Jeep se vrací mezi pick-upy. Nový Gladiator je plánován i pro evropský trh

Jeep vytahuje z minulosti jméno Gladiator a vrací se k výrobě pick-upů. Novinku byste klidně označili za praktičtější Wrangler s korbou.

Jeep svůj nový Gladiator nazývá jako „vůbec nejschopnější středně velký pick-up“. Prohlášení, kterému klidně uvěříme na základě našich nedávných zkušeností s nejnovějším off-roadem Wrangler, na jehož základě ostatně pick-up stojí. Stále zde máme žebřinový rám, chytrý pohon všech kol a design klasického Jeepu.

Vůči standardnímu čtyřdveřovému Wrangleru byl ovšem zvětšen rozvor o 492 mm na 3480 mm, přičemž ložná plocha má délku 1254 mm. Gladiator poté dokáže uvést náklad o hmotnosti až 725 kg a utáhnout přívěs s hmotností až 3470 kg. Další změnou oproti Wrangleru je upravená zadní náprava s pětiprvkovými závěsy.

S novým Jeepem Wrangler v terénu: Pořád nejlepší kabrio na světě!

S novým Jeepem Wrangler v terénu: Pořád nejlepší kabrio na světě!

V závislosti na verzi nechybí elektronicky nastavitelné stabilizátory, uzávěrky diferenciálů přední a zadní nápravy, redukční převodovka a další vychytávky do terénu. Přesněji bude Gladiator nabízen ve čtveřici výbav Sport, Sport S, Overland a Rubicon. Poslední zmíněná bude klasicky zastávat tu nejschopnější pro využití mimo silnici.

Karoserie Gladiatoru je nadále plně konfigurovatelná s oddělitelnými dveřmi, sklopným předním a odnímatelným zadním oknem, sklopitelnými zadními sedačkami a případně volitelnou stahovací plátěnou střechou. Ve výbavě samozřejmě nechybí ani plachta na korbu a další příslušenství pro rozdělení nákladu.

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

V USA se pod kapotou Jeepu objeví benzinový šestiválec o objemu 3,6 litru, výkonu 213 kW (289 koní) a točivém momentu 352 Nm. Později nabídku rozšíří třílitrový naftový šestiválec EcoDiesel o síle 194 kW (264 koní) a 599 Nm, který bude výhradně spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou. Jinak mají zákaznici na výběr i z manuální šestistupňové skříně.

Přestože Gladiator hledí především na domácí a pick-upy oblíbený trh USA, kde se novinka začne prodávat v druhém čtvrtletí roku 2019, podle informací Jeepu bychom se mohli evropské specifikace Gladiatoru dočkat v roce 2020.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků