Jessi Combsová získá svůj titul in memoriam. Nejrychlejší žena světa jela 851 km/h

Jessi si můžete pamatovat například z televizní show Bořiči mýtů. Uměla stavět auta a jezdit rychle... Opravdu rychle.

Jessi Combsová byla americká holka jako řemen. Pod dlouhými blonďatými vlasy nosila ostře řezaný obličej s čarokrásným úsměvem. Ve 24 letech vystudovala Technický institut ve Wyomingu a poté se stala automobilovou závodnicí, konstruktérkou a televizní hvězdou.

Jean Bugatti: Příběh muže, který stojí za nejkrásnějšími auty na světě

Jean Bugatti: Příběh muže, který stojí za nejkrásnějšími auty na světě

Na konci srpna bohužel zahynula při překonávání absolutního ženského rychlostního rekordu 820 km/h, který stanovila Kitty O´Neilová v roce 1976 (s tryskovým speciálem se třemi koly). Jessi nebyla žádné ořezávátko, již v roce 2016 stanovila rychlostní rekord 708 km/h a stala se nejrychlejší ženou na čtyřech kolech. 

V roce 2018 se pokusila překonat sebe sama a dosáhla rychlosti 777 km/h. Bohužel pouze v jednom směru. Ve druhém, který je potřebný ke zprůměrování rychlosti, ji zastavila technická závada. Po kouskách se tedy blížila k absolutnímu vrcholu. Její cestu zastavila až osudná nehoda při posledním pokusu. Jejím závodním strojem byla upravená přepadová stíhačka F-104 s názvem North Americna Eagle Supersonic Speed Challenger o výkonu 52.000 koní.

Zemřel motocyklový závodník Carlin Dunne. Jel si pro rekord na Pikes Peak

Zemřel motocyklový závodník Carlin Dunne. Jel si pro rekord na Pikes Peak

Jak se ale ukázalo, Jessi Combsová to dokázala a podle všeho titul nejrychlejší ženy světa získá od Guinessovy knihy rekordů in memoriam. V první jízdě totiž dosáhla rychlosti 515.346 mph. Ve druhé pak 548.432 mph. Po zprůměrování vyšla hodnota 531.889 mph (851 km/h). Rekord Kitty O´Neilové tedy padl o více jak 30 km/h a Jessi Combsová se s největší pravděpodobností stane nejrychlejší ženou na této planetě.

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků