Z pozice značky pro volný čas se „džíp“ posouvá do domácností i firem. Hitem je hlavně nový Avenger.
Ke konci září zaznamenala v Evropě značka Jeep prodeje 100.700 vozů v rámci letošního roku. To představuje meziroční nárůst o 3,5 procenta a jednoprocentní podíl na trzích starého kontinentu. Automobilka patří pod koncern Stellantis a využívá i jeho techniku, za svůj „domovský“ trh v Evropě považuje Itálii, kde prodává více než polovinu celkového objemu.
K dalším silným trhům patří Francie (zatím téměř 9000 registrací za rok 2024), kde došlo k nárůstu o 61 procent ve srovnání s loňskem, v Británii s více než 6000 registracemi jde dokonce o 155 procent a na nizozemském trhu činí meziroční nárůst 81 procent. V České republice má značka za prvních devět měsíců registrováno 319 vozů, říkají statistiky Svazu dovozců automobilů.
Úspěch zaznamenal nový model Avenger, který například v Itálii dosáhl pozice třetího nejprodávanějšího osobního vozu. Jeep soudí, že je to i díky možnosti volby mezi čistě elektrickým nebo hybridním pohonem, přičemž do nabídky ještě přibude hybridní verze s pohonem všech kol 4xe.
Dařilo se mu také mezi firemními zákazníky – jako služební vůz si jej vybraly například společnosti Ernst & Young a Stedin v Nizozemí, operátor Orange ve Francii, a také italští karabiníci, hasiči nebo Guardia di Finanza.
Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.
Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.
Jeep Renegade • Jeep Compass • Jeep Cherokee • Jeep Wrangler