Jen sedany a SUV. Maserati bude tři roky bez sportovního modelu

Po ukončení produkce modelů GranTurismo a GranCabrio, což nastane v příštím roce, nebude slavná značka nabízet žádný dvoudveřový sportovní vůz.

Za nemilou pauzu v produkci oblíbených typů vozů s trojzubcem ve znaku může zejména odložení debutu modelu Alfieri. Ten byl představen již na ženevském autosalonu v březnu roku 2014. Krásné kupé se mělo na silnicích objevit již letos, avšak dočkáme se ho nejdříve v roce 2020.

Zachránit dlouholetou tradici sportovních kupé a GT značky měli alespoň nástupci modelů s konfigurací 2+2, GranTurismo a GranCabrio. Jenže ani s těmi do roku 2020 nelze počítat.

Maserati posiluje Quattroporte i Ghibli. Mají i novou výbavu

Maserati posiluje Quattroporte i Ghibli. Mají i novou výbavu

Plány na výrobu sportovních GT ale prý uskutečněny budou. "Víme, že bychom takové vozy v portfoliu měli mít, chceme zákazníkům opět nabídnout dva takové modely" říká šéf automobilky Giulio Pastore pro britský Car Magazine.

Jeden z možných scénářů je, že model Alfieri dostane hybridní či plně elektrický pohon, zatímco nástupci GranTurisma a GranCabria zůstanou u konzervativního ústrojí s klasickou koncepcí a hliníkovou karoserií. "Pracujeme na hybridech, plug-in hybridech a 48 voltovém systému," říká Pastore.

Náš první elektromobil bude něco úplně jiného, slibuje Maserati

Náš první elektromobil bude něco úplně jiného, slibuje Maserati

I přes absenci sportovních modelů zřejmě Maserati čekají rekordní roky. Zejména díky SUV Levante. To je odraz dnešního trhu, kdy i pro značky, jako je Maserati, je výroba crossoverů naprosto stěžejní, zatímco tradiční modely GT jsou spíše záležitostí pro zachování image.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků