Jeep Patriot a Compass pro rok 2009

Dvě nejmenší SUV z nabídky značky Jeep se pro modelový rok 2009 dočkala přepracovaných interiérů.

Záměrem jejich tvůrců je podpořit váznoucí prodeje a odstranit dosavadní potíže s designem a kvalitou zpracování. Jedná se zároveň o jediné dvě řady, jež se dočkají pro nový modelový rok modifikací. Patriot přitom z hlediska prodejů patří mezi málo světlých bodů v americké nabídce Chrysleru.

Hlavní změny se týkají osazení kruhových výdechů ventilace na místo dosavadních hranatých a nových dveřních panelů, jež jsou vyrobeny z hebčích materiálů a jsou ergonomicky optimalizovány. Přístrojový štít je nyní podsvícen LED, osvětleny jsou též držáky nápojů a středová konzole obsahuje prostorově úsporný držák na iPod. Podlaha zavazadlového prostoru je nyní kryta kobercem na místo dosavadního plastu. 

Ve znamení zlepšení komfortu jízdy se nesly též další změny. Pod podlahou se nachází nová izolační vrstva, upraveny byly také závěsy motoru a výfukové potrubí s ohledem na minimalizaci rušivých zvuků a rázů. Dílčích změn doznalo také odpružení, jež by nyní mělo být tišší a zajišťovat lepší jízdní vlastnosti. Zároveň se zjednodušil seznam příplatkových výbav.

Cílem konstruktérů bylo, aby vnitřní prostory obou modelů působily harmonickým a účelným designem. Nedbale poházené ovládací a kontrolní prvky jsou již minulostí, na jejich místo nastupuje přehlednost, konzistence a jasná příslušnost k značce. Pokud to však bude stačit k posílení prodejů, to ukáže teprve čas.

Očekává se, že úpravy modelů Compass a Patriot mohou být přípravou na nový model značky Jeep. Ten by měl být ještě bližší osobním automobilům, což by odpovídalo prohlášením představitelů značky o vábení zákazníků z jiných segmentů trhu. Ještě menší auto je jedinou možností jak současnou krizi překonat. Trend na trhu v Usa je totiž jasný a směřuje k hospodárným automobilům, byť ne v evropském slova smyslu. Podobným směrem se totiž ubírá i konkurence. Ford adaptuje vybrané severoamerické provozy na výrobu evropských vozů nižších tříd, zatímco Nissan bude zásobovat showroomy Chrysler malými sedany na oplátku za vozy Dodge Ram, jež Nissan prodává pod názvem Titan.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Jeep Compass 2009
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  
Jeep Patriot 2009
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků