Jeep Wrangler 2012: hlavně nový motor

Značka Jeep pro modelový rok 2012 vyzbrojila slavný Wrangler silnějším a hospodárnějším motorem (+ 63x foto)

Koncern Chrysler Group, ovládaný již plně italským Fiatem, se pokouší věnovat pozornost všemu, co jeho značky odlišuje od konkurence. V tomto ohledu je zvláště významná značka Jeep, jejíž historii začal psát během druhé světové války slavný terénní vůz. Stávající Wrangler se odkazu původního stroje dosud nikterak významně nevzdálil, což se nezměnilo ani premiérou zatím poslední verze Jeep Wrangler 2011. Do modelového roku 2012 si však Jeep Wrangler přiváží již dříve avizovaný, zcela nový zážehový motor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je jím koncernový vidlicový šestiválec Pentastar s objemem 3,6 l kombinovaný standardně s novou, pětistupňovou převodovkou s automatickým řazením. Pro Wrangler 2012 je naladěn na výkon 285 koní (209 kW) a dosahuje nevyššího točivého momentu 353 Nm. Připomeňme, že výběhový šestiválec s objemem 3,8 l dával jen 205 koní (150 kW) a 321 Nm a byl opatřen klasickým čtyřstupňovým automatem. V porovnání s ním je nový Wrangler 3,6 V6 nejen rychlejší (z klidu na 96 km/h zrychlí za 8,4 s), ale také hospodárnější (na dálnici vykazuje průměrnou spotřebu 11,2 l/100 km namísto dosavadních 12,4 l/100 km). 

Tip: Test nového Jeepu Wrangler se vznětovým motorem 2,8 CRD čtěte zde

Pánové od Jeepu zároveň upozornili, že nová pětistupňová automatická převodovka nabízí citelně širší rozsah převodů. Zejména „jednička“ je prý kratší, což zlepší pohyblivost vozu v těžším terénu, pokud vás ani tato skutečnost neuspokojí, můžete si připlatit za šestistupňovou rychlostní skříň s manuálním řazením. Také v modelovém roce bude Jeep Wrangler k mání ve dvoudveřovém a čtyřdveřovém provedení a ve verzích Sport, Sport S, Sahara a Rubicon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prakticky jedinou změnou je v tomto ohledu barva střechy „krátkého“ Wrangleru, jež má ve stupni Rubicon stejnou barvu jako Sahara. Ceny ani termíny prvních dodávek do Evropy zatím zveřejněny nebyly, ale budeme je pro vás sledovat. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků