Jeep se vrací mezi pick-upy. Nový Gladiator je plánován i pro evropský trh

Jeep vytahuje z minulosti jméno Gladiator a vrací se k výrobě pick-upů. Novinku byste klidně označili za praktičtější Wrangler s korbou.

Jeep svůj nový Gladiator nazývá jako „vůbec nejschopnější středně velký pick-up“. Prohlášení, kterému klidně uvěříme na základě našich nedávných zkušeností s nejnovějším off-roadem Wrangler, na jehož základě ostatně pick-up stojí. Stále zde máme žebřinový rám, chytrý pohon všech kol a design klasického Jeepu.

Vůči standardnímu čtyřdveřovému Wrangleru byl ovšem zvětšen rozvor o 492 mm na 3480 mm, přičemž ložná plocha má délku 1254 mm. Gladiator poté dokáže uvést náklad o hmotnosti až 725 kg a utáhnout přívěs s hmotností až 3470 kg. Další změnou oproti Wrangleru je upravená zadní náprava s pětiprvkovými závěsy.

S novým Jeepem Wrangler v terénu: Pořád nejlepší kabrio na světě!

S novým Jeepem Wrangler v terénu: Pořád nejlepší kabrio na světě!

V závislosti na verzi nechybí elektronicky nastavitelné stabilizátory, uzávěrky diferenciálů přední a zadní nápravy, redukční převodovka a další vychytávky do terénu. Přesněji bude Gladiator nabízen ve čtveřici výbav Sport, Sport S, Overland a Rubicon. Poslední zmíněná bude klasicky zastávat tu nejschopnější pro využití mimo silnici.

Karoserie Gladiatoru je nadále plně konfigurovatelná s oddělitelnými dveřmi, sklopným předním a odnímatelným zadním oknem, sklopitelnými zadními sedačkami a případně volitelnou stahovací plátěnou střechou. Ve výbavě samozřejmě nechybí ani plachta na korbu a další příslušenství pro rozdělení nákladu.

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

V USA se pod kapotou Jeepu objeví benzinový šestiválec o objemu 3,6 litru, výkonu 213 kW (289 koní) a točivém momentu 352 Nm. Později nabídku rozšíří třílitrový naftový šestiválec EcoDiesel o síle 194 kW (264 koní) a 599 Nm, který bude výhradně spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou. Jinak mají zákaznici na výběr i z manuální šestistupňové skříně.

Přestože Gladiator hledí především na domácí a pick-upy oblíbený trh USA, kde se novinka začne prodávat v druhém čtvrtletí roku 2019, podle informací Jeepu bychom se mohli evropské specifikace Gladiatoru dočkat v roce 2020.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků