Ještě jeden souboj kombi x SUV: Oč je vyšší vůz v zatáčce pomalejší?

Gašpo  |  05. 06. 2017 08:32

Výsledok je logický, fyzikálne zákony platia univerzálne. Ak sa aj budú vďaka postupujúcim technológiám jazdné vlastnosti SUV stále vylepšovať, ten náskok áut s nižším ťažiskom nedotiahnu, pretože vylepšenia sa premietnu aj do nich. Rozšírený argument, že SUV je bezpečnejšie platí pre špecifické prípady. Určite je bezpečnejšie pre maminku, ktorá v ňom vozí mestom deti do školy. Je bezpečnejšie pri priamej zrážke s menším vozom. Vďaka vyššej kinetickej energii a vyššiemu ťažisku ale nebude bezpečnejšie ak vyletí mimo cestu, prípadne narazí do rigidnej prekážky, alebo ťažšieho vozu. A čo je podstatné, v SUV máte menšiu šancu kritickú situáciu úspešne zvládnuť. Celé je to len o tom, že viete koľko si s takým autom možete dovoliť. A niektorí borci si myslia, že majú tank na koľajniciach.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  05. 06. 2017 08:56

Chtěl jsem se tu rozepisovat, ale všechno podstatné jsi už vlastně napsal. Takže nezbývá než souhlasit. Snad jedině to brždění, chybí mi údaj jestli měli obě vozidla stejnou značku pneu., na to se v testech vozidel zapomíná a pokud můžeme věřit testům pneumatik, může být rozdíl právě v tom. A poměřovat spotřebu podle počítače je vskutku jen orientační, kolegovi zrovna Sup. se stejným motorem "lže" o 0.4-0.5L.

Odpovědět  |   | 
Ivo  |  05. 06. 2017 09:02

Ano to co píšete platí pro normální SUV. Stačí si připlatit za Range Rover Sport a vše bude jinak.

Odpovědět  |   | 
Marek Plašil  |  05. 06. 2017 09:14

Otázka je jestli RR ještě řadit mezi SUV

Odpovědět  |   | 
kuk  |  05. 06. 2017 21:36

Tak určitě, připlaťsi za ten RR a dopadneš jak tedle idiot co mu z auta utek i subwoofer
https://www.autorevue.cz/frajerske-otoceni-ridic-r... ...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 09:15

Chceš stejnou demagogii?

Připlať si za vyšperkovaný podvozek v M4 a zjistíš, že to auto neumí jezdit ani rovně:

https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 09:15

Chceš stejnou demagogii?

Připlať si za vyšperkovaný podvozek v M4 a zjistíš, že to auto neumí jezdit ani rovně:

https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 06. 2017 14:36

Ale copak, nějak jsem si nevšimnul že by ta Brambora s tím jantarem šla v malé rychlosti okamžitě přes boudu Čímpak to asi bude, že by nižším těžištěm?
Jestli chceš auto co jede samo rovně kup si Passáta, jestli chceš auto co je potřeba pořád řídít kup si přemotorovanou zadokolku nebo Porsche, jestli chceš auto co umí samo válet sudy kup si SUV nebo offroada

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 14:43

Aha, takže dle Tvojí logiky díky nižšímu těžišti nešla přes boudu, ale SUV při kolmém nájezdu na patník ano???
To je jedno, zůstanu věrný té silné zadokolce. Ale šlo mi jen o to, podívat se na celou věc objektivně. Tendenční video s RR je prostě blbost. Prostě špatně najel.
Mimochodem, všichni mluví o vysokém těžišti. Jak je vysoké těžiště celo hliníkového auta SUV vůči běžnému sedanu?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 06. 2017 15:19

Nejlepší je si dokazovat vlastnosti určité kategorie aut na speciálech, které si pořídí jen promile řidičů
To je fakt vypovídající

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 15:59

A není vetsi blbost řešit jízdní vlastnosti, na jejichž limity nedosáhne ani to jedno promile? Pokud se odprostime od diskuzních kovbojů, kteří jezdí asi jen na limitech, tak 99% reálného světa ocení SUV kvůli tomu, jak se do nej nastupuje a jaký mají přehled na cestě.
A pozor, znovu opakuji, i když to tak vypadá, vůbec SUV neobhajuji. Jen nezaviram oči před realitou a nezaměňuji nějakou módu s reálnými potřebami kupujících.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 06. 2017 21:26

Na limitní vlastnosti dosáhne jednoduše každý kdo se dostane do nehody a je úplně jedno esli jede na trakaři nebo na raketě. To že jedno auto jezdí jakž takž a druhý sedí jak přibitý je moc fajn, obě tě dovezou tam kam chceš, ale v mezních situacích při nehodě se dějou věci, který fakt nechceš normálně testovat protože jde o život. Na to aby si rozkutálel SUV ti stačí malej ťukanec od Corsy. Pochybuje že si někdo lajsne testovat svojí káru v takovejhle sitacích jaká nastala na tomhle videu?
To malé auto co nehodu způsobilo se navíc dostane do stejný boční pozice ve stejný rychlostí, ale nejde přes boudu jako to SUV.
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 22:29

No je fakt, že tady docela čumím. Prostě nemůžu uvěřit tomu, že auto, které má těžiště posunuté pouze o pár centimetrů nahoru může udělat kotrmelec. Ale nejsem srab, uznávám...
Nicméně já jezdím od svých 18 let, dneska je mi 40 a najel jsem milion a jedno sto tisíc kilometrů ve 211 autech. Samozřejmě bez jediné nehody. Píšu to jenom proto, že jsem se díky Bohu nikdy nedostal do krizové situace (kromě zvěře na silnici). Riziko, že mě převrátí s dvou a půl tunovým autem a s 285mm pneu Opel Corsa považuju za blízké nule. Ale jak je vidět z toho videa, tak existuje...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 06. 2017 23:33

Hele v životě bych se o to nezajímal kdybych jednoho dne nepotkal dole pod Letenským tunelem starýho velkýho Patrola otočenýho na boudu. A sloupek u spolujezdce úplně zamáčklej i se střechou do kabiny. Sedět tam nějaká buchta tak je na kaši. Říkám si kurva to není možný, že auto s tak masivním spodkem to tady uprostřed hodí na boudu??? Ani z jednoho směru křížovatky nebyla šance že by mohl nabrat takovou rychlost a přiřítit se s ní na křižovatku aby to tam hodil přes boudu. Natož z tunelu. Tak si říkám že do něj asi někdo ťuknul. Nikde okolo žádný rozflákaný jiný auto, jenom v rohu stojí starej viditelně netknutej Golfík 2 a vedle stojí nějakej klučina. Si říkám kurva přece není možný, že todle je další účastník nehody a že ho tím pekáčem poslal na krovky... A byla to pravda. Patrola přijel otočit ten největší 8 kolovej jeřáb co jsem kdy viděl, Vypadal jak ty obr auta z letiště a taky byl tak svítivě žlutej. Vod tý doby si víc všímám toho co se děje.
Sleduj jak vysoko do výšky díky daleko větší páce na těžiště vyskakují velký SUV i když jsou těžký a plně obsazený...
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 09:19

Pardon, omlouvám se za dvojité kliknutí.

https://youtu.be/IVVsmlP8VJM...

Tady toto nebylo SUV, co se tedy stalo???

Odpovědět  |   | 
Josef  |  05. 06. 2017 21:12

Nelze než souhlasit. Nejpodstatnější napříč všemi kategoriemi aut je to, že řidič si musí uvědomit limity daného auta a přizpůsobit tomu způsob jízdy a chování. Samozřejmě s ohledem na své schopnosti, zkušenosti, stav silnic, technický stav auta a dopravní situaci.
Většina řidičů, kteří se rozhodnou pro SUV, třeba zrovna testovaný Kodiaq, jezdí tak na 70% schopností auta, takže bych v takovém případě "zhoršené" vlastnosti neviděl jako problém - oni to prostě ani nepoznají a nezaregistrují, protože se do takové situace ani nedostatnou. Když náhodou "přestřelí", tak se dostanou na 90% schopností auta a pomůžou jim elektroniční "asistenti".
V případě Superbu bych to viděl podobně.
Výrazná menšina řidičů, která jezdí "sportovním" stylem "nadoraz", tak si nekupuje ani Superba a ani Kodiaq. Zkrátka obě tato auta mají své limity v jízdních vlastnostech vzhledem ke své velikosti a určení (a konstrukci). Nejsou to žádná soutěžácká auta. Takže ani v takovém případě nejsou jízdní vlastnosti testovaných "protagonistů" podstatné, protože "divočáci" kupují něco jiného.
Rozdíly jsou z pohledu výše zmíněné "většiny" řidičů proto zanedbatelné
A často diskutovaná bezpečnost, která se zde v diskusi na Autorevue už probírala? Připomenul bych příměr, že SUV mohou být v určitých případech bezpečnější z pohledu pasivní bezpečnosti. Z pohledu aktivní bezpečnosti může být lepší volbou - bezpečnější menší mršté dokonale ovladatelné auto s perfektními jízdními vlastnostmi třeba nižší střední třídy nebo dokonce malé auto. V krizové situaci může hbitě uhnout a protáhnout se u krajnice před potenciální kolizí. SUV v takovém případě buď neuhne, nebo na krajnici uklouzne do příkopu a skončí v kotrmelcích mimo silnici. Velmi často jde na silnicích o centimetry a zlomky sekund, které zabrání nehodě. Bez pověstného štěstí a pozitivní náhody nepomůže v případě nehody ani poctivý offroad. Taková čelní kolize s kamionem nebo autobusem je bez šancí i pro ten offroad, o SUV nemluvě.
Ještě mne napadlo, co se týče jízdních vlastností, použít argument automobilových soutěží, kde se nejezdí ani s SUV a ani s auty velikosti střední třídy. A podle občasných kotrmelců, které soutěžní auta předvedou a jak následně z nich vylezou nezranění jezdci, tak bych jako prokazatelně bezpečné osobní auto viděl spíše než SUV tyto auta vyztužená klecí ocelových trubek, skořepinovými sedačkami s 5 (či více...) bodovými bezpečnostními pásy a používáním helem a pořádných bot cestujícími. Nebo kupovat místo SUV pořádný "americký" kamion s dlouhým "čumákem". Myslím si, že pokud má ale někdo vyloženou smůlu, tak mu nepomůže vůbec nic, ani mnohatunový tank (třeba by se sním utrhla krajnice a zřítil do propasti....
Na závěr připomenu to nejpodstatnější, aby si každý koupil auto, jaké se mu líbí a spokojeně si ho užíval při všech možných cestách v Česku nebo v zahraničí. A to pokud možno bez starostí - bez závad a bez nehod. A jestli to jeho milované auto je SUV nebo kabriolet, vždyť je to úplně jedno a na "rady" "znalců" se může tak akorát zvysoka...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 21:31

Obecně souhlasím. Aktivní bezpečnost je o možnosti zrychlit nebo zpomalit. Nechci tady zase předvádět SUV od Audi, ale jako příklad poslouží dostatečně. Zrychlení je 17 sekund a něco na 200 km/h. Brzdové čelisti jsou z R8, osmi pístkové. Aktivní stabilizátory v rádu milisekund obrovskou silou zatlačí hmotu auta (která prostě začne přetékat) zpět do středu těžiště. Kroutící moment motoru je 900Nm od tisícovky otáček. To znamená, že v tom okamžiku blížící se katastrofy je SQ7 mrštnější, než většina hot hatchů (mluvím teď výhradně o reakci motoru, ne o jízdních vlastnostech). Takže v obecné rovině souhlas, jsou prostě výjimky i mezi SUV (Range Rover Sport, X5M, GLE AMG), které dokáží nabídnout velkou míru aktivní bezpečnosti.
A naprosto souhlasím s tím, že by si měl každý vybrat podle toho, co mu vyhovuje. Tady v diskuzi jsi ovšem za chlubila, idiota, magora - protože sis dovolil mít SUV. Je to ale zábavné...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  06. 06. 2017 03:34

... za cenu Audi SQ7 si muzu koupit Porsche Panamera (a taky bych to udelal) ... a jsme zase tam, kde jme byli ... :)
A hadej kdo je - jak ty rikas - "mrstnejsi" :P

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 07:18

Já to vím. Před týdnem jsem v ni cely den jezdil a testoval.
A teď hádej ty? Odveze Panamera sedm lidi najednou? Schválně

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  06. 06. 2017 09:05

Nojo ale pak si proste nevybiras nic jinyho nez mpv/suv/dodavku a nemusis porovnavat.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 09:09

Nojo, ale SQ7 odveze sedm lidí a ještě dokáže vykouzlit pořádný úsměv. Asi nejvíce mi zvuk připomíná osmiválec v Tatře 613. Takový příjemný, bez rušivých efektů nebo dieselového klapotu (stav po zahřátí). Zrychlení je silně návykové. Takže pro mě úplně ideální. Hlavně mám dva metry a díky SUV jsem více v pohodě v posazu, mám i přes prosklenou střechu místo nad hlavou a za mnou je místa asi více než v Superbu. Nastupování a vystupování je taky super. Asi bych už neměnil.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 09:06

Tady je aspoň jedna fotka z testu: https://goo.gl/photos/GLJyZ4ZREtmKPu1v6...
Panamera v dieselu má stejný motor, ale chybí ji kompresor. Je tam výkon, ale SQ7 ho umí lépe podat, bez turbo díry. Panamera se musí vždy dostatečně nadechnout a pak vyrazí. Mně spíše vyhovuje SQ7, za volantem se cítíš jako v hot hatchi, vůbec to nepůsobí jako SUV, zatáčí to excelentně a lepší zpětnou vazbu od volantu jsem mezi elektrickými posilovači ještě nezažil.

Odpovědět  |   | 
Marek Plašil  |  05. 06. 2017 08:39

Několik měsíců jsem musel jezdit s LR Discovery 3 a dost mě překvapilo, jak dobře se mi s ním jezdilo po městě. Skvělý rejd, hezký rozhled, velmi citlivě dávkovatelný plyn. Parkování je samozřejmě problém, ale to u větších combi taky. Pro mě zkušenost s SUV rozhodně pozitivní...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 08:56

Ja jsem byl dost velký odpůrce SUV. No jak to rict, proste idiot bez zkušeností. Teď je to jinak. Skvělý výhled, nastupování, vynikající jízdní vlastnosti, šílený prostor a co me nejvíce dostalo byla spotřeba. S motorem V8, hmotnosti 2,5 tuny a permanentním pohonem 4x4 mam dlouhodobě osm litrů, na pohodu 6,5 a když jedu opravdu rychle (v rámci bezpečnosti a ohleduplnosti vůči ostatním), tak 10,7.
Zkoušel jsem i trasu přesně dle předpisů Holoubkov - Praha a PP mi ukazoval 7,5 litru.
Jak psal diskutující nahoře. Máme rok 2017 a technologie se proste projevují - i na spotřebě.
Za mě maximální spokojenost. Sedan používáme pro město, SUV pro dálkové trasy.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  05. 06. 2017 09:03

Jasně, ale ty nemluvíš o SUV obecně, ale o jednom konkrétním co je jako holátko za 2.5 mega. Mluvíš o autě co si na silnici sníží světlost téměř na úroveň osobáku, kola jsou v základu široký nějakejch 285 s profilem možná tak 45 a výkon přes 400k. A pak velká sláva že to jede na silnici jak normální auto a autům za půl mega to i ujede. Měj trošku soudnost a nemluv jako že tak jezdí SUV obecně.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 09:09

Mluvím jen o vlastní zkušenosti. Jezdil jsem tyden s Atecou, coz je normální SUV a jizdni vlastnosti byly opravdu dobré. To auto si v zatáčkách skutečně libovalo. Nemohu mluvit za všechny SUV. Jinak problém mého auta, ale i ostatních SUV (tedy můj osobní problém) je, ze se mi proste nelíbí. Je to krabice na kolech a to je fakt težké prekousnout. Jako malí kluci jsme si taky nemalovali SUV nebo off roady, ale vždy ten obrázek mel tvar sedanu. Proste sedanu jsou pro mě krásné, SUV (včetně mého) nikoliv.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  05. 06. 2017 09:34

Já jel asi jenom v 5 SUV a netvrdím že by některá jela špatně, dokonce bych i někdy řekl že se příjemně řídí, ale žádné nejelo líp než adekvátní nízké auto. Aby se to zlepšilo, musí se právě na úroveň běžného auta snížit, bez ohledu jak má tvarovanou boudu. (ale připouštím, to je jen dedukce, osobní zkušenost nemám)

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 10:07

Hlavní je přesunout co nejvíce hmoty směrem dolu. Odlehčit střechu, karoserie by měla být z kompozitů (zní to jako rajská hudba, ale fakt je, ze kompozitní směsi se nákladově dost výrazně přibližují hliníku a dalším materiálům). Příklad je mimo SUV. BMW i3 má extrémně úzké pneumatiky, ale všechno těžké je prostě dole. A vůbec to v zatáčkách nejede špatně. Toto je koncepce budoucnosti pro SUV.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 06. 2017 11:25

Takže z SUV vlastně uděláme kombíka... a to se vyplatí.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  05. 06. 2017 12:00

Mě napadá- a je to pak ještě SUV, když si dřepne normálně nízko, není to nevzhlednej kombík se zvedacím podvozkem pro případ že by někdo chtěl mimo silnici. Jak často ho zvedáš? Mrkni do brožury, jakej má rozsah světlosti (jestli se Ti chce) na stránkách Audi sem to nenašel.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 12:27

Zrovna dneska jsem to využil. To dolní hodnotou si nejsem jistý. Tuším 185 až 245mm.
Tu horní vím. Brodivost půl metru, stoupání max 60%. Víc z hlavy nevím. Ale boční úhel myslím 37 stupňů.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  05. 06. 2017 15:52

Díky za info, měl jsem podezření, že by mohl dřepnout ještě víc (z videa) 185 je furt trošku vejš., ale dobrý.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  05. 06. 2017 12:18

To i3 pocitově asi špatně nejede, ale když ho srovnali se Swiftem, tak neměl ani vzdáleně šanci a to má bavor přitom akceleraci výrazně lepší. Zde konkrétně vyhrává podvozek a malá váha nad výkonem, (o krouťáku nemluvím, ten je už vůbec nepodstatnej)

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  06. 06. 2017 06:59

Hlavním problémem SUV je, že jsou to těžké krávy. A to proti SUV nic nemám, jedno jsme aktivně používali a momentálně se chystáme koupit nástupce. Ale každá jízda v kombíku je daleko více na pohodu, pokud se rozhodnu jet rychleji. V SUV to prostě nejde, ale uznávám, že se bavím o XC60, která se s SQ7 nemůže rovnat.

Odpovědět  |   | 
Marek Plašil  |  05. 06. 2017 09:13

To co říkáš platí úplně všude. Můžeš si koupit kolo za 5.000 v Tescu nebo za 50.000 ve speciálce. Tak samo si můžu koupit osobák, s tříválcem nebo osobák s V8čkou. A ani v kategorii SUV tomu není jinak, takže obecně platí za co si zaplatíš to dostaneš. I osobák můžeš koupit takový, že jízdní vlastnosti budou horší než nejhorší z SUV...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 10:29

Jasně. Právě proto nesnáším v diskuzich to zobecňování. Kdyby někdo napsal, ze až na výjimky mají SUV horší jízdní vlastnosti, než srovnatelné sedany, tak tomu bych tleskal.
Ale psát ze SUV jsou na hovno bez rozdílů svědčí jen o nulových zkušenostech. Osobně mě vysoce výkonné SUV hodně překvapily. Na okruhu s tím zajedeš časy jako se závodně upravenými sedany (viz časy SQ7 a závodního Volva v Mostě na okruhu).

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  05. 06. 2017 12:36

Takže tady argumentujete tím, že Audi SQ7 má lepší jízdní vlastnosti než Dacia Logan MCV a my jsme blbci, že to nechápeme?

Děkujeme, že jste nám to vysvětlil. A k čemu je taková argumentace prosím dobrá?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 12:42

Dává nám pocit spravedlnosti a objektivnosti v diskuzich. Když napíšeš, ze jsou všechna SUV na hovno, zahrneš do toho i Urus, Bentyagu, Range Rover Sport).
A potom. Vyvrací mýty. Já jsem tedka n 211 autech, se kterými jsem kdy jezdil. Ale po zkušenostech s vysoce výkonnými SUV proste už mlčím stran špatných jízdních vlastností.
Všimni si, bludy o spotřebě, o mizerných jízdních vlastnostech. Bludy o tom, ze nasamponovana SUV neumí nic v terénu. Nic jsem nevyzkousel, s ničím nemám praktické zkušenosti, ale budu neustále žít v mytech a polopravdach.

Odpovědět  |   | 
tom  |  05. 06. 2017 14:37

Ale to ze SUV jsou obecne na nic je pravda, pokud budu srovnávat ve stejne cenové kategorii. Nebo myslíš, ze srovnani Loga a Q7 je objektivní? Asi jako M3 a duster. A RR sport ta M3 v piho porazi.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 15:46

Nepochopil. Tak jinak. SUV obecně budou mít horší jízdní vlastnosti, než naprosto srovnatelné sedany. To nemuseli na autorevue testovat. V podstatě testovali o KOLIK budou ty vlastnosti horší. A co zjistili? Že SUV vůbec nejsou totálním propadákem v ovladatelnosti. Že výrobci dnes umí off roadové totálně špatné vlastnosti na cestě přeměnit na daleko lepší, než si většina populace vůbec připouští. No a k tomu přidávají jako bonus veškeré výhody zvýšené karoserie, včetně průchodnosti lehkým terénem.
Ano, i výrobci SUV mohou vyrobit auto s excelentními vlastnostmi v těžkém terénu. Jenže by to vyráběli pro hrstku lidí. Ta skupina lidí je tak extrémně malá, že jim stačí dobré vlastnosti v lehkém terénu (klasicky příjezdové cesty k nějakým stavením) a dobré vlastnosti (jistota) na okreskách. Cílem (i vysoce výkonných SUV) není porazit supersporty, cílem je nabídnout mix toho nejlepšího z obou světů.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  05. 06. 2017 10:03

Hned po přečtení nadpisu jsem věděl, že v diskusi bude sranda, protože se objeví minimálně jeden magor Když proti tomu tvému zázraku postavím stejně drahý sedan tak ti v první zatáčce ujede o půl kilometru a co se týká spotřeby tak ještě řekni, že je to benzín chybí tomu totiž koruna

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 10:09

Je mi to líto nerve. Neujedeš. Ani v zatáčkách. Promiň.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 10:20

Mimochodem. Nemusíme si vykládat o tom, co dokáže sedan a co SUV. Poslední rok jsem strávil denně za volantem BMW M3 F80. A přesto trvám na tom, co jsem napsal. Divné, že? Nedostatek praktických zkušeností se pak projevuje jen tím, ze nazýváš lidi kolem sebe magory.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  05. 06. 2017 11:01

Tyhle bláboly je naštěstí velmi jednoduché vyvrátit. Jednoduchý příklad:

BMW X5 Xdrive 30d vs. BMW 530d Xdrive Touring. Cena je totožná (1.6 mil.), zrychlení 0-100km/h je rozdíl cca 20% ve prospěch kombíku (5.6s vs. 6.8s).

Záměrně vybrána kombinace s prakticky totožnou cenou, výkonem, motorizací a pohonem. Čerpáno přímo z katalogu BMW. Označení "magor" je tedy na místě, protože zákony fyziky může popírat jenom nevzdělanec, nebo pacient doktora chocholouška. O tom, že kombík bývá často levnější, a s lepší nabídkou (zejména benzínových) motorů ani nemluvě.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 11:42

Opět nedostatek praktických zkušeností. Mne se SUV nelíbí. Hodně nelíbí. Ale důležitá je objektivita. Nic víc. Jen byt trochu objektivní. Ten příklad nerozporuju. Kombik bude vždy rychlejší. Ale proč to zmiňuješ, to fakt nechápu. Psal jsem někde opak?
Ja budu v SUV vždy rychlejší v zatáčkách, na okruhu a na okreskách, pokud proti me postavis stejne drahý sedan. Třeba Lexus LS600.
Jde o technologie. Cela karoserie z hliníku, nízké těžiště, 22" kola, aktivní stabilizátory na všech kolech, obrovsky kroutící moment a výkon, sportovni zadni diferenciál, aktivní řízení všech kol. Proste proti takto vybavenému SUV bude jít Lexus fakt problém. To je proste pravda. Neprekroutitelna.
A nebavíme se jako dva tábory proti sobě. Ja jsem poslední, který by obhajoval SUV proti kombiku. Az ba výjimky není o co stát. Ale buďme v diskuzich objektivní.

Odpovědět  |   | 
Krakenax  |  05. 06. 2017 12:23

Co takhle zavod na poli a kde ze bude kombik

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  05. 06. 2017 12:29

Asi tam kde SUV. Většina těch šampoňáckých SUV v bílé barvě, které stojí před každým obchodním centrem, kapituluje i na zvlhlé lehce svažité louce. Doporučuji skvělou ukázku z TopGear a BMW X6....

Pokud nemáte něco jako LandRover Discovery, s typickým SUV na pole zapoměnte.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 12:37

Prokaž mi jednu laskavost. Podívej se na schopnosti Q7 v terénu. To je typické SUV po buzíky (jsme drsní chlapi, ne?).

https://youtu.be/DK2cJB8oExE...

Pak prosím napis, jak nevyjede polňačku. Moc díky. Snad ti nepraskne aorta.

Odpovědět  |   | 
intel810  |  06. 06. 2017 10:19

Kde máš ten terén komiku? Jedna polní cesta a jeden kopec postříkaný z hadice. Až bude aspoň den nepřetržitě pršet, tak si zajeď na louku. Vem si sebou gumáky ať si nenamočíš nohy až půjdeš pěšky domů, protože ta Q7 z té louky neodjede.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 10:40

Tak to neodjede žádné auto na světě, ale taková mokrá louka...

https://youtu.be/Ykjk3XEEbU4...

Anebo když jsem testoval Atecu, tak pršelo dva dny v kuse:

https://youtu.be/-JJyaRCYDp0...

Mezi námi. To je Tvé zbožné přání. Realita je ale úplně jiná. Audi Quattro je extrémně schopný typ pohonu pro terén. Myslím, že by Ti spadla čelist...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 10:42

Ještě pardon, mohl bysis dát facku za ten komentář? Jak vidíš, tak gumáky Rasťo rozhodně nepotřebuje... Jojo, nenávist a zloba dokáže vyplodit pěkné nesmysly...

Odpovědět  |   | 
intel810  |  06. 06. 2017 15:14

Podívej, nevím proč bych se měl fackovat. Ta Ateca nic nepředvedla. Pouze jede po polní cestě. Nikde nevidím že by zapadla, sedla si na spodek, nebo překonávala nějakou terénní nerovnost. Nikde nevidím nutnost manévrování. Jet rovně po tvrdé, sice kluzké cestě zvládne i můj starej Outlander. Když ji chceš testovat, tak projeď několik louk, vem ji do lesa a předveď se. Osobně si myslím, že Lada Niva, nebo Suzuki Jimny by jí daly na zadek.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 16:04

Jasně. Ale na dálnici by měli s Atecou problém.
Na co mi jsou off road schopnosti tanku, když je nikdy nepoužiju.
Ještě jsem neviděl příjezdovou cestu k nějakému stavení, která by nebyla přístupná pro jakoukoliv čtyřkolku.

Odpovědět  |   | 
intel810  |  06. 06. 2017 16:14

Na příjezd k domu opravdu nepotřebuji čtyřkolku, pokud zrovna nebydlím na horách.

Odpovědět  |   | 
intel810  |  06. 06. 2017 16:12

Na tu Q7 jsem se podíval až teď. Opět nevidím žádný náročný terén, opět tvrdý podklad na louce. Ale jistě, v zimě v Praze pokud třeba potřebuješ jet na Barrandov, tak tam bez Q7 ani ránu. Nejsi přeci socka abys jel busem.,

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 16:20

Tak tady jsi hodně vedle. Já jezdím po Praze snad jen MHD. Já auto neberu pro nějaký společenský statut. Já mám Audi rád a vážím si ho kvůli tradici a sportovnímu duchu...

Odpovědět  |   | 
driver.unchained  |  05. 06. 2017 14:08

To je asi stejně nekorektně paušalizující tvrzení, jakože bez čtyřkolky se nedá vyjet do hor a se zadokolkou se nedá vyjet ani ze zasněženého parkoviště u hypermarketu

Odpovědět  |   | 
Kamil  |  20. 06. 2017 13:16

Objektivni by jsi mel byt hlavne TY! SQ7 proti LS600?? Co takhle si pockat na novou A8 se stejnym motorem v provedeni sport a teprve potom srovnavat? Pokud porovnava 5-ku a X5 ma recht. Ale hlinikove audi proti lexusu s bateriemi? Jses na hlavu? Chapu ze si chces obhajit to svoje, ale s rozumem. Jinak ti davam za pravdu, ze vyvoj pokrocil, a tam kde na cene moc nezalezi dokazi SUV jezdit lepe nez tomu bylo v minulosti. Kazdopadne teziste je teziste, aerodynamicky odpor stale ma i v roce 2017 stejne zakony a vaha je stale hodnota se kterou se pocita do jizdnich vlastnosti a komfortu.

Odpovědět  |   | 
Marek Plašil  |  05. 06. 2017 11:54

Nebo:

BMW X4 (40i) 265 kW, 0-100 za 4,9s, 1915kg, rozchod 1810mm,
BMW 540i 250 kW 0-100 za 4,8s, 1660kg, rozchod 1630mm

Stejné motory, podobná cena. dovolím si tvrdit, že na okruhu by auta zajely velmi podobný čas. Možná lepší X4, vzhledem k širším gumám a lepšímu rozchodu, ale zase 255 kg rozdíl v hmotnosti. Neurazilo by mě ani jedno z nich ovšem

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  05. 06. 2017 12:26

Skvělé, když nemáme argumenty, srovnáme jablka s hruškama. Gratuluji.
jiná cena, jiný - výkonější motor, sportovní provedení M4 proti rodinnému kombíku. Říká se tomu demagogie.

Pokud jste to nepostřehl, diskuze je o sedanu (kombíku) proti SUV za srovnatelnou cenu. Aby bylo poznat, že ta vysoká koza je fakt debilní, přidal jsem k tomu stejný motor i pohon.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 12:33

Ty jsi nepostřehl jeden důležitý detail. Podle Neurotica mám proti SUV postavit stejně drahý sedan. Takže já mohu vzít i nějaký těžký Cadillac v základní výbavě nebo prave ten Lexus. Stejně drahy byla jediná podmínka. S plnou náloží technologií a keramickými brzdami vyjde SQ7 na 3,2 milionu. Lexus vyjde na 3,2 milionu. Lexus má podstatně horší dynamiku a v zatáčkách bude SQ7 docela sedět díky aktivním stabilizátorům. Lexus ve výsledku bude bez šance. Hraju si se slovíčky, ale když k tomu někomu muže prasknout zilka, tak to za tu zábavu stojí.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  05. 06. 2017 12:48

No my už jsme pochopili, že okruhově vytuněné SQ7 chcete srovnávat se sedany, které se vám hodí, za situace, kdy 95% okruhově vytuněných sedanů natrhne té SQ7 totálně prdel. V případě RS sedanů audi asi tak o 20% ve zrychlení. O tom, že ta SQ7 už ani není SUV, a připomíná ho pouze silueta, ani nemluvě. Chtěl bych vidět, kam byste na těch gumách co prorazíte na prdním retardéru před Kauflandem chtěl vyjet.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 12:51

Jedna věc. Nemluvme o mě. Já jsem v tom celém naprosto nepodstatný. Jinak souhlasím.

Odpovědět  |   | 
driver.unchained  |  05. 06. 2017 14:12

Hmmm, já si spíš myslím, že SQ7 je už natolik propracované auto, že mimo nejvíce technické pasáže si málokdo byť jen čuchne k jejím limitům. Mimo okruh (kde s tím stejně nikdo nebude jezdit) bude nějaké natrhávání prdelí spíš o absenci pudu sebezáchovy řidiče než schopností auta

Odpovědět  |   | 
Marek Plašil  |  05. 06. 2017 13:34

Ty si dobrá guma, fyzika je snad jasná každému a ty mi připadáš, že za každou cenu musíš shodit SUV. Já uvedl případ, kdy SUV může být ve zdánlivě podobných vozech konkurence schopné klasickému sedanu. Tak si ošetři kuří oko, na které jsem ti asi dupnul...

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  05. 06. 2017 10:38

Dalo sa čakať, že sa diskusia zaplní príspevkami od ľudí, ktorí si to svoje esúvéčko budú brániť zubami nechtami a samozrejme i takými, ktorí sa potrebujú pochváliť, že majú SUV za pár miliónov a to je naprosto úžasné, rovnako ako oni, ktorí na to majú.
Máte pravdu. V porovnaní ide predsa o to postaviť proti sebe vozy rovnakej cenovej kategórie. A tam je výsledok nekompromisný a neokecateľný.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 10:45

Nepochopil. Já jsem nikde nepsal "pozor, mám SUV za par milionů". Jako vyznavač budhismu by to pro mě byl jen znak prebujeleho ega.
Ja jsem psal své zkušenosti. Ty jsi dosadil chlubení.
Ještě jednou. Pokud je nejake SUV stejně rychle na okruhu jako závodní sedan, tak proč se bavit dále?

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  05. 06. 2017 11:23

Závodní sedan je dost široký pojem

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 11:43

Nevim co to bylo. Tuším Volvo Polestar v nějaké závodní úpravě. To je jedno, mrkni na Garáž na YouTube a bude to hned jasnější.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 06. 2017 11:28

A má ten "závodní sedan" stejné funkce a výkon jako tvé SUV? Dokud totiž nevezmeš dvě auta s naprosto totožnou výbavou a výkonem a jen odlišnou karoserií, nikdy to porovnání nemá váhu ani toho papíru, na kterém bude napsané.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 06. 2017 11:31

Srovnání je pěkné. Škoda jen, že Kodiak je ve skutečnosti protějškem Octavie, nikoli Superbu... Vůči té by byl ještě slabší.

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  05. 06. 2017 12:18

Nemyslím, že by mala Octavia lepšie jazdné vlastnosti než Superb len preto že je ľahšia.
Porovnávali dve autá rovnakej cenovej kategórie, čo je určite v poriadku. A porovnanie Octavia vs Karoq by dopadlo podobne. A možno že porovnanie kombíku nižšej strednej triedy s lacnejším pseudo SUV odpovedajúcej ceny by bolo vďaka absencii 4x4 ešte zaujímavejšie.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 06. 2017 14:08

Ale i ta cena pak ve srovnání s odpovídající konkurenci promlouvá do celkové nesmyslnosti SUV...

Odpovědět  |   | 
driver.unchained  |  05. 06. 2017 14:14

Tak to si myslíš špatně, gašpo. Octavia je oproti Superbu v zatáčkách hotový supersport.

Odpovědět  |   | 
E15  |  05. 06. 2017 18:39

jasně, RS.

