Jeep Patriot, americký vlastenec se utká s Evropou

Díky americké automobilce Jeep vznikla specifická třída terénních vozů. Tradiční výrobce známých modelů nyní přichází s rodinným SUV, který má nalákat nové zákazníky tradičním designem a také příznivou cenou nejen ve Spojených státech.
Jeep Patriot, americký vlastenec se utká s Evropou
Jeep Patriot si prošel poměrně dlouhým procesem, než se objevil na výrobní lince. Stejné jméno se objevilo na několika studiích a konceptech, ovšem až nyní v New Yorku byla představena finální, tedy produkční verze, která se zcela jistě objeví i v evropských a českých autosalonech.

Novinka jde v tradičním duchu automobilky, kterou prezentuje klasická mřížka chladiče a dvojice kulatých předních světlometů. Svými rozměry se pak postaví tradičním evropským a japonským konkurentům středně velkých SUV vozů. Patriot měří na délku 4410 mm, na šířku 1 756 mm a na výšku 1 637. Rozvor pak má hodnotu 2 635 mm. Svými rozměry se tak velmi blíži známému modelu Cherokee, ovšem jeho zacílení je trochu jiné. Zmíněný Cherokee je totiž zaměřen na movitějši klientelu a Patriot vyplní mezeru pod ním.

Protože se jedná o model, který má přinést nemalé množství nových zákazníků, objeví se hned v počátku proevropsky zaměřené motory. Benzín bude zastupovat čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 126 kW (172 k) a naftu bude zastupovat čtyřválec 2,0 CRD o výkonu 110 kW (150 k). Benzínový motor má svůj původ ve vývojovém středisku Mitsubishi a bude dostupný i s převodovkou CVT. Naftový motor pak bude přenášet svůj výkon pouze prostřednictvím šestistupňového manuálu.

Základní verze modelu bude vybavena pouze předním náhonem, ovšem tato verze není prozatím určena pro Evropu. K nám by se měla dovážet pouze verze s náhonem na všechna kola. Zákazník si ovšem bude moci zvolit mezi dvěma variantami. Freedom Drive I a Freedom Drive II. Rozdíl mezi těmito verzemi je v terénních schopnostech. Drive I bude mít k dispozici stály pohon kol s uzávěrou středového diferenciálu a verze Drive II pak i dostane i redukční převodovku.

Dle vyjádření automobilky Jeep, bude Patriot se systémem Drive II atakovat v terénu schopnosti čistokrevných off-roadů.

Novinka se na evropském trhu objeví na počátku příštího roku za cenu, která by v základní verzi neměla přesáhnout 730 tis. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Patriot
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků