Jeep připravuje pro rok 2013 minivozík, ve spolupráci s Fiatem

Značka Jeep se v posledních desetiletích etablovala zejména svými SUV a terénními vozy s pohonem všech kol, nicméně doba spěje dál. Každému, kdo sleduje prolínání modelových palet koncernů Chrysler a Fiat, však musí být jasné, že značka Jeep nebude stranou těchto zásadních událostí stát dlouho. Mike Manley, šéf Jeepu, nyní v rozhovoru pro magazín Autocar prohlásil: „Na trhu je určitě místo pro malé SUV Jeep pro segment B. A pracujeme na projektu, jenž kolem roku 2013 toto místo obsadí.“

Dalších konkrétních informací máme k dispozici poskrovnu, ale podle všeho by mělo jít o kompaktní pětidveřový vůz na podlahové plošině Fiatu Punto Evo s karoserií ve stylu stávajícího Wragnleru. A tomuto konceptu má odpovídat také spektrum pohonných jednotek. Jejich základem v evropském provedení budou vznětové MultiJety s objemy 1,3 a 1,6 l, k mání bude také zážehový MultiAir 1,4 l. Standardem bude pohon předních kol, ale „čtyřkolka“ ohledem na pověst Jeepu bude k dispozici také.
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků