Jeep se vrací mezi pick-upy. Nový Gladiator je plánován i pro evropský trh

Jeep vytahuje z minulosti jméno Gladiator a vrací se k výrobě pick-upů. Novinku byste klidně označili za praktičtější Wrangler s korbou.

Jeep svůj nový Gladiator nazývá jako „vůbec nejschopnější středně velký pick-up“. Prohlášení, kterému klidně uvěříme na základě našich nedávných zkušeností s nejnovějším off-roadem Wrangler, na jehož základě ostatně pick-up stojí. Stále zde máme žebřinový rám, chytrý pohon všech kol a design klasického Jeepu.

Vůči standardnímu čtyřdveřovému Wrangleru byl ovšem zvětšen rozvor o 492 mm na 3480 mm, přičemž ložná plocha má délku 1254 mm. Gladiator poté dokáže uvést náklad o hmotnosti až 725 kg a utáhnout přívěs s hmotností až 3470 kg. Další změnou oproti Wrangleru je upravená zadní náprava s pětiprvkovými závěsy.

S novým Jeepem Wrangler v terénu: Pořád nejlepší kabrio na světě!

S novým Jeepem Wrangler v terénu: Pořád nejlepší kabrio na světě!

V závislosti na verzi nechybí elektronicky nastavitelné stabilizátory, uzávěrky diferenciálů přední a zadní nápravy, redukční převodovka a další vychytávky do terénu. Přesněji bude Gladiator nabízen ve čtveřici výbav Sport, Sport S, Overland a Rubicon. Poslední zmíněná bude klasicky zastávat tu nejschopnější pro využití mimo silnici.

Karoserie Gladiatoru je nadále plně konfigurovatelná s oddělitelnými dveřmi, sklopným předním a odnímatelným zadním oknem, sklopitelnými zadními sedačkami a případně volitelnou stahovací plátěnou střechou. Ve výbavě samozřejmě nechybí ani plachta na korbu a další příslušenství pro rozdělení nákladu.

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

V USA se pod kapotou Jeepu objeví benzinový šestiválec o objemu 3,6 litru, výkonu 213 kW (289 koní) a točivém momentu 352 Nm. Později nabídku rozšíří třílitrový naftový šestiválec EcoDiesel o síle 194 kW (264 koní) a 599 Nm, který bude výhradně spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou. Jinak mají zákaznici na výběr i z manuální šestistupňové skříně.

Přestože Gladiator hledí především na domácí a pick-upy oblíbený trh USA, kde se novinka začne prodávat v druhém čtvrtletí roku 2019, podle informací Jeepu bychom se mohli evropské specifikace Gladiatoru dočkat v roce 2020.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 49 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků