Jeep v ČR prodává jedno z nejrychlejších SUV světa. Má 710 koní a nestojí tak moc

Pokud jste si mysleli, že běžný smrtelník nemůže dosáhnout na SUV schopné zrychlit z nuly na stovku za méně než 4 sekundy, spletli jste se. A zase je v tom namočený koncern FCA.

Je tomu pár dnů, co Porsche oficiálně vypustilo do světa Cayenne s výkonem 680 koní. Je to plug-in hybrid se základem ve čtyřlitrovém osmiválci, který stojí přes 4,5 milionu a z nuly na stovku zrychlí za 3,8 sekundy. Jakkoliv jsou tato čísla impozantní, najdete na českém trhu vůz, který se jim hlasitě vysmívá. Je to Jeep. Hodně naštvaný Jeep.

Jeep Gladiator se chystá na vpád do Evropy. Místo kopí a štítu sází na šestiválec

Jeep Gladiator se chystá na vpád do Evropy. Místo kopí a štítu sází na šestiválec

Ani mě moc nepřekvapuje, že za něčím takovým stojí koncern FCA. Často se hovoří o jeho špatné situaci, slabých prodejích a je pravdou, že pokud chce přežít v dnešním světě sužovaném emisními limity, bude muset asi vymyslet něco hlubšího než spolupráci s Teslou. Na tohle téma ale teď zapomeňme a pojďme si říct, proč je dobré FCA vnímat jako automobilku, která má fakt koule, i když se bavíme pouze o SUV.

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Že existuje „nějaký“ Jeep Grand Cherokee Trackhawk, asi víte. Stejně tak asi víte, že vyrazit s 2,5 tuny těžkým na okruh je stejná blbost jako vjet se supersportem do bláta. Jenže proč to nezkusit, když je to možné? Trackhawk je v podstatě „okruhovou“ verzí velkého Cherokeeho, sám o sobě je ale stejně fascinující jako Stelvio QV.

Alfa Romeo Stelvio QV nebyla strop. V Česku koupíte raritní edici za 3,3 milionu

Alfa Romeo Stelvio QV nebyla strop. V Česku koupíte raritní edici za 3,3 milionu

Má motor 6.0 V8 HEMI přeplňovaný kompresorem, výkon 710 koní (522 kW), točivý moment 868 N.m, čtyřkolku, automat, maximální rychlost je 290 km/h a z nuly na stovku to zvládne za 3,7 sekundy. Není to nejrychlejší SUV světa, takové Lamborghini Urus ale prolomí stokilometrovou metu jenom o desetinu sekundy rychleji a stojí přes 4 miliony korun. Ostatně cena je jednou z dalších výhod Trackhawku.

Nejrychleji akcelerující SUV na světě? Hennessey se chlubí stovkou za 2,3 s

Nejrychleji akcelerující SUV na světě? Hennessey se chlubí stovkou za 2,3 s

Na českém trhu koupíte Jeep Grand Cherokee Trackhawk za 3.014.900 Kč. Je to hodně peněz, když ale vezmete v potaz, že tolik může stát nové BMW X6 s naftovým třílitrem, už toto sdělení zase tak nedráždí. Vychází z linie Overland, což je v řeči Jeepu takový lepší průměr, má ale něco navíc.

V základu jsou 20palcová kola, adaptivní bi-xenony, audio Harman Kardon s 19 repráky a výkonem 825 W, adaptivní tempomat, systém aktivního tlumení hluku, výkonnější brzdy, sedm airbagů, zadní parkovací kamera, sedm airbagů či kožené čalounění. Výbava není tak hi-tech jako u Cayennu nebo Lamba Urus. Tohle je prostě auto pro venkovany, kterému dali pod kapotu motor z Hellcatu.

Hennessey vyladilo Jeep Grand Cherokee. Výsledkem je SUV s výkonem tisíc koní!

Hennessey vyladilo Jeep Grand Cherokee. Výsledkem je SUV s výkonem tisíc koní!

Možná je to ta největší rozmařilost, jakou kdo kdy oficiálně uvedl na trh, ale komu by to vadilo? Fajn také je, že kdo by toužil pouze po velkém SUV s osmiválcem, může u Jeepu sáhnout po verzi SRT poháněnou 6,4litrovým atmosférickým motorem HEMI s výkonem 468 koní (344 kW). Stojí 2.289.900 Kč.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk: Technická data a české ceny
Zdvihový objem [cm3] 6166
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 522/6000
Točivý moment [N.m/min] 868/4800
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 290
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 16,8
Základní cena [Kč] 3.014.900 
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků