Ze zahraničí mám zkušenost z tunelů na trase Wien - Udine. Začnu rakouskými. Jsou delší, stavěné na menší rychlost (ostřejší zatáčky, užší pruhy), poměrně špatně odvětrávané (přes velký počet ventilátorů) a min. jeden na trase je pro oba směry.Oproti tomu v Itálii (tedy na uvedené trase) poznáte tunel od běžné dálnice pomalu jen podle tmy a absence odstavného pruhu. Jsou lépe osvětlené a i když bylo nutno v tunelu v koloně zastavit, byl tam lepší vzduch než v rakouském tunelu za běžných podmínek.Naše tunely (tedy ty, kterými jsem jel ) jsou kapitola sama pro sebe. Odvětrané jsou dobře, trasované jakž takž a osvětlené špatně. (tedy ve srovnání s italskými hodně pokulhávají.)Sám mám zkušenost se dvěma tunely: Pisáreckým a Husovickým v Brně.-Pisárecký je na můj vkus málo osvětlený, ve směru z města má nepříjemné a asi pro přespolní nečekaně rychlé stažení pruhů před tunelem. Ve směru do města by měly být dříve návěstní cedule a je tam problém nedodržování rychlostí. (Tunel vede do kopce, má klenbu a 2 zatáčky)-Husovický znám mnohem hůř, ale přišel mi subjektivně lépe osvětlen a se širšími pruhy. Problémem je opět nedodržování rychlostí ve směru z Lesné - je tam ostrá zatáčka a za výjezdem z tunelu semafor. (Strop je z překladů a je také do kopce.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.