Jen každý čtvrtý Volkswagen pochází z Německa

Označením Made in Germany se může chlubit stále menší procento z celkové výroby německých automobilek. Produkce německých automobilek sice neustále roste, ale zejména v zahraničních filiálkách.
Jen každý čtvrtý Volkswagen pochází z Německa

V loňském roce kvůli prudkému nárůstu výroby v USA a Číně klesl podíl automobilů VW vyráběných v Německu na čtvrtinu. Lépe je na tom dceřiná společnost Audi, která v Německu stále vyrábí 83 procent své produkce, tedy zhruba 1,1 milonu vozů.

Konkurenční BMW a Mercedes udržují v Německu podíl výroby na sedmdesáti procentech, a v tomto trendu chtějí pokračovat.

Volkswagen zastává opačnou cestu. V loňském roce podíl výroby VW v německých závodech, kvůli prudkému nárůstu v výroby v Číně a ve Spojených státech, klesl na 25 procent.

„Made in Germany již platí jen pro vývoj a design, nikoli pro výrobu,“ uvedl pro server Welt.de automobilový expert Ferdinand Dudenhoeffer, který statistiky vyhodnocuje.

Do USA však přechází i konkurence. Například modely Mercedes M-Class a R-Class či BMW X6, X5 a X3 jsou stavěny pouze v USA.

Zahraniční expanze pokročila již tak daleko, že koncern VW zaměstnává v cizině víc lidí než v Německu. 55 procent všech zaměstnanců skupiny VW pracuje v zahraničí. Například v Číně se jedná o padesát tisíc lidí, kteří pracují v deseti továrnách. A expanze VW v Číně pokračuje. Do konce roku 2015 chce otevřít tři nové závody. K tomu se přidává i strmý růst výroby v USA a ve Wolfsburgu se již ptají, jestli je VW vůbec ještě německá firma.

Zdroj: E15.cz
 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků