Jetta BlueTDI, čistý nafťák i do Kalifornie

Automobilka Volkswagen před nedávnem ukončila spolupráci s automobilkou Mercedes-Benz, která byla změřena na propagaci čistých naftových motorů ve Spojených státech pod společným označením Bluetec. Volkswagenu se zdál tento název moc zavádějící a vydal se tedy cestou propagaci své značky TDI, která se stala v Evropě synonymem pro naftové agregáty.

Před pár dny automobilka představila ve Spojených státech model Jetta s označením BlueTDI. Právě toto označení se bude na tomto trhu používat k propagaci naftových motorů.

Volkswagen je ovšem prozatím poměrně skoupý na informace, jakou techniku použil pro snížení emisí, a tak se musíme spokojit jen s tím, že Jetta BlueTDI dostala oxidační katalyzátor a celý proces spalování byl zdokonalen tak, že tomuto vozu nebude nic bránit, aby splní emisní limity ve všech státech Unie.

Jenže toto dlouho hlásal i Mercedes a teprve minulý týden dostal povolení prodávat své naftové vozy v Kalifornii, kde jsou emisní limity nejpřísnější, Nezbývá tedy, než počkat, jak se prodeje rozjedou. A to se má v případě TDI stát na jaře příštího roku.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků