Jeep Grand Cherokee SRT8 pro piloty Formule 1

Představitelé koncernu Fiat připravili pro piloty své stáje Ferrari F1 dva speciálně upravené Jeepy. Jde ale jen o stylistické cvičení.

Když už máte v portfoliu své společnosti renomovanou stáj Scuderia Ferrari, bude pro vás velmi těžké odolat a nevyužít této skutečnosti ve svých marketingových tazích. A u Fiatu s tím rozhodně problém nemají. Jistě si vzpomenete například na „pětistovku“ z omezené a pekelně drahé série výstižně pojmenované Abarth 695 Tributo Ferrari.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Speciální prototypy Jeep Grand Cherokee SRT8 v barvách Scuderia Ferrari

A nyní došlo také na první z produktů amerického Chrysleru, který je nyní již pod plným vlivem Fiatu. V dílnách koncernu Fiat připravili dva speciální prototypy vycházející ze sériového provedení modelu Jeep Grand Cherokee SRT8 a předali je elitním pilotům týmu F1 Scuderia Ferrari Felipu Massovi a Fernandu Alonsovi.

Jeep Grand Cherokee SRT8: 485 koní také pro Evropu

Jeep Grand Cherokee SRT8: 485 koní také pro Evropu

Technických podrobností k těmto strojům k dispozici mnoho nemáme, nicméně osmiválec Hemi V8 s objemem 6,4 l podle všeho zůstal úpravami nedotčen. Stále však dosahuje působivého výkonu 465 koní (342 kW) a točivého momentu 630 Nm a mohutnému vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 4,8 s a dosáhnout rychlosti 257 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Modifikace se soustředily především na karoserie obou vozů a jejich interiéry. Speciální Jeepy dostaly lakování tradičním rudým odstínem Rosso Corsa, přičemž střecha a maska chladiče jsou matově černé, a kapotu, střechu i víko zavazadlového prostoru zdobí tenký stříbrný a široký, leskle černý podélný pruh. Za černě lakovanými litými ráfky prosvítají rudě zbarvené brzdové třmeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Drobné změny se dotkly také interiérů těchto vozů, které se vyznačují čalouněním sportovních sedadel a horní části palubní rudou kůží. Těžko říci, jaké s těmito vozy mají u Fiatu plány a zda se nechají přesvědčit k výrobě nějaké omezené série podobných automobilů pro obyčejné smrtelníky, ale nechme se překvapit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zároveň zůstává (spíše řečnickou) otázkou, zda je mastodont typu Jeep Grand Cherokee skutečně tím pravým pro prezentaci sportovního a závodního odkazu značky Ferrari. Co myslíte vy?

bazar

Jeep Renegade 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 17 341 km
Cena: 470 000 Kč
Jeep Compass 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 78 406 km
Cena: 290 000 Kč
Jeep Grand Cherokee 3
Rok výroby: 2008
Stav: 118 462 km
Cena: 250 000 Kč
Jeep Grand Cherokee 3
Rok výroby: 2005
Stav: 127 855 km
Cena: 240 000 Kč
Jeep Patriot 2
Rok výroby: 2008
Stav: 129 189 km
Cena: 190 000 Kč
Jeep Wrangler 2,8
Rok výroby: 2013
Stav: 129 368 km
Cena: 580 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků