Jeep Renegade: terénní roadster budoucnosti

Jeep představil na probíhajícím detroitstkém autosalonu studii otevřeného dvoumístného vozu, určeného do lehkého terénu.

Spolu se zajímavým designem má pak zaujmout zejména mladé lidi toužící po dobrodružství, anebo prostě ty, které se chtějí odlišit. Jako bonus je tento vůz ještě i ekologický, to zřejmě aby se za lesní „dovádění“ příroda nehněvala.

Studii s názvem Renegade pohání hybridní ústrojí kombinující dieselový agregát Bluetec s objemem 1,5 litru a elektromotor. Samotný elektromotor disponuje výkonem 268 koní, výkon tříválcového dieselu, který slouží jen jako doplňkový zdroj, Jeep neuvádí. Po dobu, kdy je vůz poháněn pouze dieselovým agregátem se lithium-ionové baterie s celkovou kapacitou 16 kWh dobíjejí, stejně jako při brzdění. Maximálka tohoto malého off-roadu je 144 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne za 8,6 sekundy.

Dojezd za kombinovaného pohonu je přibližně 640 km, pokud však vůz čerpá energii pouze z elektromotoru, celkový dojezd se zredukuje na 64 km. Provozní náklady taky nebudou nijak závratné (pokud tedy nepočítáme výměnu baterií po několika letech), kombinovaná spotřeba činí jen 2,14 l/100 km.

Aby byl Jeep Renegade skutečně ekologický, rozhodla se automobilka použít v interiéru větišinu materiálů přírodního původu. To by koneckonců mohlo zjednodušit i případnou výrobu. S tou to ale nevypadá příliš reálně, vize do budoucnosti je to však celkem zajímavá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Renegade
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků