Jeep Renegade je ošklivější, ale drsnější sourozenec Fiatu 500L

Malý crossover příliš krásy nepobral, naživo nicméně působí méně legračně než na prvních oficiálních fotografiích. Připravena je i verze Trailhawk s lepší průchodností terénem.
Seznam kapitol
  1. Jeep Renegade
  2. Fotogalerie

Prakticky už od chvíle převzetí rozhodujícího podílu amerického Chrysleru italským Fiatem se hovoří o vývoji kompaktního crossoveru se společným mechanickým základem. Na přetřes přicházela jména Junior, Laredo či Jeepster, ovšem nakonec padla volba na název Jeep Renegade, jenž odkazuje na stejnojmennou studii z roku 2008. Začátkem týdne jsme vám přinesli první snímek novinky, ale nyní už můžeme být konkrétnější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNový Jeep Renegade by se mohl stát zajímavou alternativou pro městské ježdění, ale nabídnout má zároveň i standardní pohon všech kol

Renegade je svými autory popisován jako model „navržený v Americe a postavený v Itálii“, přičemž mezi řádky stojí, že (zjednodušeně řečeno) karoserie je americká a technika italská. Poprvé byla zároveň oficiálně potvrzena informace o tom, že mechanický základ spočívá v koncernové platformě označované Small Wide. V tuto chvíli ji používá například Fiat 500L, ale brzy na ní vyjede také blízký příbuzný Jeepu Renegade v podobě crossoveru Fiat 500X.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér má být bohatě vybaven, což naznačuje už volant obsypaný tlačítky...

Nový Jeep Renegade se má stát vůbec prvním malým SUV, jež nabídne alternativu v podobě devítistupňové samočinné převodovky. Jde samozřejmě o stejné, pro velkosériovou výrobu uzpůsobené ústrojí, jež používá také nový Chrysler 200. Standardně bude doplněno pohonem všech kol a je připraveno ke kombinaci s italskými motory zážehovými (MultiAir) a vznětovými (MultiJet II). Počítá se ale také se zástavbou dvouválců Fiat 0,9 l TwinAir.

Celkem bude v nabídce 16 kombinací motorů a převodovek

Do terénu je Trailhawk

Zájemcům o výlety do obtížnějšího terénu nabídne Jeep model Renegade Trailhawk 4x4, který se od standardního provedení liší řadou konstrukčních úprav. Má zkrácené převody, podvozek zvýšený o 20 mm, ochranu podvozku a a sedmnáctipalcová kola s celoročními pneumatikami. 

Automobilka slibuje nájezdové úhly 30,5° vpředu a 34,3° vzadu, přechodový úhel činí 25,7°. Brodit můžete vodu hlubokou až 480 mm. V kombinaci s dieselem Multijet utáhne Trailhawk přívěs o hmotnosti až 1500 kg.

Při jízdě v terénu bude řidičům kromě zvýšeného a robustnějšího podvozku pomáhat také několik elektronických systémů, určených výhradně pro verzi Trailhawk. Vedle regulace rychlosti při sjíždění svahů je to zejména přepínač jízdních režimů Selec-Terrain s funkcí Rock (jízda po kamení). 

Fiat 500

Fiat 500 je ikonou v portfoliu italského výrobce. Na trhu je už od 50. let minulého století, kdy pomohl motorizovat Itálii. Poté se výroba na pár let přerušila a Fiat 500 se vrátil na trh v roce 2007. Od té doby svým designem okouzluje především řidičky a pravidelně přichází s limitovanými edicemi.

Test Fiat 500 1.2 8v Collezione • Hybridní Fiat 500 • Elektromobil

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jeep Renegade
  2. Fotogalerie
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků