Jenson Button: vždy budu míst slabost pro velké motory

Mistr světa z roku 2009 je po vítězství v Maďarsku při chuti. Čtyřtýdenní letní přestávku vyplňoval všelijak, kromě tréninku i poskytováním netradičních rozhovorů, které běžným fanouškům mohou přiblížit, co si Button vlastně o současné formuli 1 myslí a co by na ní rád pozměnil.

Klepněte pro větší obrázek

Musíte si vybrat město, kde by byl postaven další městský okruh proformuli 1. Jaké to bude?

Jenson Button: „Vybral bych si Tokio. Zbožňuju Tokio. Mají tam velmi kvalitní silnice, takže pro okruh by to bylo město jako stvořené. Jen si představte závodění v nikdy nespící městské části Roppongi. Pane jo!“

Kdybyste si mohl za týmového kolegu vybrat jednoho mistra světa, který by to byl a proč?

JB: „Za parťáka bych rád měl Jamese Hunta. Myslím, že by to byla ohromná zábava.“

Formule 1 představila ve své historii řadu zajímavých technických inovací. Vzpomeňme si na tzv. ground effect, aktivní zavěšení, turbomotory, šestikolky a tak dále. Kdybyste jedno z těchto řešení mohl přivést zpět, které byste zvolil?

JB: „Nikdy jsem neměl moc rád vozy přeplněné elektronikou. Mám rád hlasité a silné motory. Pravděpodobně bych tedy zvolil návrat desetiválcových motorů. 850 koní – to už bylo něco! Chápu ale, že je to jen názor zaujatého závodníka a že se musí hledět na ekologickou stránku věci. Musíme ukázat, že nám stav životního prostředí není lhostejný. Z tohoto pohledu
jde formule 1 správnou cestou a malé motory jsou žádoucí. Můj benzínem nasáklý mozek ale vždy bude mít slabost pro velké motory.“

Jaké technické změny byste v budoucnu ve formuli 1 rád viděl?

JB: „Méně aerodynamiky a více mechanického gripu. A návrat tankování v závodech.“

Jakou ze současných regulí byste nejraději změnil?

JB: „Zákaz tankování. Jízda s malým množstvím paliva bývala fantastická, skvělá. Všichni máme raději lehká auta. Volnost ve výběru množství paliva také umožňovala sofistikovanější strategie.“

Jaké dva velikány z historie byste rád viděl závodit proti sobě?

JB: „No asi Ayrtona Sennu a Alaina Prosta. Sledoval jsem je, když jsem byl velmi
mladý a nikdy bych nepohrdnul podívat se na ně znovu.“

V jakém historickém voze byste se rád projel?

JB: „Pokud bych se tam vešel, rád bych usedl za volant McLarenu MP4-4. To auto vyhrálo šestnáct závodů, takže to musí být něco!“

Více na www.f1sport

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků