Jemné ladění: První jízda s novou generací Audi Q5

vana  |  20. 01. 2017 12:06

Quattro na rozdíl od tvrzení v článku není systém pohonu automobilky Audi, ale jen rámcový obchodní název používaný pro více různých vzájemně odlišných systémů 4x4 v rámci Audi. Tyto systémy často ve stejné nebo téměř stejné podobě využívají i ostatní koncernové značky pod svými vlastními obchdními názvy (Škoda má 4x4, VW má 4Motion a Seat 4Drive ...).
A quattro se tuším píše s malým "q"

Odpovědět  |   | 
vana  |  20. 01. 2017 12:09

Přesněji řečeno ostatní značky používají některé z těchto systémů

Odpovědět  |   | 
sokar  |  20. 01. 2017 12:28

A k čemu to je když pravé přední a levé zadní kolo bude v luftě a nikam se nepojede?Pseudočtyřkolky do města.

Odpovědět  |   | 
vana  |  20. 01. 2017 12:57

Dvě kola v luftě nejpíše najednou nebudou, když tak jen na chviličku

Spíše nám autor článku zatajil jestli to ultra quattro je ke čtyřválcům povinně za trest, nebo si může zákazník zvolit i něco poctivého ?

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  20. 01. 2017 18:09

proste to nieje 4x4. iba marketingovy a technicky bullshit

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  20. 01. 2017 12:59

Pojede. Např. nový Tiguan to už umí.

Odpovědět  |   | 
L  |  20. 01. 2017 13:25

Např. na youtube je spousta videí, kde např. VW a jeho 4motion umí odjet i s jen jedním kolem na pevné zemi, což třeba audi Q5 minulé generace neumělo, stejně jako BMW a jeho Xdrive.

Odpovědět  |   | 
homer  |  20. 01. 2017 13:40

samo o sobě to jede ale něco vytáhnout nebo utáhnout na vrstvě sněhu je konečná

Odpovědět  |   | 
L  |  20. 01. 2017 13:57

No jo, ale tohle už snad nikdo od vozů této kategorie neočekává

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  20. 01. 2017 18:12

ked tam supnes uzavierky. ale tie nema kazdy touareg. musis mat balik offroad

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  20. 01. 2017 12:53

Tak pokud vím, quattro byl pohon bez možnosti odpojení jedné z náprav. Tedy dosud.

Odpovědět  |   | 
vana  |  20. 01. 2017 12:59

To bohužel už hodně dávno není pravda, už od dob kdy začali s výrobou TT

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  20. 01. 2017 13:03

Tak asi nemám takový přehled, ale pravidlem to není.

Odpovědět  |   | 
vana  |  20. 01. 2017 13:44

Pravidlem je to u příčně uložených motorů

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 01. 2017 14:32

No...ve stejně podobě...
Audi používá řekneme obrácený systém Haldex. U koncernu se proste k předním kolum připojí zadní. Quattro Ultra používá opačný princip. Auto je permanentní čtyřkolka a pokud systém vyhodnotí nepotřebnost pohonu všech kol, tak zadní kola odpojí. Já jejich krok vzhledem k nárokům na emise a spotřebu chápu. Pro mě je důležité mít možnost si vybrat. Pokud chci SUV s TorSen řešením a osmivalcem, u Audi ho najdu. Stačí zaškrtnout jiny model v jejich konfiguratoru.

Odpovědět  |   | 
vana  |  20. 01. 2017 17:00

Tak těžko může být ultra quattro permanentní když odpojuje zadní nápravu. Význam slova permanentní si asi představuju trochu jinak. než ty.
Nicméně způsob jakým je systém ultra quattro proveden vzbuzuje značné pochyby o efektivitě celé konstrukce. Kdo pochopil princip funkce ví o čem mluvím

Odpovědět  |   | 
RS  |  20. 01. 2017 20:12

Sami uvadi usporu 0,3. To fakt vytrhne.

Odpovědět  |   | 
RS  |  20. 01. 2017 20:14

Dle jen naftu..

Odpovědět  |   | 
RS  |  20. 01. 2017 14:27

No a u Q5 je ultraquattro, i kdyz ma motor podelne. Coz je system jeste horsi nez haldex. U haldexu nemam rad kdyz v zatacce pripne zadek a stopa se zlomi. A tady to bude stejne. Je vlastne prvni quattro s prednim nahonem

Odpovědět  |   | 
Udo  |  20. 01. 2017 15:14

Ale to máš starší verzi haldexu, ne? Ze začátku to bylo to náhlé připojování skoro až nebezpečné. Současná 5. verze haldexu to nedělá, nedělala to ani 4., která byla mimochodem lepší než 5..

Odpovědět  |   | 
RS  |  20. 01. 2017 20:10

Je to 4. Superb 3.6. Ja myslim ze se mirni nedotacivost, kdyz zapne zadek... to je ten pocit..,

Odpovědět  |   | 
Pája  |  20. 01. 2017 23:10

By mě zajímalo, proč není víc benzínů. Koukal jsem i na novou A5 sportback a taky tam cpou všude naftu. Dělá to i Volvo v novém V90. To jako chtějí vytřískat z těch dieslů co nejvíc, než je zakážou, nebo to má nějáký rozumný důvod?

Odpovědět  |   | 
Qundatra  |  23. 01. 2017 09:00

to je nadělení

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro