Jeepy Renegade a Compass už jsou také do zásuvky. Velkých louží se však nebojí

Automobilka Jeep představuje své plug-in hybridní modely. Název 4xe budeme na těchto off-roadech vídat častěji.

Elektrifikace se nevyhýbá ani specificky zaměřeným značkám, a proto se i Jeep rozhodl strčit pár svých vozů do zásuvky. Aktuálně si premiéru odbyly dva nové modely - Renegade a Compass, oba s přídomkem 4xe. Toto označení značí plug-in hybridní technologii, která se postupem času objeví i na dalších modelech. Ještě letos se tak k této dvojici připojí Wrangler.

Plug-in hybridní verze těchto vozů si odbyly premiéru již na loňském autosalonu v Ženevě. Jeep tak nyní upřesňuje, jakou porci techniky můžeme od novinek čekat a kdy dorazí na evropský trh. Aktuální zprávy tak spíše jen potvrzují to, co už dávno víme.

Jeep ukázal Wrangler s motorem 6.4 V8. K výrobě má blízko, zatím jde o koncept

Jeep ukázal Wrangler s motorem 6.4 V8. K výrobě má blízko, zatím jde o koncept

Technologie 4xe spočívá ve spolupráci spalovacího motoru o objemu 1,3 litru MultiAir3 Turbo, tedy čtyřválcem, který najdete i pod kapotou omlazeného Fiatu 500X a dvou elektromotorů u náprav. Kombinovaný výkon pohonného ústrojí činí 190 koní, respektive 240 koní u verzí Trailhawk a S. Obě verze by se měly na stovku dostat za zhruba 7,5 sekundy a maximální rychlost činí 200 km/h, respektive 130 km/h v elektrickém režimu.

Baterie o kapacitě 11,4 kWh vystačí vozům k ujetí 50 kilometrů a nabíjet se mohou jak z domácí zásuvky, tak i z wallboxu. Vozy mají šestistupňovou automatickou převodovku a svůj specifický pohon všech kol. K dispozici je i několik jízdních režimů, mezi kterými nechybí ani speciální módy na sníh či bahno.

Nový Ford Bronco oficiálně: Legenda se vrátila jako drsný off-road a robustní SUV

Nový Ford Bronco oficiálně: Legenda se vrátila jako drsný off-road a robustní SUV

Propojení elektrických komponentů je odizolováno proti vodě. Renegade se tak může brodit do hloubky až 40 cm a Compass může ještě o 10 cm hlouběji. Verze Trailhawk jsou pak vybaveny ocelovými pláty, které chrání podvozek a mohou tak do většího terénu. Renegade má světlou výšku 20,1 cm a Compass 21,3 cm.

Pro modely bude k dispozici široká škála individualizace, ke které se řadí i 18 různých barev karoserie pro Renegade a 22 pro Compass. Ve výbavě pak nechybí navigace, bezklíčový vstup či Full LED světlomety. Vozy je již možné objednávat. O cenách na českém trhu vás budeme informovat.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků