Jeep v New Yorku: Commander, Compas a Gladitor

Po nedávno uvedeném modelu Grand Cherokee oznámil Jeep sériovou produkci dalších modelů, mezi nimi nový sedmimístný Commander, kompaktní Compass či nové FUT Gladiator. Uvažuje se také o výrobě modelu Hurricane pro vojenské účely.
Jeep v New Yorku: Commander, Compas a Gladitor

Jeep Commander: nové SUV pro sedm

Jednou z řady novinek, kterými se prezentuje na newyorském autosalónu Jeep, je nové SUV s označením Commander. Sedmimístný vůz má platformu z modelu Grand Cherokee a Jeep po rozsáhlém zmapování trhu ví, že auto i přes svoje hranaté a poněkud archaické tvary určitě půjde na odbyt. Sedačky druhé a třetí řady se totiž dají sklopit a vytvoří se tak velký prostor pro přepravu různého nákladu.

Nejvyšší nabídku motorové řady bude tvořit klasický atmosférický osmiválec 5.7 l HEMI s výkonem 246 kW (330 k). Dále bude k dispozici menší benzíňák 4.7 l V8 (175 kW/235 k) a šestiválec 3.7 l (157 kW/210 k). Do Evropy dorazí Commander až v roce 2006, ale bude doplněn o klasický koncernový turbodiesel CDI.

V základní nabídce budou tři systémy pohonu všech kol (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra-Drive II) a standardní pomocníčci řízení jako je ABS včetně brzdového asistentu a ESP. V seznamu příplatkové výbavy nebude chybět navigační DVD systém, samonatáčecí světlomety, nebo okenní airbagy pro celou posádku. Není bez zajímavosti, je Commander je o pár cm delší než Grand Cherokee.

Základní parametry Commander 5.7 V8 Hemi

  • Rozměry: 4 787 x 1 899 x 1 825 mm
  • Rozvor: 2 781 mm
  • Hmotnost: 2 345 kg
  • Zavazadlový prostor: 170/1 030/1 950 l
  • Světlá výška: 218 mm
  • Nájezdové úhly: 34°/27°, přechodový úhel: 20°
  • Motor: 5.7 V8 Hemi, 5 654 ccm, výkon 246 kW, točivý moment 509 Nm

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jeep Compass a Gladiator do sériové výroby

Kompaktní offroad Jeep Compass byl představen jako studie na detroitském autosalónu již v roce 2002. Když automobilový koncern Daimler-Chrysler viděl, jaký úspěch na trhu sklidila Toyota s modelem RAV-4, vedení dalo malému dvoudvéřovému jeepu zelenou. Cena jednoho sériového kousku by měla začínat okolo 20 tisíc dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Další model s drsným označením Gladiator je poměrně mladšího data. Koncept byl představen na letošním autosalónu v Detroitu a jde o lifestylový pickup, který podle Jeepu patří do kategorie FUT - Flexible Utility Truck. Stejně jako Compass, i Gladiator půjde do sériové výroby a obou modelů bychom se měli dočkat během roku 2007.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O poslední studii Jeepu, modelu Hurricane, která má dva motory a všechna řiditelná kola, se spekuluje, že by se mohla postavit limitovaná edice pouze pro vojenské účely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si o nové generaci Jeepu Grand Cherokee.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků