Jestli vám záleží na vypouštěných emisích, jezděte na CNG

Kvůli menšímu podílu uhlíku je spalování metanu ekologičtější než spalování benzínu. Emise NOx jsou ve srovnání s benzínovým autem nižší o 90 %.
Jestli vám záleží na vypouštěných emisích, jezděte na CNG

Současná aféra Dieselgate přiměla veřejnost zajímat se o to, co vlastně z jejich výfuků odchází. Jenže které palivo je vlastně k životnímu prostředí skutečně nejšetrnější? To je velmi komplexní otázka, ale pokud se budeme zabývat čistě emisemi škodlivin, které se zjišťují při homologačních zkouškách, vychází nejlépe stlačený zemní plyn – CNG.

Stlačený zemní plyn je z 98 % tvořen  metanem (CH4) a kvůli menšímu podílu uhlíku je jeho spalování ekologičtější než spalování benzínu, o naftě ani nemluvě.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Emise oxidu uhelnatého (CO) jsou ve srování s benzínovým autem nižší o 90 %. Auto na CNG vypouští zhruba o 45 % méně nespálených uhlovodíků, emise CO2 jsou v závislosti na spotřebě nižší v průměru o asi 30 % a nyní velmi diskutované emise NOx jsou ve srovnání s benzínovým autem nižší o 90 %, uvádějí stránky eurocng.cz.

Dalším bonusem pro životní prostředí je fakt, že stlačený zemní plyn CNG neobsahuje síru a při jeho spalování se neuvolňují saze, což je nyní problém především přímovstřikových downsizovaných motorů.

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Dalo by se namítat, že pokud jde o emise, je nejčistší elektromobil. Jistě, ten ani nemá výfuk, ale když už dneska všichni řeší emise CO2, tak vězte, že elektromobil provozovaný v Česku a nabíjený z veřejné sítě je zodpovědný za 1170 g CO2 za každou spotřebovanou kilowatthodinu. Průměrný elektromobil tak v reálném provozu vypouští srovnatelné emise CO2 jako benzínové auto se spotřebou asi 7 až 8 litrů na 100 km.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků