Jeep musí opravit devítistupňový automat. Zákazníci si stěžují

Jeep musí opravit devítistupňový automat. Zákazníci si stěžují

Pryč jsou doby, kdy se pět rychlostí v automatické převodovce bralo jako naprosto dostatečné číslo. Dnes naopak najdeme v automatech běžně sedm, osm nebo nově i devět rychlostí. Volkswagen dokonce chystá desetistupňovou automatickou převodovku, stejně tak Hyundai.

Jenže s počtem rychlostí rostou i problémy a jeden teď musí řešit Jeep. Ten montuje do modelů Cherokee devítistupňový automat ZF a zákazníci si na něj stěžují. Přitom stejnou převodovku má dostat i Jeep Renegade, má ji Fiat 500X a také nový Chrysler 200.

Test Jeep Cherokee 3.2 V6: Špatný krok správným směrem  

Test Jeep Cherokee 3.2 V6: Špatný krok správným směrem  

Problém ale není na straně ZF, dodavatele převodovky, nýbrž právě u Fiatu a Chrysleru, pod které spadá i Jeep. Konstruktéři totiž špatně odladili software řízení převodovky a ta si s motorem 2,4 l a s různými senzory pořádně nerozumí.

Zákazníkům se tak auto vybavené motorem 2,4 l neustále přepíná do nouzového režimu, převodovka cuká a mění zmateně rychlosti sem a tam, případně se z ní ozývají i nehezké kovové rány, referují majitelé na stránkách safercar.gov.

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Jeep, Fiat i Chrysler o problému vědí a už připravují aktualizaci řídícího softwaru převodovky pro dříve vyrobená auta, který si budou moci zákazníci nechat zdarma v servisu přehrát. Svolávací akci ale Jeep prozatím neplánuje a vozy modelového roku 2015 už mají aktualizovaný software, který problémy s převodovkou vyřešil.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků