Jeep Patriot, americký vlastenec se utká s Evropou

Díky americké automobilce Jeep vznikla specifická třída terénních vozů. Tradiční výrobce známých modelů nyní přichází s rodinným SUV, který má nalákat nové zákazníky tradičním designem a také příznivou cenou nejen ve Spojených státech.
Jeep Patriot, americký vlastenec se utká s Evropou
Jeep Patriot si prošel poměrně dlouhým procesem, než se objevil na výrobní lince. Stejné jméno se objevilo na několika studiích a konceptech, ovšem až nyní v New Yorku byla představena finální, tedy produkční verze, která se zcela jistě objeví i v evropských a českých autosalonech.

Novinka jde v tradičním duchu automobilky, kterou prezentuje klasická mřížka chladiče a dvojice kulatých předních světlometů. Svými rozměry se pak postaví tradičním evropským a japonským konkurentům středně velkých SUV vozů. Patriot měří na délku 4410 mm, na šířku 1 756 mm a na výšku 1 637. Rozvor pak má hodnotu 2 635 mm. Svými rozměry se tak velmi blíži známému modelu Cherokee, ovšem jeho zacílení je trochu jiné. Zmíněný Cherokee je totiž zaměřen na movitějši klientelu a Patriot vyplní mezeru pod ním.

Protože se jedná o model, který má přinést nemalé množství nových zákazníků, objeví se hned v počátku proevropsky zaměřené motory. Benzín bude zastupovat čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 126 kW (172 k) a naftu bude zastupovat čtyřválec 2,0 CRD o výkonu 110 kW (150 k). Benzínový motor má svůj původ ve vývojovém středisku Mitsubishi a bude dostupný i s převodovkou CVT. Naftový motor pak bude přenášet svůj výkon pouze prostřednictvím šestistupňového manuálu.

Základní verze modelu bude vybavena pouze předním náhonem, ovšem tato verze není prozatím určena pro Evropu. K nám by se měla dovážet pouze verze s náhonem na všechna kola. Zákazník si ovšem bude moci zvolit mezi dvěma variantami. Freedom Drive I a Freedom Drive II. Rozdíl mezi těmito verzemi je v terénních schopnostech. Drive I bude mít k dispozici stály pohon kol s uzávěrou středového diferenciálu a verze Drive II pak i dostane i redukční převodovku.

Dle vyjádření automobilky Jeep, bude Patriot se systémem Drive II atakovat v terénu schopnosti čistokrevných off-roadů.

Novinka se na evropském trhu objeví na počátku příštího roku za cenu, která by v základní verzi neměla přesáhnout 730 tis. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Patriot
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků