Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

BMW a Microsoft oznamují spolupráci na ještě vyspělejším systému inteligentního asistenta, který bude na vaše pokyny ovládat různá nastavení vozu. Hlavním cílem je mnohem přirozenější mluvená komunikace mezi systémem a řidičem.

Na poli vývoje infotainment systémů a takzvaných osobních asistentů, které už zvládají oboustrannou hlasovou komunikaci s řidičem, jsou dnešní velké automobilky poměrně daleko. Ostatně s novými Mercedesy si můžete v podstatě „pokecat“ i o tom, jak třeba dopadl sobotní fotbal, nebo zda už byste neměli zajet do servisu vyměnit olej.

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

Přestože byste dnes Mercedes možná nazvali lídrem v této oblasti infotainmentů, německý rival BMW chce úroveň inteligentních osobních asistentů posunout na ještě vyšší úroveň, a proto nyní oznamuje spolupráci s Microsoftem na vývoji nové open-source platformy pro ještě přirozenější a osobnější konverzace s vaším autem.

Pochopitelně, i zde plánuje BMW a Microsoft využít umělé inteligence, která bude předvídat a učit se zvyklosti a chování řidiče na palubě. V rámci oboustranné konverzace by vás poté mohl asistent upozornit na servisní prohlídku, domluvit si s vámi možné datum a všechno synchronizovat s vaším kalendářem.

Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Podobným způsobem by mohl asistent vyřizovat i vaše e-maily, plánovat trasy nebo prostě jen nastavit teplotu v interiéru, osvětlení a další maličkosti. Všechno na základě konverzace, abyste už nemuseli zmáčknout jediné tlačítko nebo tápat po dotykové obrazovce infotainmentu. BMW a Microsoft chtějí nakonec vynaložit velké úsilí na cizojazyčné lokalizace asistenta, tudíž nepůjde jen o angličtinu.

Zatím tedy mluvíme pouze o plánech a myšlenkách. Na novém systému osobního asistenta teprve týmy vývojářů z Mnichova a Seattlu pracují. BMW nicméně uvádí, že nejnovější funkce chce postupně zavádět i do posledních modelů v rámci pravidelných aktualizací.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků