Jeep ukázal vyladěné SUV Compass pro Evropu. Má nový motor a lepší podvozek

Se zahájením produkce SUV Compass na evropském trhu přichází i jeho vylepšená varianta pro zdejší klientelu.

Jeep Compass byl ještě do nedávna importován do Evropy z mexické továrny koncernu FCA v Toluce. Tomu je však nyní konec a FCA oficiálně představuje evropskou specifikaci modelu, jehož výroba se před nedávnem rozjela také v italském závodě v Melfi. Podle Jeepu tak přivítejte Compass, který je ještě lépe přizpůsoben potřebám evropského zákazníka a místnímu prostředí.

Grilovací sezóna začíná. Připravte si svůj medium rare na kapotě hořícího Jeepu

Grilovací sezóna začíná. Připravte si svůj medium rare na kapotě hořícího Jeepu

Z venku se mnoho nemění, do prodeje zamíří evropský Compass s šesti novými designy litých kol (k dispozici budou o velikosti až 19 palců) v závislosti na výbavovém stupni, přičemž nabídku doplní i pětice nových odstínů karoserie, které lze kombinovat s černě lakovanou střechou.

Pro evropské silnice Jeep vyladil podvozek SUV. Novinkou jsou tlumiče s frekvenčně proměnnou charakteristikou tlumení (FSD) a také jinak nastavené řízení, které má působit lehčím a přesnějším dojmem.

Plug-in hybridní Jeepy prošly testováním ve Švédsku. Budou nejsilnějšími verzemi nabídky

Plug-in hybridní Jeepy prošly testováním ve Švédsku. Budou nejsilnějšími verzemi nabídky

Uvnitř dostal Compass nový infotainment systém Uconnect v rámci 7palcové i 8,4palcové dotykové obrazovky. K dispozici jsou tak nové funkce a služby včetně tvorby Wi-Fi hot-spotu nebo propojení systému s aplikací v telefonu, například pro odeslání navigačních dat z mobilu do auta před jízdou. Bohužel možnost populárního rozhraní Apple Car Play nebo Android Auto v tiskové zprávě Jeep nezmiňuje.

Největší změnou je uvedení nového zážehového turbo čtyřválce o objemu 1,3 litru, který nahrazuje dřívější čtrnáctistovku. Jednotka bude dostupná ve dvou naladěních – 130 koní (96 kW) a 150 koní (110 kW). Slabší varianta bude spojena s šestistupňovou manuální převodovkou, kdežto silnější obdrží sedmistupňový automat. Oba motory pohánějí výhradně přední kola.

Jeepy Renegade a Compass dostávají hybridní techniku. Mohou mít až 240 koní

Jeepy Renegade a Compass dostávají hybridní techniku. Mohou mít až 240 koní

K mání bude ovšem také vylepšený čtyřválcový turbodiesel MultiJet II o objemu 1,6 litru a výkonu 120 koní (88 kW), taktéž v kombinaci s manuální skříní a pohonem předních kol.

Kdo hledí po čtyřkolce, bude muset zvolit chystanou plug-in hybridní verzi 4Xe, jejíž ústrojí vychází z nové třináctistovky a ve spojení s elektromotorem nabídne 190 koní (140 kW) nebo 240 koní (176 kW). Více jsme o hybridním Compassu a také Renegade psali zde.

Nová evropská specifikace Jeepu Compass míří k prodejcům už nyní. Plug-in hybridní varianty 4Xe se začnou prodávat během druhé poloviny roku.

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

včera | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků