Jeep se vrací mezi pick-upy. Nový Gladiator je plánován i pro evropský trh

Jeep vytahuje z minulosti jméno Gladiator a vrací se k výrobě pick-upů. Novinku byste klidně označili za praktičtější Wrangler s korbou.

Jeep svůj nový Gladiator nazývá jako „vůbec nejschopnější středně velký pick-up“. Prohlášení, kterému klidně uvěříme na základě našich nedávných zkušeností s nejnovějším off-roadem Wrangler, na jehož základě ostatně pick-up stojí. Stále zde máme žebřinový rám, chytrý pohon všech kol a design klasického Jeepu.

Vůči standardnímu čtyřdveřovému Wrangleru byl ovšem zvětšen rozvor o 492 mm na 3480 mm, přičemž ložná plocha má délku 1254 mm. Gladiator poté dokáže uvést náklad o hmotnosti až 725 kg a utáhnout přívěs s hmotností až 3470 kg. Další změnou oproti Wrangleru je upravená zadní náprava s pětiprvkovými závěsy.

S novým Jeepem Wrangler v terénu: Pořád nejlepší kabrio na světě!

S novým Jeepem Wrangler v terénu: Pořád nejlepší kabrio na světě!

V závislosti na verzi nechybí elektronicky nastavitelné stabilizátory, uzávěrky diferenciálů přední a zadní nápravy, redukční převodovka a další vychytávky do terénu. Přesněji bude Gladiator nabízen ve čtveřici výbav Sport, Sport S, Overland a Rubicon. Poslední zmíněná bude klasicky zastávat tu nejschopnější pro využití mimo silnici.

Karoserie Gladiatoru je nadále plně konfigurovatelná s oddělitelnými dveřmi, sklopným předním a odnímatelným zadním oknem, sklopitelnými zadními sedačkami a případně volitelnou stahovací plátěnou střechou. Ve výbavě samozřejmě nechybí ani plachta na korbu a další příslušenství pro rozdělení nákladu.

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

V USA se pod kapotou Jeepu objeví benzinový šestiválec o objemu 3,6 litru, výkonu 213 kW (289 koní) a točivém momentu 352 Nm. Později nabídku rozšíří třílitrový naftový šestiválec EcoDiesel o síle 194 kW (264 koní) a 599 Nm, který bude výhradně spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou. Jinak mají zákaznici na výběr i z manuální šestistupňové skříně.

Přestože Gladiator hledí především na domácí a pick-upy oblíbený trh USA, kde se novinka začne prodávat v druhém čtvrtletí roku 2019, podle informací Jeepu bychom se mohli evropské specifikace Gladiatoru dočkat v roce 2020.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků