Jestli vám záleží na vypouštěných emisích, jezděte na CNG

Kvůli menšímu podílu uhlíku je spalování metanu ekologičtější než spalování benzínu. Emise NOx jsou ve srovnání s benzínovým autem nižší o 90 %.
Jestli vám záleží na vypouštěných emisích, jezděte na CNG

Současná aféra Dieselgate přiměla veřejnost zajímat se o to, co vlastně z jejich výfuků odchází. Jenže které palivo je vlastně k životnímu prostředí skutečně nejšetrnější? To je velmi komplexní otázka, ale pokud se budeme zabývat čistě emisemi škodlivin, které se zjišťují při homologačních zkouškách, vychází nejlépe stlačený zemní plyn – CNG.

Stlačený zemní plyn je z 98 % tvořen  metanem (CH4) a kvůli menšímu podílu uhlíku je jeho spalování ekologičtější než spalování benzínu, o naftě ani nemluvě.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Emise oxidu uhelnatého (CO) jsou ve srování s benzínovým autem nižší o 90 %. Auto na CNG vypouští zhruba o 45 % méně nespálených uhlovodíků, emise CO2 jsou v závislosti na spotřebě nižší v průměru o asi 30 % a nyní velmi diskutované emise NOx jsou ve srovnání s benzínovým autem nižší o 90 %, uvádějí stránky eurocng.cz.

Dalším bonusem pro životní prostředí je fakt, že stlačený zemní plyn CNG neobsahuje síru a při jeho spalování se neuvolňují saze, což je nyní problém především přímovstřikových downsizovaných motorů.

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Dalo by se namítat, že pokud jde o emise, je nejčistší elektromobil. Jistě, ten ani nemá výfuk, ale když už dneska všichni řeší emise CO2, tak vězte, že elektromobil provozovaný v Česku a nabíjený z veřejné sítě je zodpovědný za 1170 g CO2 za každou spotřebovanou kilowatthodinu. Průměrný elektromobil tak v reálném provozu vypouští srovnatelné emise CO2 jako benzínové auto se spotřebou asi 7 až 8 litrů na 100 km.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků