Jestli vám záleží na vypouštěných emisích, jezděte na CNG

Kvůli menšímu podílu uhlíku je spalování metanu ekologičtější než spalování benzínu. Emise NOx jsou ve srovnání s benzínovým autem nižší o 90 %.
Jestli vám záleží na vypouštěných emisích, jezděte na CNG

Současná aféra Dieselgate přiměla veřejnost zajímat se o to, co vlastně z jejich výfuků odchází. Jenže které palivo je vlastně k životnímu prostředí skutečně nejšetrnější? To je velmi komplexní otázka, ale pokud se budeme zabývat čistě emisemi škodlivin, které se zjišťují při homologačních zkouškách, vychází nejlépe stlačený zemní plyn – CNG.

Stlačený zemní plyn je z 98 % tvořen  metanem (CH4) a kvůli menšímu podílu uhlíku je jeho spalování ekologičtější než spalování benzínu, o naftě ani nemluvě.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Emise oxidu uhelnatého (CO) jsou ve srování s benzínovým autem nižší o 90 %. Auto na CNG vypouští zhruba o 45 % méně nespálených uhlovodíků, emise CO2 jsou v závislosti na spotřebě nižší v průměru o asi 30 % a nyní velmi diskutované emise NOx jsou ve srovnání s benzínovým autem nižší o 90 %, uvádějí stránky eurocng.cz.

Dalším bonusem pro životní prostředí je fakt, že stlačený zemní plyn CNG neobsahuje síru a při jeho spalování se neuvolňují saze, což je nyní problém především přímovstřikových downsizovaných motorů.

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Dalo by se namítat, že pokud jde o emise, je nejčistší elektromobil. Jistě, ten ani nemá výfuk, ale když už dneska všichni řeší emise CO2, tak vězte, že elektromobil provozovaný v Česku a nabíjený z veřejné sítě je zodpovědný za 1170 g CO2 za každou spotřebovanou kilowatthodinu. Průměrný elektromobil tak v reálném provozu vypouští srovnatelné emise CO2 jako benzínové auto se spotřebou asi 7 až 8 litrů na 100 km.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků