Jeep: malé SUV se opozdí, přednost má nový Fiat Sedici

Značka Jeep měla příští rok představit nové kompaktní SUV spřízněné s technikou Fiatu, ale projekt se zatím odkládá.
Jeep: malé SUV se opozdí, přednost má nový Fiat Sedici

Již před rokem jsme vás informovali o tom, že koncern Fiat hodlá během roku 2013 představit pod značkou Jeep malé SUV vycházející z technického základu Fiat Punto Evo. Od té doby se nové informace neobjevily, nicméně příprava novinky údajně stále běží. Kompaktní Jeep má být citelně menší než stávající řady Compass a Patriot a vyrábět se bude v turínské továrně Fiat Mirafiori a jeho nástup se opozdí až na druhé čtvrtletí roku 2014.

Jeep připravuje pro rok 2013 minivozík, ve spolupráci s Fiatem

Jeep připravuje pro rok 2013 minivozík, ve spolupráci s Fiatem

Pánové z Fiatu tvrdí, že se v nejbližších měsících hodlají soustředit na přípravu nové generace lehkého SUV Fiat Sedici, které zatím spolu se sesterským Suzuki SX4 sjíždí z linek továrny Suzuki v Maďarsku. Podle čerstvých informací z minulého týdne je totiž Fiat nucen v souvislosti s aktuální ekonomickou situací na evropských trzích posunout plánovanou investici miliardy eur do rozvoje závodu Mirafiori z letošního roku až na rok 2013.

Místo toho se Fiat rozhodl soustředit se na náběh výroby následnického modelu stávající řady Fiat Sedici. Spolu s odvozeným malým Jeepem má po rozšíření továrny v Mirafiori vznikat takřka 300 000 lehkých SUV ročně.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 53 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 146 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků