Jeep Hurricane: offroad, co má kola nakřivo

Velmi netradiční koncept s názvem Hurricane představil koncern Daimler Chrysler na autosalónu v Detroitu. Jde o velmi zajímavé vozítko, které má jediný úkol: dopravit posádku do těžko přístupných míst v drsné a nehostinné přírodě.

Tam vás dopraví duo motorů 5.7 l V8 Hemi, každý pro jednu nápravu. Osmiválce disponují výkonem 250 kW (340 k) a maximálním kroutícím momentem 500 Nm (celkem tedy 500 kW/680 k a 1000 Nm). Po nastartování pracuje pouze jedna jednotka na čtyři válce, podle potřeby ale umí systém MDS (Multi-Displacement System) zapnout 8, 12 nebo plných 16 válců. Hurricane dělá svému jménu čest, sprint na stovku zvládne za 5 s.

Nejzajímavějším prvkem je ale speciální podvozek. Vůz má v této kategorii běžný pohon všech kol, navíc ale dokáže natočit kola proti sobě tak, že se otočí na místě. Kola lze také natočit jedním směrem tak, že vůz může jet i do boku. Ostatně dobře je to vidět na obrázcích.

Tip: Přehled novinek z detroitského autosalonu najdete v našem speciálu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků