Jen sedany a SUV. Maserati bude tři roky bez sportovního modelu

Po ukončení produkce modelů GranTurismo a GranCabrio, což nastane v příštím roce, nebude slavná značka nabízet žádný dvoudveřový sportovní vůz.

Za nemilou pauzu v produkci oblíbených typů vozů s trojzubcem ve znaku může zejména odložení debutu modelu Alfieri. Ten byl představen již na ženevském autosalonu v březnu roku 2014. Krásné kupé se mělo na silnicích objevit již letos, avšak dočkáme se ho nejdříve v roce 2020.

Zachránit dlouholetou tradici sportovních kupé a GT značky měli alespoň nástupci modelů s konfigurací 2+2, GranTurismo a GranCabrio. Jenže ani s těmi do roku 2020 nelze počítat.

Maserati posiluje Quattroporte i Ghibli. Mají i novou výbavu

Maserati posiluje Quattroporte i Ghibli. Mají i novou výbavu

Plány na výrobu sportovních GT ale prý uskutečněny budou. "Víme, že bychom takové vozy v portfoliu měli mít, chceme zákazníkům opět nabídnout dva takové modely" říká šéf automobilky Giulio Pastore pro britský Car Magazine.

Jeden z možných scénářů je, že model Alfieri dostane hybridní či plně elektrický pohon, zatímco nástupci GranTurisma a GranCabria zůstanou u konzervativního ústrojí s klasickou koncepcí a hliníkovou karoserií. "Pracujeme na hybridech, plug-in hybridech a 48 voltovém systému," říká Pastore.

Náš první elektromobil bude něco úplně jiného, slibuje Maserati

Náš první elektromobil bude něco úplně jiného, slibuje Maserati

I přes absenci sportovních modelů zřejmě Maserati čekají rekordní roky. Zejména díky SUV Levante. To je odraz dnešního trhu, kdy i pro značky, jako je Maserati, je výroba crossoverů naprosto stěžejní, zatímco tradiční modely GT jsou spíše záležitostí pro zachování image.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků