Jetta BlueTDI, čistý nafťák i do Kalifornie

Automobilka Volkswagen před nedávnem ukončila spolupráci s automobilkou Mercedes-Benz, která byla změřena na propagaci čistých naftových motorů ve Spojených státech pod společným označením Bluetec. Volkswagenu se zdál tento název moc zavádějící a vydal se tedy cestou propagaci své značky TDI, která se stala v Evropě synonymem pro naftové agregáty.

Před pár dny automobilka představila ve Spojených státech model Jetta s označením BlueTDI. Právě toto označení se bude na tomto trhu používat k propagaci naftových motorů.

Volkswagen je ovšem prozatím poměrně skoupý na informace, jakou techniku použil pro snížení emisí, a tak se musíme spokojit jen s tím, že Jetta BlueTDI dostala oxidační katalyzátor a celý proces spalování byl zdokonalen tak, že tomuto vozu nebude nic bránit, aby splní emisní limity ve všech státech Unie.

Jenže toto dlouho hlásal i Mercedes a teprve minulý týden dostal povolení prodávat své naftové vozy v Kalifornii, kde jsou emisní limity nejpřísnější, Nezbývá tedy, než počkat, jak se prodeje rozjedou. A to se má v případě TDI stát na jaře příštího roku.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků