Jeep Patriot, americký vlastenec se utká s Evropou

Díky americké automobilce Jeep vznikla specifická třída terénních vozů. Tradiční výrobce známých modelů nyní přichází s rodinným SUV, který má nalákat nové zákazníky tradičním designem a také příznivou cenou nejen ve Spojených státech.
Jeep Patriot, americký vlastenec se utká s Evropou
Jeep Patriot si prošel poměrně dlouhým procesem, než se objevil na výrobní lince. Stejné jméno se objevilo na několika studiích a konceptech, ovšem až nyní v New Yorku byla představena finální, tedy produkční verze, která se zcela jistě objeví i v evropských a českých autosalonech.

Novinka jde v tradičním duchu automobilky, kterou prezentuje klasická mřížka chladiče a dvojice kulatých předních světlometů. Svými rozměry se pak postaví tradičním evropským a japonským konkurentům středně velkých SUV vozů. Patriot měří na délku 4410 mm, na šířku 1 756 mm a na výšku 1 637. Rozvor pak má hodnotu 2 635 mm. Svými rozměry se tak velmi blíži známému modelu Cherokee, ovšem jeho zacílení je trochu jiné. Zmíněný Cherokee je totiž zaměřen na movitějši klientelu a Patriot vyplní mezeru pod ním.

Protože se jedná o model, který má přinést nemalé množství nových zákazníků, objeví se hned v počátku proevropsky zaměřené motory. Benzín bude zastupovat čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 126 kW (172 k) a naftu bude zastupovat čtyřválec 2,0 CRD o výkonu 110 kW (150 k). Benzínový motor má svůj původ ve vývojovém středisku Mitsubishi a bude dostupný i s převodovkou CVT. Naftový motor pak bude přenášet svůj výkon pouze prostřednictvím šestistupňového manuálu.

Základní verze modelu bude vybavena pouze předním náhonem, ovšem tato verze není prozatím určena pro Evropu. K nám by se měla dovážet pouze verze s náhonem na všechna kola. Zákazník si ovšem bude moci zvolit mezi dvěma variantami. Freedom Drive I a Freedom Drive II. Rozdíl mezi těmito verzemi je v terénních schopnostech. Drive I bude mít k dispozici stály pohon kol s uzávěrou středového diferenciálu a verze Drive II pak i dostane i redukční převodovku.

Dle vyjádření automobilky Jeep, bude Patriot se systémem Drive II atakovat v terénu schopnosti čistokrevných off-roadů.

Novinka se na evropském trhu objeví na počátku příštího roku za cenu, která by v základní verzi neměla přesáhnout 730 tis. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Patriot
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky