Už i Jeep Renegade je do zásuvky. Má 240 koní, 50 km ujede bez kapky benzinu

Nižší spotřeba a nejvyšší výkon ze své rodiny. Koncern FCA vtiskl emisně moderního ducha prvním modelům.

Jeep Renegade se vyrábí již od roku 2014. Kompaktní SUV vyvolalo při svém debutu pozdvižení, protože se automobilce tak trochu nehodil do krámu, a to přinejmenším z pohledu veřejnosti a fanoušků značky. Jenže jakkoliv měkce tento vůz působí, filozofie značky se nepustil.

Vylodění v Normandii: Příběh, jak se do Evropy dostala legenda Jeep Willys

Vylodění v Normandii: Příběh, jak se do Evropy dostala legenda Jeep Willys

Protože i přes svůj nevinný vzhled se Renegade již pátým rokem nabízí s robustní technikou a možností pohonu všech čtyř kol. Americká automobilka se nyní rozhodla znovu rozvířit vody a o svůj nejmenší model pečovat. Benefity to opět přináší na všechny strany.

Jeep do zásuvky

Přišel totiž čas reagovat na dnešní trendy. Ruku na srdce, Jeep je tak trochu staromilská značka. Pokud tedy automobilka nabízí model pro mladé a zároveň chce splnit emisní limity, měla by učinit nějaké kroky. Jeep Renegade je tak, společně s modelem Compass, pionýrem značky v oblasti hybridizace.

V8 Hellcat pod kapotami Jeepů Wrangler a Gladiator nečekejte. Šéf značky řekl proč

V8 Hellcat pod kapotami Jeepů Wrangler a Gladiator nečekejte. Šéf značky řekl proč

Přivítejte tedy Jeep Renegade Plug-in Hybrid, džíp, který produkuje méně než padesát gramů CO2 na kilometr. Elektrické ústrojí spolupracuje s motorem 1.3 MultiAir3 Turbo, tedy čtyřválcem, který najdete i pod kapotou omlazeného Fiatu 500X. Společně pak dokážou motory produkovat výkon až 240 koní, což dělá z hybridního Renegadu toho doposud nejsilnějšího.

Čistě na elektřinu potom zvládne ujet až padesát kilometrů. Jeep si ale nechce nechat ujet vlak ani v terénu a představuje proto nový jízdní režim eAWD. V tomto režimu se totiž síla na zadní nápravu neposílá skrz hnací hřídel, ale díky vlastnímu dedikovanému elektromotoru.

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Podobné řešení však už automobilovém průmyslu snadno najdete. Podle Jeepu jde o efektivnější řešení než to klasické mechanické. Jak to celé bude fungovat a bližší technické detaily se již brzy dozvíme. Světová premiéra je již za námi, vstup na trh za dveřmi.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků