Jenson Button: vždy budu míst slabost pro velké motory

Jenson Button: vždy budu míst slabost pro velké motory

Mistr světa z roku 2009 je po vítězství v Maďarsku při chuti. Čtyřtýdenní letní přestávku vyplňoval všelijak, kromě tréninku i poskytováním netradičních rozhovorů, které běžným fanouškům mohou přiblížit, co si Button vlastně o současné formuli 1 myslí a co by na ní rád pozměnil.

Klepněte pro větší obrázek

Musíte si vybrat město, kde by byl postaven další městský okruh proformuli 1. Jaké to bude?

Jenson Button: „Vybral bych si Tokio. Zbožňuju Tokio. Mají tam velmi kvalitní silnice, takže pro okruh by to bylo město jako stvořené. Jen si představte závodění v nikdy nespící městské části Roppongi. Pane jo!“

Kdybyste si mohl za týmového kolegu vybrat jednoho mistra světa, který by to byl a proč?

JB: „Za parťáka bych rád měl Jamese Hunta. Myslím, že by to byla ohromná zábava.“

Formule 1 představila ve své historii řadu zajímavých technických inovací. Vzpomeňme si na tzv. ground effect, aktivní zavěšení, turbomotory, šestikolky a tak dále. Kdybyste jedno z těchto řešení mohl přivést zpět, které byste zvolil?

JB: „Nikdy jsem neměl moc rád vozy přeplněné elektronikou. Mám rád hlasité a silné motory. Pravděpodobně bych tedy zvolil návrat desetiválcových motorů. 850 koní – to už bylo něco! Chápu ale, že je to jen názor zaujatého závodníka a že se musí hledět na ekologickou stránku věci. Musíme ukázat, že nám stav životního prostředí není lhostejný. Z tohoto pohledu
jde formule 1 správnou cestou a malé motory jsou žádoucí. Můj benzínem nasáklý mozek ale vždy bude mít slabost pro velké motory.“

Jaké technické změny byste v budoucnu ve formuli 1 rád viděl?

JB: „Méně aerodynamiky a více mechanického gripu. A návrat tankování v závodech.“

Jakou ze současných regulí byste nejraději změnil?

JB: „Zákaz tankování. Jízda s malým množstvím paliva bývala fantastická, skvělá. Všichni máme raději lehká auta. Volnost ve výběru množství paliva také umožňovala sofistikovanější strategie.“

Jaké dva velikány z historie byste rád viděl závodit proti sobě?

JB: „No asi Ayrtona Sennu a Alaina Prosta. Sledoval jsem je, když jsem byl velmi
mladý a nikdy bych nepohrdnul podívat se na ně znovu.“

V jakém historickém voze byste se rád projel?

JB: „Pokud bych se tam vešel, rád bych usedl za volant McLarenu MP4-4. To auto vyhrálo šestnáct závodů, takže to musí být něco!“

Více na www.f1sport

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků