Jeep Patriot a Compass pro rok 2009

Dvě nejmenší SUV z nabídky značky Jeep se pro modelový rok 2009 dočkala přepracovaných interiérů.

Záměrem jejich tvůrců je podpořit váznoucí prodeje a odstranit dosavadní potíže s designem a kvalitou zpracování. Jedná se zároveň o jediné dvě řady, jež se dočkají pro nový modelový rok modifikací. Patriot přitom z hlediska prodejů patří mezi málo světlých bodů v americké nabídce Chrysleru.

Hlavní změny se týkají osazení kruhových výdechů ventilace na místo dosavadních hranatých a nových dveřních panelů, jež jsou vyrobeny z hebčích materiálů a jsou ergonomicky optimalizovány. Přístrojový štít je nyní podsvícen LED, osvětleny jsou též držáky nápojů a středová konzole obsahuje prostorově úsporný držák na iPod. Podlaha zavazadlového prostoru je nyní kryta kobercem na místo dosavadního plastu. 

Ve znamení zlepšení komfortu jízdy se nesly též další změny. Pod podlahou se nachází nová izolační vrstva, upraveny byly také závěsy motoru a výfukové potrubí s ohledem na minimalizaci rušivých zvuků a rázů. Dílčích změn doznalo také odpružení, jež by nyní mělo být tišší a zajišťovat lepší jízdní vlastnosti. Zároveň se zjednodušil seznam příplatkových výbav.

Cílem konstruktérů bylo, aby vnitřní prostory obou modelů působily harmonickým a účelným designem. Nedbale poházené ovládací a kontrolní prvky jsou již minulostí, na jejich místo nastupuje přehlednost, konzistence a jasná příslušnost k značce. Pokud to však bude stačit k posílení prodejů, to ukáže teprve čas.

Očekává se, že úpravy modelů Compass a Patriot mohou být přípravou na nový model značky Jeep. Ten by měl být ještě bližší osobním automobilům, což by odpovídalo prohlášením představitelů značky o vábení zákazníků z jiných segmentů trhu. Ještě menší auto je jedinou možností jak současnou krizi překonat. Trend na trhu v Usa je totiž jasný a směřuje k hospodárným automobilům, byť ne v evropském slova smyslu. Podobným směrem se totiž ubírá i konkurence. Ford adaptuje vybrané severoamerické provozy na výrobu evropských vozů nižších tříd, zatímco Nissan bude zásobovat showroomy Chrysler malými sedany na oplátku za vozy Dodge Ram, jež Nissan prodává pod názvem Titan.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Jeep Compass 2009
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  
Jeep Patriot 2009
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků