Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

BMW a Microsoft oznamují spolupráci na ještě vyspělejším systému inteligentního asistenta, který bude na vaše pokyny ovládat různá nastavení vozu. Hlavním cílem je mnohem přirozenější mluvená komunikace mezi systémem a řidičem.

Na poli vývoje infotainment systémů a takzvaných osobních asistentů, které už zvládají oboustrannou hlasovou komunikaci s řidičem, jsou dnešní velké automobilky poměrně daleko. Ostatně s novými Mercedesy si můžete v podstatě „pokecat“ i o tom, jak třeba dopadl sobotní fotbal, nebo zda už byste neměli zajet do servisu vyměnit olej.

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

Přestože byste dnes Mercedes možná nazvali lídrem v této oblasti infotainmentů, německý rival BMW chce úroveň inteligentních osobních asistentů posunout na ještě vyšší úroveň, a proto nyní oznamuje spolupráci s Microsoftem na vývoji nové open-source platformy pro ještě přirozenější a osobnější konverzace s vaším autem.

Pochopitelně, i zde plánuje BMW a Microsoft využít umělé inteligence, která bude předvídat a učit se zvyklosti a chování řidiče na palubě. V rámci oboustranné konverzace by vás poté mohl asistent upozornit na servisní prohlídku, domluvit si s vámi možné datum a všechno synchronizovat s vaším kalendářem.

Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Podobným způsobem by mohl asistent vyřizovat i vaše e-maily, plánovat trasy nebo prostě jen nastavit teplotu v interiéru, osvětlení a další maličkosti. Všechno na základě konverzace, abyste už nemuseli zmáčknout jediné tlačítko nebo tápat po dotykové obrazovce infotainmentu. BMW a Microsoft chtějí nakonec vynaložit velké úsilí na cizojazyčné lokalizace asistenta, tudíž nepůjde jen o angličtinu.

Zatím tedy mluvíme pouze o plánech a myšlenkách. Na novém systému osobního asistenta teprve týmy vývojářů z Mnichova a Seattlu pracují. BMW nicméně uvádí, že nejnovější funkce chce postupně zavádět i do posledních modelů v rámci pravidelných aktualizací.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků