Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

BMW a Microsoft oznamují spolupráci na ještě vyspělejším systému inteligentního asistenta, který bude na vaše pokyny ovládat různá nastavení vozu. Hlavním cílem je mnohem přirozenější mluvená komunikace mezi systémem a řidičem.

Na poli vývoje infotainment systémů a takzvaných osobních asistentů, které už zvládají oboustrannou hlasovou komunikaci s řidičem, jsou dnešní velké automobilky poměrně daleko. Ostatně s novými Mercedesy si můžete v podstatě „pokecat“ i o tom, jak třeba dopadl sobotní fotbal, nebo zda už byste neměli zajet do servisu vyměnit olej.

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

Přestože byste dnes Mercedes možná nazvali lídrem v této oblasti infotainmentů, německý rival BMW chce úroveň inteligentních osobních asistentů posunout na ještě vyšší úroveň, a proto nyní oznamuje spolupráci s Microsoftem na vývoji nové open-source platformy pro ještě přirozenější a osobnější konverzace s vaším autem.

Pochopitelně, i zde plánuje BMW a Microsoft využít umělé inteligence, která bude předvídat a učit se zvyklosti a chování řidiče na palubě. V rámci oboustranné konverzace by vás poté mohl asistent upozornit na servisní prohlídku, domluvit si s vámi možné datum a všechno synchronizovat s vaším kalendářem.

Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Podobným způsobem by mohl asistent vyřizovat i vaše e-maily, plánovat trasy nebo prostě jen nastavit teplotu v interiéru, osvětlení a další maličkosti. Všechno na základě konverzace, abyste už nemuseli zmáčknout jediné tlačítko nebo tápat po dotykové obrazovce infotainmentu. BMW a Microsoft chtějí nakonec vynaložit velké úsilí na cizojazyčné lokalizace asistenta, tudíž nepůjde jen o angličtinu.

Zatím tedy mluvíme pouze o plánech a myšlenkách. Na novém systému osobního asistenta teprve týmy vývojářů z Mnichova a Seattlu pracují. BMW nicméně uvádí, že nejnovější funkce chce postupně zavádět i do posledních modelů v rámci pravidelných aktualizací.

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

včera | Svět motorů | 9 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků