Jestli vám záleží na vypouštěných emisích, jezděte na CNG

Kvůli menšímu podílu uhlíku je spalování metanu ekologičtější než spalování benzínu. Emise NOx jsou ve srovnání s benzínovým autem nižší o 90 %.
Jestli vám záleží na vypouštěných emisích, jezděte na CNG

Současná aféra Dieselgate přiměla veřejnost zajímat se o to, co vlastně z jejich výfuků odchází. Jenže které palivo je vlastně k životnímu prostředí skutečně nejšetrnější? To je velmi komplexní otázka, ale pokud se budeme zabývat čistě emisemi škodlivin, které se zjišťují při homologačních zkouškách, vychází nejlépe stlačený zemní plyn – CNG.

Stlačený zemní plyn je z 98 % tvořen  metanem (CH4) a kvůli menšímu podílu uhlíku je jeho spalování ekologičtější než spalování benzínu, o naftě ani nemluvě.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Emise oxidu uhelnatého (CO) jsou ve srování s benzínovým autem nižší o 90 %. Auto na CNG vypouští zhruba o 45 % méně nespálených uhlovodíků, emise CO2 jsou v závislosti na spotřebě nižší v průměru o asi 30 % a nyní velmi diskutované emise NOx jsou ve srovnání s benzínovým autem nižší o 90 %, uvádějí stránky eurocng.cz.

Dalším bonusem pro životní prostředí je fakt, že stlačený zemní plyn CNG neobsahuje síru a při jeho spalování se neuvolňují saze, což je nyní problém především přímovstřikových downsizovaných motorů.

Elektromobily | Život řidiče | Byznys | Palivo

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Dalo by se namítat, že pokud jde o emise, je nejčistší elektromobil. Jistě, ten ani nemá výfuk, ale když už dneska všichni řeší emise CO2, tak vězte, že elektromobil provozovaný v Česku a nabíjený z veřejné sítě je zodpovědný za 1170 g CO2 za každou spotřebovanou kilowatthodinu. Průměrný elektromobil tak v reálném provozu vypouští srovnatelné emise CO2 jako benzínové auto se spotřebou asi 7 až 8 litrů na 100 km.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků