Jeep ukázal vyladěné SUV Compass pro Evropu. Má nový motor a lepší podvozek

Se zahájením produkce SUV Compass na evropském trhu přichází i jeho vylepšená varianta pro zdejší klientelu.

Jeep Compass byl ještě do nedávna importován do Evropy z mexické továrny koncernu FCA v Toluce. Tomu je však nyní konec a FCA oficiálně představuje evropskou specifikaci modelu, jehož výroba se před nedávnem rozjela také v italském závodě v Melfi. Podle Jeepu tak přivítejte Compass, který je ještě lépe přizpůsoben potřebám evropského zákazníka a místnímu prostředí.

Grilovací sezóna začíná. Připravte si svůj medium rare na kapotě hořícího Jeepu

Grilovací sezóna začíná. Připravte si svůj medium rare na kapotě hořícího Jeepu

Z venku se mnoho nemění, do prodeje zamíří evropský Compass s šesti novými designy litých kol (k dispozici budou o velikosti až 19 palců) v závislosti na výbavovém stupni, přičemž nabídku doplní i pětice nových odstínů karoserie, které lze kombinovat s černě lakovanou střechou.

Pro evropské silnice Jeep vyladil podvozek SUV. Novinkou jsou tlumiče s frekvenčně proměnnou charakteristikou tlumení (FSD) a také jinak nastavené řízení, které má působit lehčím a přesnějším dojmem.

Plug-in hybridní Jeepy prošly testováním ve Švédsku. Budou nejsilnějšími verzemi nabídky

Plug-in hybridní Jeepy prošly testováním ve Švédsku. Budou nejsilnějšími verzemi nabídky

Uvnitř dostal Compass nový infotainment systém Uconnect v rámci 7palcové i 8,4palcové dotykové obrazovky. K dispozici jsou tak nové funkce a služby včetně tvorby Wi-Fi hot-spotu nebo propojení systému s aplikací v telefonu, například pro odeslání navigačních dat z mobilu do auta před jízdou. Bohužel možnost populárního rozhraní Apple Car Play nebo Android Auto v tiskové zprávě Jeep nezmiňuje.

Největší změnou je uvedení nového zážehového turbo čtyřválce o objemu 1,3 litru, který nahrazuje dřívější čtrnáctistovku. Jednotka bude dostupná ve dvou naladěních – 130 koní (96 kW) a 150 koní (110 kW). Slabší varianta bude spojena s šestistupňovou manuální převodovkou, kdežto silnější obdrží sedmistupňový automat. Oba motory pohánějí výhradně přední kola.

Jeepy Renegade a Compass dostávají hybridní techniku. Mohou mít až 240 koní

Jeepy Renegade a Compass dostávají hybridní techniku. Mohou mít až 240 koní

K mání bude ovšem také vylepšený čtyřválcový turbodiesel MultiJet II o objemu 1,6 litru a výkonu 120 koní (88 kW), taktéž v kombinaci s manuální skříní a pohonem předních kol.

Kdo hledí po čtyřkolce, bude muset zvolit chystanou plug-in hybridní verzi 4Xe, jejíž ústrojí vychází z nové třináctistovky a ve spojení s elektromotorem nabídne 190 koní (140 kW) nebo 240 koní (176 kW). Více jsme o hybridním Compassu a také Renegade psali zde.

Nová evropská specifikace Jeepu Compass míří k prodejcům už nyní. Plug-in hybridní varianty 4Xe se začnou prodávat během druhé poloviny roku.

Jeep

Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.

Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Chrysler.

Jeep Renegade • Jeep Compass •​ Jeep Cherokee •​ Jeep Wrangler

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

včera | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků