Po ukončení produkce modelů GranTurismo a GranCabrio, což nastane v příštím roce, nebude slavná značka nabízet žádný dvoudveřový sportovní vůz.
Za nemilou pauzu v produkci oblíbených typů vozů s trojzubcem ve znaku může zejména odložení debutu modelu Alfieri. Ten byl představen již na ženevském autosalonu v březnu roku 2014. Krásné kupé se mělo na silnicích objevit již letos, avšak dočkáme se ho nejdříve v roce 2020.
Zachránit dlouholetou tradici sportovních kupé a GT značky měli alespoň nástupci modelů s konfigurací 2+2, GranTurismo a GranCabrio. Jenže ani s těmi do roku 2020 nelze počítat.
Plány na výrobu sportovních GT ale prý uskutečněny budou. "Víme, že bychom takové vozy v portfoliu měli mít, chceme zákazníkům opět nabídnout dva takové modely" říká šéf automobilky Giulio Pastore pro britský Car Magazine.
Jeden z možných scénářů je, že model Alfieri dostane hybridní či plně elektrický pohon, zatímco nástupci GranTurisma a GranCabria zůstanou u konzervativního ústrojí s klasickou koncepcí a hliníkovou karoserií. "Pracujeme na hybridech, plug-in hybridech a 48 voltovém systému," říká Pastore.
I přes absenci sportovních modelů zřejmě Maserati čekají rekordní roky. Zejména díky SUV Levante. To je odraz dnešního trhu, kdy i pro značky, jako je Maserati, je výroba crossoverů naprosto stěžejní, zatímco tradiční modely GT jsou spíše záležitostí pro zachování image.