Taková 1.6TDI s lešeňovou trubkou není ani super a už vůbec ne sport

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  05. 06. 2017 19:28

Protějškem Octavie není. To je Karoq.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  06. 06. 2017 07:16

Karoq je menší, mezi Octavií a Fabií. Vnějším i vnitřním prostorem. Kodiak vnitřně odpovídá Octavii. Panejo, vždyť ta auta jsou i stejně dlouhá!
To, že pak stojí Kodiak stejně jako Sup, už je věc jiná a jen podtrhuje nesmyslnost SUV.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  05. 06. 2017 14:04

Taky jsem byl vždy proti. Teď mám S-MAX (do 2015) a taky jsem změnil názor. Ale to je nejvíc tím, že už nezávodím a po pár letech s Octavii a Multivanem jsem si strašně odvyknul se pokoušet jezdit okresky přesně. To S-MAX mě vrhnul zpět do hry, ale vím, že moje nároky jsou z dob E90 kombi už úplně jinde a proto jsem spokojený.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  05. 06. 2017 17:18

Moc pěkný test, skutečný originální obsah a reálně změřené údaje.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  05. 06. 2017 17:36

Formule 1 nevypadá jako písečné buggy. To jenom pro méně chápavé. BMW X5 je v zatáčkách méně schopné než fabie.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 18:41

Já jsem asi úplný idiot, ale proč do diskuze taháme Formuli 1? Nebo chceš dát průchod závodním citům? Co třeba závody tahačů? To už je bližší SUV krabicím, ne?
BMW X5M je na okruhu (to je ta věc se zatáčkami) rychlejší než BMW M235i, Porsche Cayman S, Lotus Elise S, Porsche 911 GT3, Alfa Romeo 4C.
Ale Ty napíšeš, že je v zatáčkách méně schopné, než Fabie...

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  05. 06. 2017 19:19

Ano, závody tahačů mají určitě blíž k SUV než k Formuli 1. Možná by bylo dobré se zeptat, proč F1 jezdí přes 300km/h a závodní tahače mají omezovače na 160

A jinak ano, jsi jen další důkaz že SUV jezdí samí idioti.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 19:37

Me nemůžeš nijak urazit. Ja jsem dneska ráno jel v sedanu 330e a odpoledne v SQ7. Podle Tvé logiky jsem byl ráno nejnormalnejsi člověk na světe, ale odpoledne jsem se proměnil v idiota.
Mimochodem, ja nejsem v žádném případě zastánce SUV. Je ale težké objevit pravý důvod, proč to píšu. Vždy mi šlo jen o objektivitu. O nic jiného.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  05. 06. 2017 20:00

stealth01: Tvá trpělivost s místními plakátovými kovboji je obdivuhodná.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 18:45

Mimochodem.
Čas na okruhu Hockenheim Short:

BMW X5M - 1:14:40
BMW M3 E90 - 1:15:20

Ještě jednou opakuji, pokud nemáte praktické zkušenosti s vysoce výkonnými SUV, tak raději mlčte.
A Zelí, myslím, že bys opravdu změnil názor na to, co dokáže SUV v zatáčkách. Já jsem jezdil v SQ7 se závodním jezdcem a málem jsem se tam poblil...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 06. 2017 19:25

Se závodním jezdcem byses poblil v čemkoli, to vůbec není o SUV...
Ale jo, jinak dál klidně srovnávej přetechnizovanou bestii, která se bez armády elektroniky na silnici neudrží, s běžnou automobilní konfekcí. Nudíš.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 19:32

Tak jo. Dík za svolení. Bez za majiteli BMW M3 a řekni jim, ze mají jen běžnou konfekci.
A ja s tim opět nezačal. Nikde jsem nenapsal, ze SUV jsou nejlepsi auta planety. Vždy jen reaguji. Jen reaguji.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  06. 06. 2017 03:44

A co kdybys zkusil srovnat auta ze stejneho roku vyroby?
Nebo auta se stejnym vykonem na kilogram?

Tohle neni fer, takto si jenom sam sobe vesis buliky na nos (protoze ostatni ti to stejne nezerou)

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  06. 06. 2017 07:18

Jo, mají. A co, je to taky jen masovka.
Tvoje reakce jsou vyloženě ublíženecké, ve stylu "jak si jen někdo mohl dovolit sáhnout na SUV". Koupil sis SQ7, gratuluji. Ale zkus být aspoň trošku objektivní, zatím se ti to ani v jedné obhajobě nepovedlo.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 08:55

Ne, nejsou ublíženecké. Já Ti přísahám, že i kdybych měl combi RS6, tak budu dál bojovat proti bludům, že SUV neumí zatáčet a že nedokážou nabídnout velkou míru dynamiky. Ano, většina neobstojí, ale některá jsou minimálně srovnatelná.
O objektivitu se tady snažím pořád.

Abych to shrnul. Nevím, o jaké obhajobě tady píšeš. Kdybys mi dal vybrat mezi SUV a sedanem, na 100% sáhnu vždy po sedanu, protože se mi SUV prostě hnusí. To, že jsem musel předělat objednávku na R8 a změnit ji na SQ7 je dílem moudré strany naší rodiny, tzn mojí ženy. Nelituju, ale mezi námi, nemůžu se na SQ7 moc dívat, vůbec se mi nelíbí.
Obhajoba by to byla, kdybych byl snad nějakým fanouškem SUV. Jen mi nejde do hlavy ta tvrdošíjná nenávist vůči této kategorii aut.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 12:22

Mimochodem, dokážeš vysvětlit, proč SUV Nissan X-Trail byl v losím testu o 1km/h pomalejší, než McLaren 570S?

http://www.auto.cz/tohle-nejhorsi-auta-losim... ...

Vždyť SUV je kategorie aut, která neumí ani najet do zatáčky, má kola pevně spojená bez tyče řízení. Aspoň tady to tak vyzní...

Odpovědět  |   | 
mikes  |  05. 06. 2017 22:46

X5M 575k
M3 420k
Takze srovnani opravdu zcela objektivni

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 08:56

Koně asi nemají moc váhu, když do nich nedosadíš.. ehm... váhu (aut).

Odpovědět  |   | 
mikes  |  06. 06. 2017 21:30

Ale jdi ty brepto, zrychleni 0-100:
X5 4.2 sekundy
M3 4.9 sekundy

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 22:33

Ale no tak, to je nefér. Na okruhu (data jsou z fastestlaps.com) mě bude zajímat snad spíše zrychlení z 0-200:

X5: 14,96s
M3: 14,02s

Ehm, ještě něco?

Odpovědět  |   | 
mikes  |  07. 06. 2017 01:18

Ale jdi ty brepto . Podivej se poradne:
X5 M to ma za 14.4s
M3 za 15.6s

Co tam mas dal.... ehm....?

Jo Autozeitung test track casy jsi urcite videl, jenom jsi to tady urcite "zapomnel" v ramci objektivity doplnit, vid?
X5 1:39.4
M3 1:38.7

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  07. 06. 2017 06:42

Když se chci podívat na časy aut, jdu na fastestlaps.com. Neumím německy, takže autozeitung nesleduji.

0-200 beru z Youtube, tabulku s tímto (pro mě zásadním zrychlením) jsem ještě neviděl.

https://youtu.be/nYfcPEFXzZ8...

Ještě pořád tvrdíš 15,6s?

Odpovědět  |   | 
mikes  |  07. 06. 2017 23:37

Ty casy ktere jsem minule napsal ale jsou z fastestlaps.com Stejne jako casy na Autozeitung okruhu Staci se podivat.

Brat casy z Youtube a la to tvoje video, to byl doufam jen pokus o vtip. Na Youtube se da vysmahnout cas jakykoliv. Ze jde o e92 misto e90 ani nemluve.

Co tam mas dal.... ehm....?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  07. 06. 2017 07:59

Lenze sa bavime o rychlosti v zakrute a tam na tom okruhu aj rovinky (zvlastne, ze), kde nepojde o nic ine len o vykon, brzdy a ako sa to lepi na vyjazde a pred dalsim rohom na asfalt. Cim je ten okruhovy udaj vzhladom na temu clanku mimo.

Inak na obycajnom X5 s25d (a ze som predtym do toho nechcel ani sadnut) sa da na priemernej okreske celkom slusne letiet (musim povedat ze ma tato jednoducha verzia znameho auta velmi prijemne prekvapila, predsudky naozaj nie su namieste), ale uz len takeho rapida v jednadvojke teesi, pokial sa rozhodne ist sa Vami a dotycny nema obe ruky lave, nezbavite.

Mam za to, ze lepsi test by bol vziat to na dostatocne velky kruhac, a zrychlovat az kym sa to utrhne - to by ukazalo ovela zaujimavejsie vysledky, kedze temou je len a len rychlost v zakrute.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 06. 2017 19:06

pekne porovnanie, pochvala! Co sa tyka brzd, je to jasne, vacsie kolesa. Kombik bude obratnejsi, ostatne ten batoztek vzadu nevozi prenic zanic, ze. Ale potvrdilo sa aj to, ze rozdiely su tak minimalne, ze /okrem spotreby pri rychlom dialnicnom presune - ale koho toto bude trapit/, nemaju v porovnani s ostatnymi individualnymi preferenciami, ziadnu hodnotu. Na takom X5S25d som bol na okreske rychly tak, ze to bolo az nepekne. Lenze rovnako aj s focusom 1.0 EB.

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  05. 06. 2017 19:40

Super srovnání, tohle se vám povedlo. I proto, že zrovna Kodiaq platí za velmi dobře jezdící SUV, které výborně dopadlo i ve vyhýbacím manévru. Ale fyziku neokecáš.

Já tedy jednoznačně volím kombi, případně hatch. Dokonce jsem si teď nějaké to SUV/crossover projel, abych nebyl jen teoretickým žvanilem, a po následném přesednutí do kombi s relativně nízkým posazem jsem si chrochtal blahem, takže tomuto trendu stále příliš nerozumím.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 19:57

Tak já jsem se dnes bavil s prodejcem BMW v Inveltu (zdravím Petře)...Řekl mi spíše opačnou zkušenost. Majitelé starých SUV už při výměně vozu prostě nepřesednou do kombi nebo sedanů, ale zůstávají u SUV.
Já budu mluvit za sebe a své zkušenosti. Vidím to tak, že SUV ve svém životě mám první a mám ho týden. Ale už bych ho neměnil za kombi. Je škaredé a já musím nasedat poslepu, ale je extrémně pohodlné a navzdory svým rozměrům je daleko více čitelnější při parkování. Když zaparkuji hodně blízko, vystoupím jen malou škvírou. To v sedanu nejde a v třídvířku už vůbec ne.
Souhlasím, že fyziku neokecáš, ale současná technika ji dokáže dost přemlouvat, aby nebyla k majiteli tak drsná...
Do kombi jsem nenarval celé 29" kolo, v SUV to není problém... Tři sedačky není problém. Odvézt pět dětí? No problem.
Spotřeba je vynikající.

https://goo.gl/photos/PMgxTM3bWsnfJyK87...

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  05. 06. 2017 20:36

Rozumím. Převážení pěti dětí se mě netýká (to je zase spíše otázka MPV x SUV) a celkově nemám velké prostorové nároky, takže při požadavku na snadné parkování mohu zůstat i u hatche. Zato na jízdu mám nároky docela velké.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  07. 06. 2017 08:05

...mozno skusit zvyseny kombik, trebars ten znamy od Subaru. Celkom prijemny kompromis, aj ked uznavam ze SUV je krabica a do nej sa toho vojde dost

No a je to sila zvyku, SUV je rozhodne prakticke a od takych veci sa odvyka tazko. Ja by som napriklad (napriek tomu vsetkemu), zvolil zasa a len mierne zvyseny sedan alebo liftback, aj ked vyber v tomto smere (v porovnani s SUV) je ovela obmedzenejsi

Odpovědět  |   | 
Marex  |  05. 06. 2017 19:55

Jen se dohadujte, ale vidím to celkem často, jak si to na rovinkách i obézní SUV dosti sprintují, ale v první zatáčce prostě musí všichni chtě nechtě začít intenzivněji brzdit, aby se na té cestě prostě udrželi. Mám kombík, ale je to Subaru, tedy vůz s dosti nízkým těžištěm a k tomu plochý motor. Fyziku prostě neočůrají ani výrobci SUV, ani náhražky 4x4.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 19:59

Moment, já myslím, že Subaru takovou náhražku zase nemá.
Motor typu boxer je dobrá věc, ale pokud je celá karoserie z těžké oceli... Milé Subaru, píše se rok 2017, co třeba uhlíková vlákna a lehké slitiny?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2017 21:54

https://www.youtube.com/watch...

Teď bez provokací. Kolik mají třeba hot hatche boční přetížení? V tom videu má X5M přetížení 0,9-1G. Ale nikde jsem nenašel tabulku, která by to porovnala...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  06. 06. 2017 03:55

Golf 7 GTI ma 0.96g http://www.motortrend.com/cars/volkswagen/gti/2015/... ...
Focus ST na tom bude jeste lepe.
Golf R nebo Focus RS jsou 4x4 a maji pres 1g.
Za jedno X5M koupis 3 kusy.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  06. 06. 2017 04:07

Jeste bych podotknul ze v tabulce jsou prumerne hodnoty lateralniho pretizeni (tedy neni to pouze maximum).

BMW X5 M (ta soucsna) ma prumer pouze 0.82g !!! : http://www.motortrend.com/cars/bmw/x5/2014/2014-bmw... ...

Taky jsem se kouknul ze X5M je drazsi, nez jsem myslel, zaklad za 3 mega, takze to bys koupil tech GTIcek treba i 5 kusu :)

Pokud chces porovnavat porovnatelne, potom se podivame na Panameru - a ta ma prumer nekde 1.05g, to je o 28% vice nez X5 M: http://www.motortrend.com/cars/porsche/panamera/201... ...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  06. 06. 2017 04:23

Omlouvam se za ten link a hodnoty X5 M - jeste jsem se jednou podival, protoze vim, jaka je to pila a ze BMW SUVcka proste umi - a tech 0.82 mi nejak nesedelo. Prehlednul jsem se a tohle byly hodnoty pro klasicke X5.

Bohuzel nemame vysledky ze stejneho testu, ovsem tady maji 0.96g - cemuz bych veril, Panamera je tedy o 9% lepsi: http://www.caranddriver.com/bmw/x5-m...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 08:58

To ale vyvrací tvrzení většiny SUV haterů o tom, že SUV neprojede žádnou zatáčku. Je ostatně úplně jedno, kolik stojí X5M. Je to prostě úplně irelevantní. Důležité je, že SUV jsou velmi schopná v zatáčkách díky moderním technologiím a že některá mají těžiště proklatě nízko (třeba kvůli lehounké karoserii)...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  06. 06. 2017 09:08

Ne to neni pravda.
To jen rika, ze BMW umi udelat neskutecne podvozky, kdyz das hodne milionu - porovnej s nic moc 0.82g v normalnim X5.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 09:12

Pro naši diskuzi není cena vůbec důležitá. Prostě jsou zde technologie, které přirozeně nebo uměle (stabilizátory, které tlačí obrovskou silou do vnějších kol), které z SUV dělají špičkové jízdní stroje. Ano, souhlasím, těchto SUV je jen pár.
Já nikde nerozporuju horší vlastnosti SUV v obecné rovině, já rozporuju to tvrzení, že "všechna SUV jsou na hovno"

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  06. 06. 2017 12:09

Tak, zadne SUV samozrejme neni na hovno, ale soucasne vetsina SUV (natoz prodanych) nejsou SQ7 v top vybave.

Jen ze zvedavosti, je obyc Q7 takovy drzak/narez jako SQ7?

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  07. 06. 2017 10:06

Jakoukoliv technologiii, kterou das do SUV, muzes dat i do limuziny/kombika - zvlast kdyz podle tebe "nejde o penize" - a tudiz ten rozdil mezi nimi zustava i nadale - protoze fyzika je fyzika a vyssi teziste je vyssi teziste.

Odpovědět  |   | 
Vasek  |  08. 06. 2017 00:20

Na programu Automotosport bezi kazdy den plno klasickych testu, testuji se 3 discipliny, nas se zde tyka jizda mezi kuzely 18 m, tam je videt jake jsou SUV propadaky. Na obycejnem losim testu / vyhybacim manevru to jeste neni tak znat, to nejak zvladnou, ale 10x za sebou se propletat sem a tam je pro ne zahul. To se teprve ukazou schopnosti podvozku. Zatim nejlepsi jsou vsechny odrudy Porsche a tuhle tam byla obycejna 220d BMW a jela neco pres 69 km, nejlepsi jedou 70 kmh, dobry prumer ne tak 65 kmh, ale treba X3 335d s 230 kw jela asi 56 kmh, takze propadak. SUV se malo dostanou pres 60 kmh.
Pak jsou tam testy na okruhu a takovy stredni prumer pretizeni v zatackach je 1.30 g, nejlepsi se blizi 1.50 g, takze jak tu pisete ze X5M ma 0,9 g tak to je samozrejme bida.
No a proc je takova obluda dobra na okruhu? Jen proto, ze to dozene vykonem na rovince, v zatackach je na tom mizerne. Kdyby byl okruh jen sama zatacka, tak by e ely SUV zadnou sanci.
Nechci ti brat iluze o schopnostech tvy Q7, tak to ale proste je. Nicmene i presto ze jsem odkojeny samymi BMW, mam 320d, 123d a 330d tak zacinam posilhavat prave po X5 nebo X4, libi se mi to pohodlnejsi nastupovani a ta jakoby "bezpecnost" ale pujdu do toho s tim, ze to uz jizdne ebude ono.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 06. 2017 14:15

Offroady a SUV jsou úplně naprd... když se nechaj sestřelit i Priusem
Bezpečnost především
https://www.motor1.com/news/147586/toyota-prius-... ...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 14:45

Jistě, vysvětluj to pánovi po operaci kolene, že má zapomenout na své SUV a přesednout do R8. Svatá prostoto...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 06. 2017 21:40

Jistě půlka národa má prostřelený kolena a druhá půlka panděra přes který se nechce ohýbat, třetí půlka má heksnšůs a čtvrtá půlka se bojí aby jí neruply džíny. Tím se to vše vysvětluje

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 06. 2017 22:24

O to mi nešlo. Mám prostě pocit, že z těch lidí děláme ubožáky jen proto, že si vybrali něco jiného, než máme oba rádi. Já jsem jednoznačně pro sedany (teď jen z hlediska designu), ale pokud někomu vyhovuje SUV, tak ho přece nebudu považovat za podřadného člověka a vše svádět jen na trend a módu. Prostě já jezdím ve svém životě poprvé v SUV a za těch deset dní začínám být přesvědčený, že do jiného typu auta se mi nebude už chtít.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 06. 2017 22:52

Jde o něco ouplně jiného, SUV je z principu neekonomické a nebezpečné auto, které se navíc zpopularizovalo v době krize a citelného zdražování benzínu/nafty. Automobilky se to snažej eliminovat seč můžou, ale už základ je špatnej.
Svoje pohodlnější nastupování lidé vyměnili za velký čelní odpor vzduchu, větší valivý odpor velkých kol, dražší pneu, težší podvozek, v průměru vyšší spotřeba, dražší provoz, menší vnitřní prostor, vysoké těžiště, horší stabilita v zatáčkách a při prudké změně směru jízdy, větší šance nehody přes boudu = rapidně vyšší šance na smrťák u nepřipoutanjech osob.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 06. 2017 23:16

Všimni si jak neuvěřitelně vysoko vyskakují plně naložený a těžký SUV auta s vysokým těžištěm při čelní offset srážce...
V takovej moment už jsou ti všechny podpůrný systémy naprd a platí jen čistá fyzika.
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  07. 06. 2017 06:43

Jo, to je možné. Ale ten pocit z jízdy v SUV si nenechám už vzít. No a když se mi zasteskne po něčem jiném, tak máme v garáži ještě 330e.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  08. 06. 2017 22:23

velmi dobry test. je vidiet ze uz netreba kupovat nizke neuniverzalne auta, ked moze clovek mat poriadne auto

Odpovědět  |   | 
"Holka"  |  13. 12. 2019 08:47

Teda panove, to je vazne sranda. I kdyz jsem o 2 roky mimo diskuzi, tak tohle musim okomentovat :) Sranda je to v tom, jak hazite autama za min. 2 mil., SUV nebo kombik je jedno. Prakticky vzato temihle auty prevazna vetsina populace nejezdi. Takze realita je ponekud jinde. Uplne presne to ilustruje moje kamoska, ktera si koupila Tuscona. Proste chtela SUV. Puvodne chtela Mazdu cX 5, ale na novou nedosahla, tak sla do Hundaye. Proste opakuju chtela SUV, protoze je to ted desne v kurzu. A aby to obhajila, tak navykladala mraky naprostych nesmyslu a korunovala to vetou, ze nejaci profi ridici rikaji, ze "tahat prdel po zemi" je prezitek. Ta veta me rezonuje v hlave porad a nesmirne me drazdi :)!Proste jsou lidi a je to prave prevazna cast populace, kteri chteji vypadat lip a proto si koupi SUV a jizdni vlastnosti jsou jim sumak, protoze to neumi ocenit a na poradne auto" motorem" a vybavene proste nemaji. Holt kazdy delame kompromisy jinde. Ano,a zensky obecne, maji radi za volantem lepsi rozhled a lip se jim do toho nastupuje. Zenskych, ktere si jizdu v aute chteji uzit, je malo. To same plati o chlapech. I obycejni lide chteji vypadat. Proste vetsina lidi premysli dle sve penezenky, jinak by se obycejna SUV neprodavaly. Poradne auto - jakekoliv - od premiovych znacek bezna populace nekupuje. Proto budou obhajitele SUV a obhajitele klasickych aut. A to jsou uplne odlisne kategorie. Ja si radeji uzivam "tahat prdel po zemi" :)))

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 38 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 18 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A