Jeep Grand Cherokee SRT8 pro piloty Formule 1

Představitelé koncernu Fiat připravili pro piloty své stáje Ferrari F1 dva speciálně upravené Jeepy. Jde ale jen o stylistické cvičení.

Když už máte v portfoliu své společnosti renomovanou stáj Scuderia Ferrari, bude pro vás velmi těžké odolat a nevyužít této skutečnosti ve svých marketingových tazích. A u Fiatu s tím rozhodně problém nemají. Jistě si vzpomenete například na „pětistovku“ z omezené a pekelně drahé série výstižně pojmenované Abarth 695 Tributo Ferrari.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Speciální prototypy Jeep Grand Cherokee SRT8 v barvách Scuderia Ferrari

A nyní došlo také na první z produktů amerického Chrysleru, který je nyní již pod plným vlivem Fiatu. V dílnách koncernu Fiat připravili dva speciální prototypy vycházející ze sériového provedení modelu Jeep Grand Cherokee SRT8 a předali je elitním pilotům týmu F1 Scuderia Ferrari Felipu Massovi a Fernandu Alonsovi.

Jeep

Jeep Grand Cherokee SRT8: 485 koní také pro Evropu

Technických podrobností k těmto strojům k dispozici mnoho nemáme, nicméně osmiválec Hemi V8 s objemem 6,4 l podle všeho zůstal úpravami nedotčen. Stále však dosahuje působivého výkonu 465 koní (342 kW) a točivého momentu 630 Nm a mohutnému vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 4,8 s a dosáhnout rychlosti 257 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Modifikace se soustředily především na karoserie obou vozů a jejich interiéry. Speciální Jeepy dostaly lakování tradičním rudým odstínem Rosso Corsa, přičemž střecha a maska chladiče jsou matově černé, a kapotu, střechu i víko zavazadlového prostoru zdobí tenký stříbrný a široký, leskle černý podélný pruh. Za černě lakovanými litými ráfky prosvítají rudě zbarvené brzdové třmeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Drobné změny se dotkly také interiérů těchto vozů, které se vyznačují čalouněním sportovních sedadel a horní části palubní rudou kůží. Těžko říci, jaké s těmito vozy mají u Fiatu plány a zda se nechají přesvědčit k výrobě nějaké omezené série podobných automobilů pro obyčejné smrtelníky, ale nechme se překvapit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zároveň zůstává (spíše řečnickou) otázkou, zda je mastodont typu Jeep Grand Cherokee skutečně tím pravým pro prezentaci sportovního a závodního odkazu značky Ferrari. Co myslíte vy?

Jeep Cherokee 2.777
Rok výroby: 2009
Stav: 176 314 km
Cena: 250 000 Kč
Jeep Cherokee 2.779
Rok výroby: 2005
Stav: 216 265 km
Cena: 115 000 Kč
Jeep Cherokee 2.776
Rok výroby: 2005
Stav: 155 742 km
Cena: 119 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků