevnili dálniční známku pro CNG, tak to stonásobně vyberou na dani....
Dokážu i v léte jet na LPG za 49 kč na sto km.Nesmi být mokrá silnice, protivítr,dení svĕtla a rychlost kolem 80 km.Jinak bežnĕ kolem 80kč na 100km.Jen tak na okraj jezdím na LPG jen 40let a jsem pořád mezi živími....
Idealne v levem pruhu na dalnici/rychlostni ;-)
Při ceně 30kč CNG a spotřebě 4,5l na 100km 135Kč!!!! Jezdím Volvo S60 2,5T 154kw na LPG při spotřebě 10l LPG 13Kč, levnější provoz včetně nižších nákladů na pořízení! A jelikož bydlím na hranicích s Polskem kde je cena LPG po většinu roku pod 2zl tak se dostanu někam kolem 120Kč na 100Km!!!:-P:-P:-P
Myslím, že o LPG by se mělo začít mlčet, nebo si ho ten prolhanej exagent všimne a zdání ho tak, že bude stát jako benzín (nějaký blafy pro koblihy už Marek Prchal vymyslí, o to nemám strach).
LPG LPG LPG LPG LPG. Maro Prchale !! LPG!
Zajímavé je, že základní cena LPG je vyšší než zemního plynu. Potíž je v tom, že těch aut je tak málo, že pumpy musí ty náklady na vybudování CNG stanice promítnout do malého odběru. Proto je nakonec CNG tak drahé, resp. není cenou na úrovni LPG... tyto rovnice mají vždy mnohem více neznámých
Hlavní neznámá je, že kapaliny o různých hustotách (benzín, nafta, LPG) se počítají na litry, zatímco CNG na kilogramy. Čili porovnávají se jabka s hruškama.
No to je pěkný nesmysl. Porovnáváme cenovou prodejní jednotku a spotřebu v ní. Je úplně jedno, jestli osel ujede na jednu otep sena 16km a otep stojí 20Kč, nebo auto na jednu měrnou jednotku čehokoli 16km a její cena je 20, 28,32, atd. Kč.
Ale u LPG je třeba počítat na benzín na startování (CNG má benzín jen jako zálohu), alespoň u mě to vycházelo něco pod 1l/100km (záleží samozřejmě na režimu provozování auta, resp. délkách jízd). Takže reálně jezdíš cca 1,50Kč/km :) (jasně, je to prakticky nastejno a oproti benzínu je to velmi levný provoz)Se Zafirou B 1.6T (110kW) a pohotovostní hmotností skoro 1.750kg jezdím dlouhodobě cca za 5,4kg/100km (na dlouhé trasy není problém jít lehce pod 5kg, cvrnkačky naopak cca 6kg).A ještě bych měl zase něco ušetřit na dálniční známce, měla by být pro CNG za polovinu. Což znamená, že se v mém případě projeví reálné zdražení cca za 7.000km.
S Golfem Variant 1,6TDI má manželka průměrnou spotřebu 4,8l/100km, nafta stojí 30,50Kč. takže to vyjde plusminus nastejno, jako plynové vergly s tím rozdílem, že na natankování ujede 1000km a smí do krytých parkovišť.....B-]
Pomiňme konkrétní uživatele, ale pojďme na hromadná data. Dle Spritmonitoru (VW Golf od roku 2015) vychází průměr:CNG 4,2kg - při aktuálních 27Kč - 1,13 (po novém roce 29Kč - 1,22)Diesel 90-110koní - 5,39l/100km x 30,50 = 1,65Za sebe vnímám jednu moc příjemnou (a málokde uváděnou) věc CNG - i po startu studeného motoru není z výfuku nic cítit. Vůbec nic. Každé palivo má své plusy a své mínusy a každý si může vybrat, co mu vyhovuje nejvíce (dojezd, rozšířenost stanic, hluk, výkon, spotřeba, servisní náklady, ...).
Nebojte benzín a nafta bude za 40Kč a EU na to dá ještě nějakou ekologickou daň a CNG bude zase levnější :-))
S Fabií Combi 2.0 85 kW jsem měl dlouhodobě 1,21 Kč/km, spotřeba benzínu dlouhodobě 0,42 L/100km.
Alternativci sobe (a stat se tlemi)...
stát lákal Joudy na přímotopy a pak dopustil dramatické zdražení elektřiny (myšleno celku, jak tržněsilové, tak megapředražené distribuce ). Potom lákal investory na soláry a náklady za celou tu zlodějnu přenesl na Joudy. Následně lákal na CNG a šupšup, už na něj napaluje vyšší daň. Elektomobilita je na řadě jako další....
Je zajímavé, že daň na CNG začali zvyšovat dříve, než se rozjelo. To je úplně nový trik, ještě že nevládnou tradiční politické strany, ty by daň zvýšily až by se víc rozšířilo.
ohledne CNG vesmes jdeme ve stopach Nemecka, ti sazeli na CNG coby s dlouhodobym vyvojem, jenze se to neuchytilo, kvuli CNG se zacal vesmes stavet i NS2, ale tim ze Nemcko ohlasilo pred par lety spise odklon smerem k vodiku (nahradni vyuziti NS2, sak vodik se vetsinou ziskava parni perforaci prave ze zemniho plynu, tedy CNG) a elektrine, takze CR ktera je automobilove zavysla na Nemecku se tedy bude casem klonit k tomu samemu co Nemci, tedy nesmyslne k vodiku ktery se stejne nechytne a nasledne k elektrine, mame za Nemcema v tomto rozhodovani vetsinou skluz tak 2-5 let, tady to neocekavam jinak
Přiznám se, že jsem nepochopil, v čem je výhodné dělat ze zemního plynu vodík a pak ho čerpat do aut (když se do nich dá čerpat rovnou zemní plyn), nějakou výhodu to ale možná má.U nás se CNG také nechytí. Kdyby udělali Octavii G-TEC trochu rozumnější, tak mohla mít slušné prodeje. Oni ji ale udělali tak, jako kdyby nechtěli, aby se prodávala. A fleet, který kupujete většinu nových aut, kupuje Škodovky, takže když je zmršená Octávie G-TEC, tak budou prodeje CNG vozidel u nás zanedbatelné.
Tak především v tom, že v autech na vodík se nespaluje nic, obsahujícího uhlík. Pouze palivový článek vyrábí z vodíku a vzdušného kyslíku vodu (ten luft musí prohnat přes filtr, takže vyčistit) a jako vedlejší produkt elektřinu, na kterou ten vehikl jede.
Čo je zlé na spálenom uhlíku???
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.