Už i Jeep Renegade je do zásuvky. Má 240 koní, 50 km ujede bez kapky benzinu

Nižší spotřeba a nejvyšší výkon ze své rodiny. Koncern FCA vtiskl emisně moderního ducha prvním modelům.

Jeep Renegade se vyrábí již od roku 2014. Kompaktní SUV vyvolalo při svém debutu pozdvižení, protože se automobilce tak trochu nehodil do krámu, a to přinejmenším z pohledu veřejnosti a fanoušků značky. Jenže jakkoliv měkce tento vůz působí, filozofie značky se nepustil.

Vylodění v Normandii: Příběh, jak se do Evropy dostala legenda Jeep Willys

Vylodění v Normandii: Příběh, jak se do Evropy dostala legenda Jeep Willys

Protože i přes svůj nevinný vzhled se Renegade již pátým rokem nabízí s robustní technikou a možností pohonu všech čtyř kol. Americká automobilka se nyní rozhodla znovu rozvířit vody a o svůj nejmenší model pečovat. Benefity to opět přináší na všechny strany.

Jeep do zásuvky

Přišel totiž čas reagovat na dnešní trendy. Ruku na srdce, Jeep je tak trochu staromilská značka. Pokud tedy automobilka nabízí model pro mladé a zároveň chce splnit emisní limity, měla by učinit nějaké kroky. Jeep Renegade je tak, společně s modelem Compass, pionýrem značky v oblasti hybridizace.

V8 Hellcat pod kapotami Jeepů Wrangler a Gladiator nečekejte. Šéf značky řekl proč

V8 Hellcat pod kapotami Jeepů Wrangler a Gladiator nečekejte. Šéf značky řekl proč

Přivítejte tedy Jeep Renegade Plug-in Hybrid, džíp, který produkuje méně než padesát gramů CO2 na kilometr. Elektrické ústrojí spolupracuje s motorem 1.3 MultiAir3 Turbo, tedy čtyřválcem, který najdete i pod kapotou omlazeného Fiatu 500X. Společně pak dokážou motory produkovat výkon až 240 koní, což dělá z hybridního Renegadu toho doposud nejsilnějšího.

Čistě na elektřinu potom zvládne ujet až padesát kilometrů. Jeep si ale nechce nechat ujet vlak ani v terénu a představuje proto nový jízdní režim eAWD. V tomto režimu se totiž síla na zadní nápravu neposílá skrz hnací hřídel, ale díky vlastnímu dedikovanému elektromotoru.

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Podobné řešení však už automobilovém průmyslu snadno najdete. Podle Jeepu jde o efektivnější řešení než to klasické mechanické. Jak to celé bude fungovat a bližší technické detaily se již brzy dozvíme. Světová premiéra je již za námi, vstup na trh za dveřmi.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků