Jezdecké pole Formule 1 stále není kompletní

Stručný přehled, ve které stáji budou závodit jednotliví jezdci v sezóně 2005 - Ralf Schumacher věří tomu, že se v barvách Toyoty stane světovým šampiónem - Konstruktéři „Rudé stáje“ jsou prý v přípravách motoru V8 mnohem dál, než konkurence.
Jezdecké pole Formule 1 stále není kompletní

Kdo usedne za volant

Ve stručném přehledu uvádíme vždy stáj a piloty, kteří mají již podepsaný kontrakt a budou závodit v nadcházející sezóně. Jména uvedená v závorce znamenají, že o ně má daná stáj zájem. Problém nastává u týmu Eddieho Jordana, který doposud neoznámil jméno ani jednoho z jezdců. Předpokládá se, že v jeho stáji to dopadne tak, jako u Minardi: Kdo donese nejvíce peněz (silného sponzora), ten bude závodit.

Ferrari: M. Schumacher, R. Barrichello
B.A.R.: J. Button, T. Sato
Renault: F. Alonso, G. Fisichella
Williams: M. Webber, (Heidfeld/Pizzonia)
McLaren: K. Räikkönen, J. P. Montoya
Sauber: J. Villeneuve, F. Massa
Red Bull: D. Coulthard, (Klien/Liuzzi)
Toyota: J. Trulli, R. Schumacher
Jordan: ???
Minardi: Ch. Albers, ???

Nominace jezdců musí být kompletní do 3. března 2005, takže vedení stájí má zatím dostatek času na projednání případných smluv s kandidáty na post pilota Formule 1.

Krátké zprávy

Ralf Schumacher věří tomu, že se v barvách Toyoty stane světovým šampiónem. Nebude to prý letos, ani za rok, ale v horizontu roku 2007 by měla být Toyota natolik konkurenceschopná, že by se to mohlo podařit. Primárním cílem mladšího z bratrů Schumacherových je bojovat o bodované pozice a o stupně vítězů v jednotlivých Grand Prix.

***

Podle sportovního ředitele BMW, Maria Theissena, plánované omezení motoru z 3.0 V10 na 2.4 V8 moc neomezí dominanci Ferrari. Konstruktéři „Rudé stáje“ jsou prý v přípravách mnohem dál, než konkurence. Jeden z manažérů dokonce řekl, že agregát V8 je postaven, teď se dolaďují detaily a testuje se výdrž jednotlivých částí.

***

Michael Schumacher oslavil 3. ledna své 36. narozeniny a po odchodu Oliviera Panise ze závodního kokpitu se stal nejstarším pilotem Formule 1 v současném jezdeckém poli. Sedminásobný šampión je dokonce o tři roky starší, než druhý nejstarší závodník, kterým je David Coulthard.

***

Sauber přesunul prezentaci svého nového vozu C24 z plánovaného data 11. ledna na 14. ledna 2005. Představení měla doprovázet velkolepá show v Kuala Lumpur, ale z respektu k obětem přírodní katastrofy se od této akce upustilo a Sauber tak bude k vidění až při testování ve Valencii.

***

Většina jezdců přispěla nemalou částkou na pomoc lidem ve východní Asii, které zasáhlo zemětřesení a vlny tsunami. Např. Michael Schumacher, kterého postihlo neštěstí, když mu na ostrově Phuket zahynul jeho osobní bodyguard B. Cramer, sám poslal nadaci 10 miliónů dolarů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků