Jeep Patriot, americký vlastenec se utká s Evropou

Díky americké automobilce Jeep vznikla specifická třída terénních vozů. Tradiční výrobce známých modelů nyní přichází s rodinným SUV, který má nalákat nové zákazníky tradičním designem a také příznivou cenou nejen ve Spojených státech.
Jeep Patriot, americký vlastenec se utká s Evropou
Jeep Patriot si prošel poměrně dlouhým procesem, než se objevil na výrobní lince. Stejné jméno se objevilo na několika studiích a konceptech, ovšem až nyní v New Yorku byla představena finální, tedy produkční verze, která se zcela jistě objeví i v evropských a českých autosalonech.

Novinka jde v tradičním duchu automobilky, kterou prezentuje klasická mřížka chladiče a dvojice kulatých předních světlometů. Svými rozměry se pak postaví tradičním evropským a japonským konkurentům středně velkých SUV vozů. Patriot měří na délku 4410 mm, na šířku 1 756 mm a na výšku 1 637. Rozvor pak má hodnotu 2 635 mm. Svými rozměry se tak velmi blíži známému modelu Cherokee, ovšem jeho zacílení je trochu jiné. Zmíněný Cherokee je totiž zaměřen na movitějši klientelu a Patriot vyplní mezeru pod ním.

Protože se jedná o model, který má přinést nemalé množství nových zákazníků, objeví se hned v počátku proevropsky zaměřené motory. Benzín bude zastupovat čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 126 kW (172 k) a naftu bude zastupovat čtyřválec 2,0 CRD o výkonu 110 kW (150 k). Benzínový motor má svůj původ ve vývojovém středisku Mitsubishi a bude dostupný i s převodovkou CVT. Naftový motor pak bude přenášet svůj výkon pouze prostřednictvím šestistupňového manuálu.

Základní verze modelu bude vybavena pouze předním náhonem, ovšem tato verze není prozatím určena pro Evropu. K nám by se měla dovážet pouze verze s náhonem na všechna kola. Zákazník si ovšem bude moci zvolit mezi dvěma variantami. Freedom Drive I a Freedom Drive II. Rozdíl mezi těmito verzemi je v terénních schopnostech. Drive I bude mít k dispozici stály pohon kol s uzávěrou středového diferenciálu a verze Drive II pak i dostane i redukční převodovku.

Dle vyjádření automobilky Jeep, bude Patriot se systémem Drive II atakovat v terénu schopnosti čistokrevných off-roadů.

Novinka se na evropském trhu objeví na počátku příštího roku za cenu, která by v základní verzi neměla přesáhnout 730 tis. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Patriot

bazar

Jeep Renegade 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 17 341 km
Cena: 480 000 Kč
Jeep Patriot 2
Rok výroby: 2008
Stav: 129 189 km
Cena: 200 000 Kč
Jeep Renegade 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 450 000 Kč
Jeep Wrangler 2,8
Rok výroby: 2013
Stav: 129 102 km
Cena: 600 000 Kč
Jeep Renegade 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 13 066 km
Cena: 440 000 Kč
Jeep Cherokee 2,8
Rok výroby: 2005
Stav: 146 077 km
Cena: 145 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků