Standardní provedení nabídne okolo 300 kW (přes 400 koní) a 600 Nm točivého momentu. Zdroj: Jeep

Standardní provedení nabídne okolo 300 kW (přes 400 koní) a 600 Nm točivého momentu. | Zdroj: Jeep

výkonnější verze bude mít více než 373 kW (přes 500 koní) a zhruba 650 Nm. Jednotka se vejde do jakéhokoliv současného Veepu s podélným uložením motoru. Zdroj: Jeep

výkonnější verze bude mít více než 373 kW (přes 500 koní) a zhruba 650 Nm. Jednotka se vejde do jakéhokoliv současného Veepu s podélným uložením motoru. | Zdroj: Jeep

Novinka přijíždí ve dvou variantách – Wagoneer a Grand Wagoneer, přičemž obě nabízí tři řady sedadel, především se ale liší úrovní výbavy a motorizací. Zdroj: Jeep

Novinka přijíždí ve dvou variantách – Wagoneer a Grand Wagoneer, přičemž obě nabízí tři řady sedadel, především se ale liší úrovní výbavy a motorizací. | Zdroj: Jeep

Dovnitř obou SUV se vejde až osm cestujících, honosnější Grand Wagoneer ale dostává luxusněji specifikovaný interiér, větší osmiválec pod kapotou, standardně pohon všech kol a rovněž pár změn na exteriérových prvcích. Zdroj: Jeep

Dovnitř obou SUV se vejde až osm cestujících, honosnější Grand Wagoneer ale dostává luxusněji specifikovaný interiér, větší osmiválec pod kapotou, standardně pohon všech kol a rovněž pár změn na exteriérových prvcích. | Zdroj: Jeep

Rozvor obou modelu je identický a čítá 3124 mm, na délku mají SUV úctyhodných 5435 mm. Základní objem kufru je 776 litrů. Zdroj: Jeep

Rozvor obou modelu je identický a čítá 3124 mm, na délku mají SUV úctyhodných 5435 mm. Základní objem kufru je 776 litrů. | Zdroj: Jeep

Uvnitř odkazuje Jeep na původní Wagoneer dvouramenným volantem, zbytek je však přehlídkou posledních hi-tech vychytávek. Přístrojový štít má 10,3 palce ve Wagoneeru a 12,3 palce v Grand Wagoneeru... Zdroj: Jeep

Uvnitř odkazuje Jeep na původní Wagoneer dvouramenným volantem, zbytek je však přehlídkou posledních hi-tech vychytávek. Přístrojový štít má 10,3 palce ve Wagoneeru a 12,3 palce v Grand Wagoneeru... | Zdroj: Jeep

...ten dostává i větší obrazovku infotainmentu a dodatečnou obrazovku před spolujezdcem. Volitelně mohou být další obrazovky instalovány na zádech předních sedadel jakožto zábavní systém pro cestující v druhé řadě. Zdroj: Jeep

...ten dostává i větší obrazovku infotainmentu a dodatečnou obrazovku před spolujezdcem. Volitelně mohou být další obrazovky instalovány na zádech předních sedadel jakožto zábavní systém pro cestující v druhé řadě. | Zdroj: Jeep

Výrobce audiosystémů McIntosh se v Jeepu předvádí výchozí konfigurací s 19 reproduktory, 10palcovým subwooferem a 950W zesilovačem. Zdroj: Jeep

Výrobce audiosystémů McIntosh se v Jeepu předvádí výchozí konfigurací s 19 reproduktory, 10palcovým subwooferem a 950W zesilovačem. | Zdroj: Jeep

V nejvyšší úrovni výbavy Grand Wagoneeru je nicméně standardem systém s 3D zvukem, 23 reproduktory a 1950W zesilovačem. Zdroj: Jeep

V nejvyšší úrovni výbavy Grand Wagoneeru je nicméně standardem systém s 3D zvukem, 23 reproduktory a 1950W zesilovačem. | Zdroj: Jeep

Větší rozdíl tedy najdete v pohonu velkých SUV. Výchozí Wagoneer má pod kapotou mild-hybridní V8 o objemu 5,7 litru, výkonu 397 koní (292 kW) a točivém momentu 548 N.m. Zdroj: Jeep

Větší rozdíl tedy najdete v pohonu velkých SUV. Výchozí Wagoneer má pod kapotou mild-hybridní V8 o objemu 5,7 litru, výkonu 397 koní (292 kW) a točivém momentu 548 N.m. | Zdroj: Jeep

Osmistupňová automatická převodovka je standardem, stejně jako pohon zadních kol (za příplatek ovšem nabízí Jeep hned tři varianty pohonu 4x4). Zdroj: Jeep

Osmistupňová automatická převodovka je standardem, stejně jako pohon zadních kol (za příplatek ovšem nabízí Jeep hned tři varianty pohonu 4x4). | Zdroj: Jeep

Grand Wagoneer pak dostává silnější 6,4litrový V8, zajišťující 477 koní (351 kW) a 617 N.m točivého momentu, včetně pohonu všech kol Quadra-Trac II s redukcí. Zdroj: Jeep

Grand Wagoneer pak dostává silnější 6,4litrový V8, zajišťující 477 koní (351 kW) a 617 N.m točivého momentu, včetně pohonu všech kol Quadra-Trac II s redukcí. | Zdroj: Jeep

Standardem je tu i adaptivní vzduchový podvozek, který umí snížit světlou výšku zaparkovaného vozu pro snadnější nastupování/vystupování či naložení nákladu. Zdroj: Jeep

Standardem je tu i adaptivní vzduchový podvozek, který umí snížit světlou výšku zaparkovaného vozu pro snadnější nastupování/vystupování či naložení nákladu. | Zdroj: Jeep

Bez ohledu na model a pohon zadních či všech kol zmiňuje Jeep schopnost táhnout přívěs o hmotnosti až 4,5 tuny. Dodatkově je nabízen i pokročilý terénní balíček s ochranou podvozku. Zdroj: Jeep

Bez ohledu na model a pohon zadních či všech kol zmiňuje Jeep schopnost táhnout přívěs o hmotnosti až 4,5 tuny. Dodatkově je nabízen i pokročilý terénní balíček s ochranou podvozku. | Zdroj: Jeep

A co se týče asistentů, nejvybavenější specifikace SUV zvládnou i částečně autonomní jízdu, udržování jízdy v pruhu, adaptivní tempomat, monitorování slepého úhlu nebo automatické krizové brzdění tedy nechybí. Zdroj: Jeep

A co se týče asistentů, nejvybavenější specifikace SUV zvládnou i částečně autonomní jízdu, udržování jízdy v pruhu, adaptivní tempomat, monitorování slepého úhlu nebo automatické krizové brzdění tedy nechybí. | Zdroj: Jeep

Pro nedočkavé zájemce už Jeep spustil předobjednávky. Wagoneer bude v USA začínat na částce 57.995 dolarů (asi 1,27 milionu korun)... Zdroj: Jeep

Pro nedočkavé zájemce už Jeep spustil předobjednávky. Wagoneer bude v USA začínat na částce 57.995 dolarů (asi 1,27 milionu korun)... | Zdroj: Jeep

...zatímco Grand Wagoneer posune cenovku na základních 86.995 dolarů (asi 1,91 milionu korun). Zdroj: Jeep

...zatímco Grand Wagoneer posune cenovku na základních 86.995 dolarů (asi 1,91 milionu korun). | Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

výkonnější verze bude mít více než 373 kW (přes 500 koní) a zhruba 650 Nm. Jednotka se vejde do jakéhokoliv současného Veepu s podélným uložením motoru. Zdroj: Jeep
Novinka přijíždí ve dvou variantách – Wagoneer a Grand Wagoneer, přičemž obě nabízí tři řady sedadel, především se ale liší úrovní výbavy a motorizací. Zdroj: Jeep
Dovnitř obou SUV se vejde až osm cestujících, honosnější Grand Wagoneer ale dostává luxusněji specifikovaný interiér, větší osmiválec pod kapotou, standardně pohon všech kol a rovněž pár změn na exteriérových prvcích. Zdroj: Jeep
Rozvor obou modelu je identický a čítá 3124 mm, na délku mají SUV úctyhodných 5435 mm. Základní objem kufru je 776 litrů. Zdroj: Jeep
31
Fotogalerie

Jeep s elektromobily nespěchá. Představuje nový šestiválec Hurricane s výkonem přes 500 koní

Drsňácké americké offroady i SUV se mohou těšit na motor s důstojným počtem válců a solidním výkonem. Nový benzinový třílitr bude k mání ještě letos.

„Spalovací motory budou hrát klíčovou roli v našem portfoliu i v následujících letech,“ hlásí Micky Bly, který v rámci koncernu Stellantis vede oddělení hnacích ústrojí. I značky sdružené v tomto uskupení míří k zásadnímu snížení emisí a konkrétně Jeep k polovičnímu podílu elektromobilů v prodejích v roce 2030, ale na pořádné „železo“ i nadále nezapomíná. Nový benzinový řadový šestiválec s dvojitým přeplňováním je toho důkazem.

Motor se jmenuje Hurricane a k dostání bude ve dvou výkonových verzích. Standardní provedení nabídne okolo 300 kW (přes 400 koní) a 600 N.m točivého momentu, výkonnější verze bude mít více než 373 kW (přes 500 koní) a zhruba 650 N.m. Jednotka se vejde do jakéhokoliv současného Jeepu s podélným uložením motoru. Blok i hlava jsou z hliníkové slitiny (u silnější verze se hlava liší a také dostává kované písty) a každé turbo má na starost tři válce.

Slabší provedení má červené pole v 5800 ot./min. a kompresní poměr 10,4:1, výkonnější točí až 6100 ot./min. s kompresním poměrem 9,5:1. Nejméně 90 procent točivého momentu má být k dispozici od 2350 otáček až k omezovači. Nový třílitr se zřejmě poprvé objeví v modelu Grand Wagoneer, mělo by se tak stát ještě v letošním roce na květnovém autosalonu v New Yorku. Od motoru si Jeep slibuje až o 15 procent nižší emise, než u aktuálně nabízených osmiválců.

Jeep

Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.

Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.

Jeep Renegade • Jeep Compass •​ Jeep Cherokee •​ Jeep Wrangler

Doporučujeme

Články odjinud