Jen každý čtvrtý Volkswagen pochází z Německa

Označením Made in Germany se může chlubit stále menší procento z celkové výroby německých automobilek. Produkce německých automobilek sice neustále roste, ale zejména v zahraničních filiálkách.
Jen každý čtvrtý Volkswagen pochází z Německa

V loňském roce kvůli prudkému nárůstu výroby v USA a Číně klesl podíl automobilů VW vyráběných v Německu na čtvrtinu. Lépe je na tom dceřiná společnost Audi, která v Německu stále vyrábí 83 procent své produkce, tedy zhruba 1,1 milonu vozů.

Konkurenční BMW a Mercedes udržují v Německu podíl výroby na sedmdesáti procentech, a v tomto trendu chtějí pokračovat.

Volkswagen zastává opačnou cestu. V loňském roce podíl výroby VW v německých závodech, kvůli prudkému nárůstu v výroby v Číně a ve Spojených státech, klesl na 25 procent.

„Made in Germany již platí jen pro vývoj a design, nikoli pro výrobu,“ uvedl pro server Welt.de automobilový expert Ferdinand Dudenhoeffer, který statistiky vyhodnocuje.

Do USA však přechází i konkurence. Například modely Mercedes M-Class a R-Class či BMW X6, X5 a X3 jsou stavěny pouze v USA.

Zahraniční expanze pokročila již tak daleko, že koncern VW zaměstnává v cizině víc lidí než v Německu. 55 procent všech zaměstnanců skupiny VW pracuje v zahraničí. Například v Číně se jedná o padesát tisíc lidí, kteří pracují v deseti továrnách. A expanze VW v Číně pokračuje. Do konce roku 2015 chce otevřít tři nové závody. K tomu se přidává i strmý růst výroby v USA a ve Wolfsburgu se již ptají, jestli je VW vůbec ještě německá firma.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 76 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků