Jeep Renegade: terénní roadster budoucnosti

Jeep představil na probíhajícím detroitstkém autosalonu studii otevřeného dvoumístného vozu, určeného do lehkého terénu.

Spolu se zajímavým designem má pak zaujmout zejména mladé lidi toužící po dobrodružství, anebo prostě ty, které se chtějí odlišit. Jako bonus je tento vůz ještě i ekologický, to zřejmě aby se za lesní „dovádění“ příroda nehněvala.

Studii s názvem Renegade pohání hybridní ústrojí kombinující dieselový agregát Bluetec s objemem 1,5 litru a elektromotor. Samotný elektromotor disponuje výkonem 268 koní, výkon tříválcového dieselu, který slouží jen jako doplňkový zdroj, Jeep neuvádí. Po dobu, kdy je vůz poháněn pouze dieselovým agregátem se lithium-ionové baterie s celkovou kapacitou 16 kWh dobíjejí, stejně jako při brzdění. Maximálka tohoto malého off-roadu je 144 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne za 8,6 sekundy.

Dojezd za kombinovaného pohonu je přibližně 640 km, pokud však vůz čerpá energii pouze z elektromotoru, celkový dojezd se zredukuje na 64 km. Provozní náklady taky nebudou nijak závratné (pokud tedy nepočítáme výměnu baterií po několika letech), kombinovaná spotřeba činí jen 2,14 l/100 km.

Aby byl Jeep Renegade skutečně ekologický, rozhodla se automobilka použít v interiéru větišinu materiálů přírodního původu. To by koneckonců mohlo zjednodušit i případnou výrobu. S tou to ale nevypadá příliš reálně, vize do budoucnosti je to však celkem zajímavá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Renegade
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků