Jeep Renegade: terénní roadster budoucnosti

Jeep představil na probíhajícím detroitstkém autosalonu studii otevřeného dvoumístného vozu, určeného do lehkého terénu.

Spolu se zajímavým designem má pak zaujmout zejména mladé lidi toužící po dobrodružství, anebo prostě ty, které se chtějí odlišit. Jako bonus je tento vůz ještě i ekologický, to zřejmě aby se za lesní „dovádění“ příroda nehněvala.

Studii s názvem Renegade pohání hybridní ústrojí kombinující dieselový agregát Bluetec s objemem 1,5 litru a elektromotor. Samotný elektromotor disponuje výkonem 268 koní, výkon tříválcového dieselu, který slouží jen jako doplňkový zdroj, Jeep neuvádí. Po dobu, kdy je vůz poháněn pouze dieselovým agregátem se lithium-ionové baterie s celkovou kapacitou 16 kWh dobíjejí, stejně jako při brzdění. Maximálka tohoto malého off-roadu je 144 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne za 8,6 sekundy.

Dojezd za kombinovaného pohonu je přibližně 640 km, pokud však vůz čerpá energii pouze z elektromotoru, celkový dojezd se zredukuje na 64 km. Provozní náklady taky nebudou nijak závratné (pokud tedy nepočítáme výměnu baterií po několika letech), kombinovaná spotřeba činí jen 2,14 l/100 km.

Aby byl Jeep Renegade skutečně ekologický, rozhodla se automobilka použít v interiéru větišinu materiálů přírodního původu. To by koneckonců mohlo zjednodušit i případnou výrobu. S tou to ale nevypadá příliš reálně, vize do budoucnosti je to však celkem zajímavá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Renegade
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků