Už i Jeep Renegade je do zásuvky. Má 240 koní, 50 km ujede bez kapky benzinu

Nižší spotřeba a nejvyšší výkon ze své rodiny. Koncern FCA vtiskl emisně moderního ducha prvním modelům.

Jeep Renegade se vyrábí již od roku 2014. Kompaktní SUV vyvolalo při svém debutu pozdvižení, protože se automobilce tak trochu nehodil do krámu, a to přinejmenším z pohledu veřejnosti a fanoušků značky. Jenže jakkoliv měkce tento vůz působí, filozofie značky se nepustil.

Vylodění v Normandii: Příběh, jak se do Evropy dostala legenda Jeep Willys

Vylodění v Normandii: Příběh, jak se do Evropy dostala legenda Jeep Willys

Protože i přes svůj nevinný vzhled se Renegade již pátým rokem nabízí s robustní technikou a možností pohonu všech čtyř kol. Americká automobilka se nyní rozhodla znovu rozvířit vody a o svůj nejmenší model pečovat. Benefity to opět přináší na všechny strany.

Jeep do zásuvky

Přišel totiž čas reagovat na dnešní trendy. Ruku na srdce, Jeep je tak trochu staromilská značka. Pokud tedy automobilka nabízí model pro mladé a zároveň chce splnit emisní limity, měla by učinit nějaké kroky. Jeep Renegade je tak, společně s modelem Compass, pionýrem značky v oblasti hybridizace.

V8 Hellcat pod kapotami Jeepů Wrangler a Gladiator nečekejte. Šéf značky řekl proč

V8 Hellcat pod kapotami Jeepů Wrangler a Gladiator nečekejte. Šéf značky řekl proč

Přivítejte tedy Jeep Renegade Plug-in Hybrid, džíp, který produkuje méně než padesát gramů CO2 na kilometr. Elektrické ústrojí spolupracuje s motorem 1.3 MultiAir3 Turbo, tedy čtyřválcem, který najdete i pod kapotou omlazeného Fiatu 500X. Společně pak dokážou motory produkovat výkon až 240 koní, což dělá z hybridního Renegadu toho doposud nejsilnějšího.

Čistě na elektřinu potom zvládne ujet až padesát kilometrů. Jeep si ale nechce nechat ujet vlak ani v terénu a představuje proto nový jízdní režim eAWD. V tomto režimu se totiž síla na zadní nápravu neposílá skrz hnací hřídel, ale díky vlastnímu dedikovanému elektromotoru.

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Podobné řešení však už automobilovém průmyslu snadno najdete. Podle Jeepu jde o efektivnější řešení než to klasické mechanické. Jak to celé bude fungovat a bližší technické detaily se již brzy dozvíme. Světová premiéra je již za námi, vstup na trh za dveřmi.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman | 12 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků