Jeep se vrací mezi pick-upy. Nový Gladiator je plánován i pro evropský trh

Jeep vytahuje z minulosti jméno Gladiator a vrací se k výrobě pick-upů. Novinku byste klidně označili za praktičtější Wrangler s korbou.

Jeep svůj nový Gladiator nazývá jako „vůbec nejschopnější středně velký pick-up“. Prohlášení, kterému klidně uvěříme na základě našich nedávných zkušeností s nejnovějším off-roadem Wrangler, na jehož základě ostatně pick-up stojí. Stále zde máme žebřinový rám, chytrý pohon všech kol a design klasického Jeepu.

Vůči standardnímu čtyřdveřovému Wrangleru byl ovšem zvětšen rozvor o 492 mm na 3480 mm, přičemž ložná plocha má délku 1254 mm. Gladiator poté dokáže uvést náklad o hmotnosti až 725 kg a utáhnout přívěs s hmotností až 3470 kg. Další změnou oproti Wrangleru je upravená zadní náprava s pětiprvkovými závěsy.

S novým Jeepem Wrangler v terénu: Pořád nejlepší kabrio na světě!

S novým Jeepem Wrangler v terénu: Pořád nejlepší kabrio na světě!

V závislosti na verzi nechybí elektronicky nastavitelné stabilizátory, uzávěrky diferenciálů přední a zadní nápravy, redukční převodovka a další vychytávky do terénu. Přesněji bude Gladiator nabízen ve čtveřici výbav Sport, Sport S, Overland a Rubicon. Poslední zmíněná bude klasicky zastávat tu nejschopnější pro využití mimo silnici.

Karoserie Gladiatoru je nadále plně konfigurovatelná s oddělitelnými dveřmi, sklopným předním a odnímatelným zadním oknem, sklopitelnými zadními sedačkami a případně volitelnou stahovací plátěnou střechou. Ve výbavě samozřejmě nechybí ani plachta na korbu a další příslušenství pro rozdělení nákladu.

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

V USA se pod kapotou Jeepu objeví benzinový šestiválec o objemu 3,6 litru, výkonu 213 kW (289 koní) a točivém momentu 352 Nm. Později nabídku rozšíří třílitrový naftový šestiválec EcoDiesel o síle 194 kW (264 koní) a 599 Nm, který bude výhradně spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou. Jinak mají zákaznici na výběr i z manuální šestistupňové skříně.

Přestože Gladiator hledí především na domácí a pick-upy oblíbený trh USA, kde se novinka začne prodávat v druhém čtvrtletí roku 2019, podle informací Jeepu bychom se mohli evropské specifikace Gladiatoru dočkat v roce 2020.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků