Jen se posadíte a pak se jen vznášíte

Kawasaki VN 1500 Drifter Cobra je něco jako Bentley mezi automobily. Na AutoRevue.cz jsme udělali malou zajížďku do světa dvou kol a otestovali jsme pro vás tento báječný motocykl.
Jen se posadíte a pak se jen vznášíte

Není to tak dávno co jsem snil o sportovním „půllitru“, kterým bych jako velký „macho“ mohl šokovat své okolí. S takovou pětistovkou bych mohl jezdit rychlostí více než 200 kilometrů za hodinu, předjíždět téměř každé normální nebo sportovnější auto, a co víc, určitě bych si získal přízeň nějaké pěkné kočky, tedy atraktivní dívky…, říkával jsem si.

Začínal jsem s dvouválcovým čtyřtaktem o objemu 250 ccm, pak přišly další dvěstěpadesátky, čtyřstovky, šestistovky i nějaké sedmsetpadesátky, to jsem však už supersporty a jiné sportovní motocykly ´přenechal´ těm mladším odvážnějším řidičům; postupně jsem přesedlával na cestovní a klasické „custom“ biky nebo také klasické „choppery“. Když pominu motocykly značky Harley a Davidson, ty tvoří zcela samostatnou kategorii a kapitolu motorek, vyzkoušel jsem většinu strojů především japonské provenience v objemech kolem 600 kubíků. Některé z nich byly velmi povedenými stroji (pozor, jsem jen průměrným motocyklistou), některé již nikoliv. Pak jsem ale osedlal na zakázku dělaný stroj Kawasaki 1500 VN Drifter Cobra.

Najednou jsem objevil zcela nový svět. Zdánlivě i ve skutečnosti obrovský a relativně hodně těžký stroj s mohutným motorem o zdvihovém objemu 1500ccm mě zpočátku zaskočil a snad i malinko vystrašil, avšak jen do doby, než jsem se oblékl do potřebného „úboru“ – jen bunda a helma stály téměř padesát tisíc českých korun – a vyrazil na dvoudenní výlet.

Otočil jsem klíčkem, pravým palcem zmáčkl startér, hluboce bublající a dunící motor nechal zahřát a… v tom okamžiku jsem se do tohoto monstra zamiloval. Mohutný točivý moment umožňuje rozjezd téměř bez přidání plynu. Od rozjezdu přestáváte cítit jakoukoliv váhu a Drifter se vám plně oddá, a to ve všech směrech. Levou patou řadím z jedničky na dvojku, po pár vteřinách na trojku, čtyřku a pětku. To však již jedu maximálně pohodlným tempem – rychlostí kolem 100 kilometrů za hodinu. Na precizně fungující a seřízenou spojku si rychle zvykám. Skoro jako by tam nebyla.

A ten motor. Je to jako v koncertní síni. Motor je můj symfonický orchestr, já jsem dirigent, který usměrňuje melodii a sílu nezvykle silného a vyspělého tělesa. Výkon motoru na hranici 100 koní je více než dostačující, pro pohodlí jsou v tomto případě rozhodující N/m a těch má Kawasaki 1500 víc na rozdávání. Přijíždím do města, často zastavuji na semaforech. Rozjezdy i brždění jsou však maximálně plynulá, ba co více, potěšením pro mě i okolí. Speciálně dodané výfukové potrubí s tlumičem Cobra nejenže krásně vypadají, hřmícímu motoru dodávají trochu tlumený, ale zároveň i více dunivý zvuk. Ani skvělou „malířskou“ práci na karosérii nelze přehlédnout. Kawasaki 1500 Drifter Cobra je opravdu velkým, precizně opracovaným drahokamem mezi cestovními motocykly kategorie custom, což potvrzuje i skvěle zpracovaný rám a seřízený podvozek. Drifter dokonale kopíruje vozovku a vstřebává nerovnosti, zatímco já sedím ve svém pohodlném křesle a nechávám se unášet. Opouštím město, dlouhými táhlými silnicemi se dostávám na dálnici. Během několika sekund ze své stovky zrychluji na 120 km/h - kochám se míhající se přírodou. Vznáším se, odpoutávám se od silnice.

Až s odstupem času a po přesedlání na custom motocykly s objemy kolem 600, 650 nebo 750 ccm si opět uvědomuji, že Drifter je báječným motocyklem. Nyní přemýšlím, zda koupit „Harleye“ nebo dát přednost klenotu z produkce Kawasaki. Pocit dirigenta symfonického orchestru, nebo ještě lépe, pocit, že se vznáším nad silnicí, mi napovídají, že to bude Kawasaki 1500 Drifter.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek



Objem (ccm)
1470
Počet válců
2doV
Počet ventilů
8
Výkon (PS/ot)
64/4700
*Výkon testovaného stroje (PS/ot)
74/4700
Točivý moment (Nm/ot.)
112/3000
Vrtání x zdvih (mm)
102x90
Chlazení
vodní
Sekund. převod
kardan
Počet rychlostí
5
Přední brzda
kotouč.
Zadní brzda
kotouč.
Přední pneu.
130/90-16"
Zadní pneu.
150/80-16"
Objem nádrže (l)
16
Minimální hmotnost (suchá)
cca 300 kg+
Výška sedla (cm)
73
Rozměry délka (mm)
2545
Rozměry šířka (mm)
980
Rozměry výška (mm)
1115
Rozvor (mm)
1655
homologaace
Základní cena
449 000,- Kč
*Cena testovaného stroje
700 000,- Kč
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků