Jeep Renegade: terénní roadster budoucnosti

Jeep představil na probíhajícím detroitstkém autosalonu studii otevřeného dvoumístného vozu, určeného do lehkého terénu.

Spolu se zajímavým designem má pak zaujmout zejména mladé lidi toužící po dobrodružství, anebo prostě ty, které se chtějí odlišit. Jako bonus je tento vůz ještě i ekologický, to zřejmě aby se za lesní „dovádění“ příroda nehněvala.

Studii s názvem Renegade pohání hybridní ústrojí kombinující dieselový agregát Bluetec s objemem 1,5 litru a elektromotor. Samotný elektromotor disponuje výkonem 268 koní, výkon tříválcového dieselu, který slouží jen jako doplňkový zdroj, Jeep neuvádí. Po dobu, kdy je vůz poháněn pouze dieselovým agregátem se lithium-ionové baterie s celkovou kapacitou 16 kWh dobíjejí, stejně jako při brzdění. Maximálka tohoto malého off-roadu je 144 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne za 8,6 sekundy.

Dojezd za kombinovaného pohonu je přibližně 640 km, pokud však vůz čerpá energii pouze z elektromotoru, celkový dojezd se zredukuje na 64 km. Provozní náklady taky nebudou nijak závratné (pokud tedy nepočítáme výměnu baterií po několika letech), kombinovaná spotřeba činí jen 2,14 l/100 km.

Aby byl Jeep Renegade skutečně ekologický, rozhodla se automobilka použít v interiéru větišinu materiálů přírodního původu. To by koneckonců mohlo zjednodušit i případnou výrobu. S tou to ale nevypadá příliš reálně, vize do budoucnosti je to však celkem zajímavá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Renegade
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků