Jezděte plynuleji a při stání vypínejte motor, doporučují vědci

27 komentářů

Antiautomat
5. prosince • 9:43

Vypinat motor pri minutovej pauze na cervenej je kravina. Ina vec je, ked je jasne ze sa bude stat (niekto sa vysypal v tuneli), na zel.priecesti, pripadne pred obchodom (jeden vyskoci nakupit). Na druhej strane, plynulou jazdou sa vobec nemusi mysliet jazda pomala. Ukazkovym prikladom je taky hnup, ktory to na krizovatke odpali co to da, zaradi sa pred Vas a na dalsej to pred cervenou zadupne do zeme. A takto aspon 3-4x za sebou.

Beránek
5. prosince • 0:41

Stále se mluví o autech, ale o letadlech se každý bojí jen pípnout, protože to je velký kšeft.
Letadlo z Kréty do Prahy spálí 7 tun paliva, tedy 14 tun tam a zpět. Letadel je tolik, že kdyby si měly všechna sednout, není pro ně letištní plocha !

Jirka
6. prosince • 14:35

Přepočítej to na přepravený náklad a zjistíš, že je letadlo úspornější než auto.

k22
5. prosince • 9:36

Máš pravdu soudruhu, byo by lepší kdyby na tu Krétu jezdila kolona 50 ti TDIček...to by hodně pomohlo..

Michal
4. prosince • 20:51

někde jsem četl článek o spotřebě a emisích 13 největších lodí světa udělá větší bordel jako všechna auta na celém světě. Zakažte lodní přepravu nebo jim dejte pořádná paliva a filtr pevných částic a sníží se bordel v ovzduší.Blbce jebat mohou ,ale na borce nemají páky. Hlavně USA a diesel do 2500cm je lepší než benzín 7000cm z USA

mpolan
5. prosince • 10:30

Odpověď na tvůj blábol máš o kousek výše v diskusi...
A jen tak na okraj, která z těch velkých lodí ti pravidelně jezdí pod okny?

Jirka
6. prosince • 14:33

Pokud bydlí třeba v Hamburku, tak si lodí načuchá víc než dost. A přístavních měst není zorvna málo.

Michal
4. prosince • 20:35

plynulost? mé auto žere nejmeně při 70km/hod a dojedu borce co letííí 50-60 a spotreba je kde?

k22
5. prosince • 9:35

Kdyby všichni na frekventované silnici (konkrétně č.38) udržovali stabilně rychlost 70km/h, tak by byli v cíli dřív než když jedou brzda - plyn, mám průměr 55 a to i když často jedu i 110-120. Potom ovšem nějaký IQ... začne odbočovat bez směrovky (on nevěděl, že tady bude odbočovat..), pak mi tam z vedlejší vjede kamion, pak borec musí telefonovat a zatípne to na 60 atd.
Kdyby lidi nebyli ho**da, tak lze jet plynule za málo a bezpečně...někde to tak umí...

JirkaK
4. prosince • 12:59

Jasně, jenže tohle je potřeba vysvětlit především dopravním inženýrům. Ono není divu, že slovo "INŽENÝR" je dnes bráno spíš jako nadávka. Stačí se podívat třeba do Náchoda nebo Chrudimi, kde iniciativně zrušili semafory na křižovatnách, které při správném nastavení umožnily projet plynule město na zelenou vlnu, a nahradili je sériemi pidikruháčků......

David
4. prosince • 11:57

Ti britští vědci jsou ale chytří když tohle vymysleli. Na velkou vzdálenost bych dal náklad za elektrickou lokomotivu a po městě po obchodech by mohly rozvážet zboží elektromobily. A 25000 životů mají zachráněných,nebo ne?

Miyaki
4. prosince • 10:51

Tuto cast textu "K to­mu mo­hou při­spět ta­ké ob­ce a pří­sluš­ní správ­ci ko­mu­ni­ka­cí, aby na­pří­klad ne­sta­vě­li zby­teč­ně mno­ho zpo­ma­lo­va­cích pra­hů ne­bo ši­kan.", by si meli povinne precist zeleni mamlasove, ekofasiste a ruzni socialni Ynzenyri napr. Matej Hollan z Zit Brno, legendarni odbornik na dopravu bez ridicskeho opravneni, kde by se nemel opominout pilotni projekt Spechej pomalu, zona 30km/h v Brne. A rovnez kolektiv idiotu z Mestke casti Praha 8 za realizaci projektu "Zona 30 km/h."

puk123
5. prosince • 12:22

To jsou ale rozdílné věci. V zónách se jezdí sice pomau, ale plynule. V článku se naopak nedoporučují místa, před kterýma se musí brzdit, pak se zrychlí a zase zpomalí,... .

Bubaak
4. prosince • 10:17

Jasně budu si kurvit baterku, motor, startér... zvlášť když znečištění ovzduší osobními auty je asi 2% celkového znečištění... (elektrárny, lodě, nákladní doprava, krávy, prasata, průmysl.....)

Michal
4. prosince • 18:22

Promluvil král sobců...

pupu
4. prosince • 10:04

Někde jsem četl, že 15 největších námořních lodí vyprodukuje stejně emisí, jako všechny osobní auta na světě v danný okamžik. Pokud je to pravda, tak co tady řešíme? Deštné pralesy (plíce světa) mizí před očima a tady vymýšlí "start - stop". Pokrytectví. Nic víc. Přeji hezký den.

stealth01
5. prosince • 17:02

A ta loď je teda součástí větších měst a prohání se po ulicích? Tady jde o auta, která kolem Tebe jezdí ve vzdálenosti ne větší než dva metry. Stojíš na zastávce autobusu, dýcháš zplodiny aut a ne zaoceánských lodí.
Start stop je debilní, to uznávám.

k22
5. prosince • 9:29

řeší se to, co lze při daném stavu techniky řešit, jak asi mají být poháněny velké námořní lodě? Větrem? :-D:-)):-);-):-P
Tenhle výkřik je jen alibismem lidí, kteří mají doma smradlavý ropák bez DPF a utěšují se, že nejsou největší prasata na světě..

runner42
6. prosince • 9:48

Jádro?

jtdm2
6. prosince • 11:16

Z toho ale ludia maju strach a mnohi proti tomu bojuju.
Ten reaktor musi byt spravne navrhnuty a musi sa zodpovedne nakladat s odpadom, co je pre mnohych problem.
Ked sa zacnu rozpadat solarne panely nainstalovane vsade mozne v republike a budu uvolnovat tazke kovy, bude to o dost horsie, ale zelenych aktivistov to este moc netrapi.

JJ
4. prosince • 15:51

Deštné pralesy nejsou žádné plíce světa, nevím kde to furt lidi berou, asi nějaký zelený výplach. Stači se zamyslet nad učivem základní školy, jak funguje fotosyntéza, hlavně za jakých okolností a co se děje v noci.

jtdm2
6. prosince • 11:12

Prave preto su to tie pralesy a nie tajga. Tam je menej svetla, nizke teploty a tie stromy musia castejsie produkovat CO2.

Mike
4. prosince • 13:23

A) neni to pravda
B) motory zaocenskych mamutu maji paradni ucinnost - - tim padem smesne nizke emise na tunu nakladu.

jtdm2
6. prosince • 11:03

B) Velke lodne motory maju paradnu ucinnost cca 50%, osobaky maju o nieco slabsich 45%... Myslim ze to plati pre pomerne novy lodny motor. Ona vlastne Toyota Prius ma motor s rekordnou ucinnostou 45% a to je benzin.
Energeticky je samozrejme lodna doprava najvyhodnejsia na kilometre na hmotnost.
Hlavny problem ale je ze tie lode spaluju dost oleja, spaluju tie najpodradnejsie ropne produkty s vysokym obsahom siry a nemaju ani len katalyzator.Argumentom moze byt ze len malo casu travia blizko mesta. No i za tu dobu stihnu "vylepsit" ovzdusie.

runner42
6. prosince • 9:43

a) Pravda to je.
b) Ano, motory mají nízké emise na tunu nákladu. Nicméně to nic nemění na faktu z bodu A.Faktem je, že pouhých 15 jaderných reaktorů by vyřešilo emise ekvivalentní 100% emisí automobilové dopravy. To je realita.

John Doe
4. prosince • 21:06

Pre miestnu uderku minuskujucich nevzdelancov - ak teda viete po anglicky:http://www.sparrowmarine.com/is-it-true-that-the-15-bi... ...

runner42
6. prosince • 9:44

A jak si vy vzdělanče vykládáte větu z odkazovaného článku "So yes, the 15 biggest ships produce more sulfur oxide pollutants than all the cars in the world, because....."

Doporučujeme

Články odjinud