Drsňácké americké offroady i SUV se mohou těšit na motor s důstojným počtem válců a solidním výkonem. Nový benzinový třílitr bude k mání ještě letos.
„Spalovací motory budou hrát klíčovou roli v našem portfoliu i v následujících letech,“ hlásí Micky Bly, který v rámci koncernu Stellantis vede oddělení hnacích ústrojí. I značky sdružené v tomto uskupení míří k zásadnímu snížení emisí a konkrétně Jeep k polovičnímu podílu elektromobilů v prodejích v roce 2030, ale na pořádné „železo“ i nadále nezapomíná. Nový benzinový řadový šestiválec s dvojitým přeplňováním je toho důkazem.
Motor se jmenuje Hurricane a k dostání bude ve dvou výkonových verzích. Standardní provedení nabídne okolo 300 kW (přes 400 koní) a 600 N.m točivého momentu, výkonnější verze bude mít více než 373 kW (přes 500 koní) a zhruba 650 N.m. Jednotka se vejde do jakéhokoliv současného Jeepu s podélným uložením motoru. Blok i hlava jsou z hliníkové slitiny (u silnější verze se hlava liší a také dostává kované písty) a každé turbo má na starost tři válce.
Slabší provedení má červené pole v 5800 ot./min. a kompresní poměr 10,4:1, výkonnější točí až 6100 ot./min. s kompresním poměrem 9,5:1. Nejméně 90 procent točivého momentu má být k dispozici od 2350 otáček až k omezovači. Nový třílitr se zřejmě poprvé objeví v modelu Grand Wagoneer, mělo by se tak stát ještě v letošním roce na květnovém autosalonu v New Yorku. Od motoru si Jeep slibuje až o 15 procent nižší emise, než u aktuálně nabízených osmiválců.
Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.
Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.
Jeep Renegade • Jeep Compass • Jeep Cherokee • Jeep Wrangler