Jeep Renegade je ošklivější, ale drsnější sourozenec Fiatu 500L

Malý crossover příliš krásy nepobral, naživo nicméně působí méně legračně než na prvních oficiálních fotografiích. Připravena je i verze Trailhawk s lepší průchodností terénem.
Seznam kapitol
  1. Jeep Renegade
  2. Fotogalerie

Prakticky už od chvíle převzetí rozhodujícího podílu amerického Chrysleru italským Fiatem se hovoří o vývoji kompaktního crossoveru se společným mechanickým základem. Na přetřes přicházela jména Junior, Laredo či Jeepster, ovšem nakonec padla volba na název Jeep Renegade, jenž odkazuje na stejnojmennou studii z roku 2008. Začátkem týdne jsme vám přinesli první snímek novinky, ale nyní už můžeme být konkrétnější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNový Jeep Renegade by se mohl stát zajímavou alternativou pro městské ježdění, ale nabídnout má zároveň i standardní pohon všech kol

Renegade je svými autory popisován jako model „navržený v Americe a postavený v Itálii“, přičemž mezi řádky stojí, že (zjednodušeně řečeno) karoserie je americká a technika italská. Poprvé byla zároveň oficiálně potvrzena informace o tom, že mechanický základ spočívá v koncernové platformě označované Small Wide. V tuto chvíli ji používá například Fiat 500L, ale brzy na ní vyjede také blízký příbuzný Jeepu Renegade v podobě crossoveru Fiat 500X.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér má být bohatě vybaven, což naznačuje už volant obsypaný tlačítky...

Nový Jeep Renegade se má stát vůbec prvním malým SUV, jež nabídne alternativu v podobě devítistupňové samočinné převodovky. Jde samozřejmě o stejné, pro velkosériovou výrobu uzpůsobené ústrojí, jež používá také nový Chrysler 200. Standardně bude doplněno pohonem všech kol a je připraveno ke kombinaci s italskými motory zážehovými (MultiAir) a vznětovými (MultiJet II). Počítá se ale také se zástavbou dvouválců Fiat 0,9 l TwinAir.

Celkem bude v nabídce 16 kombinací motorů a převodovek

Do terénu je Trailhawk

Zájemcům o výlety do obtížnějšího terénu nabídne Jeep model Renegade Trailhawk 4x4, který se od standardního provedení liší řadou konstrukčních úprav. Má zkrácené převody, podvozek zvýšený o 20 mm, ochranu podvozku a a sedmnáctipalcová kola s celoročními pneumatikami. 

Automobilka slibuje nájezdové úhly 30,5° vpředu a 34,3° vzadu, přechodový úhel činí 25,7°. Brodit můžete vodu hlubokou až 480 mm. V kombinaci s dieselem Multijet utáhne Trailhawk přívěs o hmotnosti až 1500 kg.

Při jízdě v terénu bude řidičům kromě zvýšeného a robustnějšího podvozku pomáhat také několik elektronických systémů, určených výhradně pro verzi Trailhawk. Vedle regulace rychlosti při sjíždění svahů je to zejména přepínač jízdních režimů Selec-Terrain s funkcí Rock (jízda po kamení). 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jeep Renegade
  2. Fotogalerie

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 300 000 Kč
Fiat Sedici 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 174 km
Cena: 216 000 Kč
Fiat Grande Punto 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 85 359 km
Cena: 80 000 Kč
Fiat Stilo 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 147 571 km
Cena: 66 000 Kč
Fiat Doblo 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 130 402 km
Cena: 141 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků