Pod kapotu Wrangleru se možná doopravdy nastěhuje i velký osmiválec. Alespoň to tedy napovídá nejnovější koncept Jeepu Wrangler Rubicon 392, který automobilka osadila motorem V8 o objemu 6,4 litru. | Koncept Jeep Wrangler Rubicon 392 Zdroj: Jeep

Pod kapotu Wrangleru se možná doopravdy nastěhuje i velký osmiválec. Alespoň to tedy napovídá nejnovější koncept Jeepu Wrangler Rubicon 392, který automobilka osadila motorem V8 o objemu 6,4 litru. | Koncept Jeep Wrangler Rubicon 392 | Zdroj: Jeep

Posilněný off-road má výkon 457 koní (336 kW) a točivý moment 610 N.m. A přestože Jeep dříve nasazení V8 do Wrangleru vyvracel, teď americká značka dost možná změnila názor. Více v článku... | Koncept Jeep Wrangler Rubicon 392 Zdroj: Jeep

Posilněný off-road má výkon 457 koní (336 kW) a točivý moment 610 N.m. A přestože Jeep dříve nasazení V8 do Wrangleru vyvracel, teď americká značka dost možná změnila názor. Více v článku... | Koncept Jeep Wrangler Rubicon 392 | Zdroj: Jeep

 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD | Foto: Ondřej Lilling

Posilněný off-road má výkon 457 koní (336 kW) a točivý moment 610 N.m. A přestože Jeep dříve nasazení V8 do Wrangleru vyvracel, teď americká značka dost možná změnila názor. Více v článku... | Koncept Jeep Wrangler Rubicon 392 Zdroj: Jeep
 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD Foto: Ondřej Lilling
 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD Foto: Ondřej Lilling
 | TEST Jeep Wrangler Sahara 2.2 CRD Foto: Ondřej Lilling
8
Fotogalerie

Jeep ukázal Wrangler s motorem 6.4 V8. K výrobě má blízko, zatím jde o koncept

I sám Jeep naznačuje, že tento koncept může být předzvěstí sériového osmiválcového Wrangleru.

Pod kapotu Wrangleru se možná doopravdy nastěhuje i velký osmiválec. Alespoň to tedy napovídá nejnovější koncept Jeepu Wrangler Rubicon 392, který automobilka osadila motorem V8 o objemu 6,4 litru. Posilněný off-road má výkon 457 koní (336 kW) a točivý moment 610 N.m. A přestože Jeep dříve nasazení V8 do Wrangleru vyvracel, teď americká značka dost možná změnila názor.

„Fanoušci Jeepu se za poslední roky dožadovali produkčního Wrangleru s V8 a nový koncept Wrangler Rubicon 392 je náznakem, že by se jejich sen mohl brzo splnit,“ uvádí automobilka v tiskové zprávě. V USA nabízený 3,6litrový V6 o síle 290 koní (213 kW) by už tedy nezastával místo vrcholné motorizace.

Tak či tak, příchod osmiválcového Wrangleru oficiální cestou do Evropy je opravdu mizivý, když u nás máme na výběr pouze čtyřválce o síle maximálně 272 koní (200 kW). Jeep dříve zahazoval myšlenku Wrangleru s V8 z důvodu nedostatečné deformační zóny přídě s velkým motorem pod kapotou. Koncept Wrangler Rubicon 392 má nicméně modifikovaný rám a uchycení motoru.

Motor je v konceptu spojen s devítistupňovou automatickou převodovkou s redukcí, přičemž vozu nechybí ani dvojce uzamykatelných diferenciálů, vysokopevnostní nápravy Dana 44, zvýšená světlá výška, tlumiče Fox a off-roadová kola obutá do masivních 37palcových pneumatik. Ačkoliv o dynamiku v přímce Wrangleru nikdy nešlo, V8 pod kapotou zajišťuje konceptu zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin.

Nakonec, pokud by americkým zájemcům o Wrangler V8 nestačila slova naděje samotného Jeepu, od magazínu Road & Track dříve přišly informace, že automobilka už údajně vyrobila 30 předprodukčních exemplářů osmiválcového off-roadu. Vypadá to tedy, že projekt má opravdu zelenou.

Galerie doplněna o standardní Jeep Wrangler.

Jeep

Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.

Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.

Jeep Renegade • Jeep Compass •​ Jeep Cherokee •​ Jeep Wrangler

Doporučujeme

Články odjinud