Jenson Button: vždy budu míst slabost pro velké motory

Mistr světa z roku 2009 je po vítězství v Maďarsku při chuti. Čtyřtýdenní letní přestávku vyplňoval všelijak, kromě tréninku i poskytováním netradičních rozhovorů, které běžným fanouškům mohou přiblížit, co si Button vlastně o současné formuli 1 myslí a co by na ní rád pozměnil.

Klepněte pro větší obrázek

Musíte si vybrat město, kde by byl postaven další městský okruh proformuli 1. Jaké to bude?

Jenson Button: „Vybral bych si Tokio. Zbožňuju Tokio. Mají tam velmi kvalitní silnice, takže pro okruh by to bylo město jako stvořené. Jen si představte závodění v nikdy nespící městské části Roppongi. Pane jo!“

Kdybyste si mohl za týmového kolegu vybrat jednoho mistra světa, který by to byl a proč?

JB: „Za parťáka bych rád měl Jamese Hunta. Myslím, že by to byla ohromná zábava.“

Formule 1 představila ve své historii řadu zajímavých technických inovací. Vzpomeňme si na tzv. ground effect, aktivní zavěšení, turbomotory, šestikolky a tak dále. Kdybyste jedno z těchto řešení mohl přivést zpět, které byste zvolil?

JB: „Nikdy jsem neměl moc rád vozy přeplněné elektronikou. Mám rád hlasité a silné motory. Pravděpodobně bych tedy zvolil návrat desetiválcových motorů. 850 koní – to už bylo něco! Chápu ale, že je to jen názor zaujatého závodníka a že se musí hledět na ekologickou stránku věci. Musíme ukázat, že nám stav životního prostředí není lhostejný. Z tohoto pohledu
jde formule 1 správnou cestou a malé motory jsou žádoucí. Můj benzínem nasáklý mozek ale vždy bude mít slabost pro velké motory.“

Jaké technické změny byste v budoucnu ve formuli 1 rád viděl?

JB: „Méně aerodynamiky a více mechanického gripu. A návrat tankování v závodech.“

Jakou ze současných regulí byste nejraději změnil?

JB: „Zákaz tankování. Jízda s malým množstvím paliva bývala fantastická, skvělá. Všichni máme raději lehká auta. Volnost ve výběru množství paliva také umožňovala sofistikovanější strategie.“

Jaké dva velikány z historie byste rád viděl závodit proti sobě?

JB: „No asi Ayrtona Sennu a Alaina Prosta. Sledoval jsem je, když jsem byl velmi
mladý a nikdy bych nepohrdnul podívat se na ně znovu.“

V jakém historickém voze byste se rád projel?

JB: „Pokud bych se tam vešel, rád bych usedl za volant McLarenu MP4-4. To auto vyhrálo šestnáct závodů, takže to musí být něco!“

Více na www.f1sport

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků