Jeep Grand Cherokee SRT8 pro piloty Formule 1

Představitelé koncernu Fiat připravili pro piloty své stáje Ferrari F1 dva speciálně upravené Jeepy. Jde ale jen o stylistické cvičení.

Když už máte v portfoliu své společnosti renomovanou stáj Scuderia Ferrari, bude pro vás velmi těžké odolat a nevyužít této skutečnosti ve svých marketingových tazích. A u Fiatu s tím rozhodně problém nemají. Jistě si vzpomenete například na „pětistovku“ z omezené a pekelně drahé série výstižně pojmenované Abarth 695 Tributo Ferrari.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Speciální prototypy Jeep Grand Cherokee SRT8 v barvách Scuderia Ferrari

A nyní došlo také na první z produktů amerického Chrysleru, který je nyní již pod plným vlivem Fiatu. V dílnách koncernu Fiat připravili dva speciální prototypy vycházející ze sériového provedení modelu Jeep Grand Cherokee SRT8 a předali je elitním pilotům týmu F1 Scuderia Ferrari Felipu Massovi a Fernandu Alonsovi.

Jeep Grand Cherokee SRT8: 485 koní také pro Evropu

Jeep Grand Cherokee SRT8: 485 koní také pro Evropu

Technických podrobností k těmto strojům k dispozici mnoho nemáme, nicméně osmiválec Hemi V8 s objemem 6,4 l podle všeho zůstal úpravami nedotčen. Stále však dosahuje působivého výkonu 465 koní (342 kW) a točivého momentu 630 Nm a mohutnému vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 4,8 s a dosáhnout rychlosti 257 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Modifikace se soustředily především na karoserie obou vozů a jejich interiéry. Speciální Jeepy dostaly lakování tradičním rudým odstínem Rosso Corsa, přičemž střecha a maska chladiče jsou matově černé, a kapotu, střechu i víko zavazadlového prostoru zdobí tenký stříbrný a široký, leskle černý podélný pruh. Za černě lakovanými litými ráfky prosvítají rudě zbarvené brzdové třmeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Drobné změny se dotkly také interiérů těchto vozů, které se vyznačují čalouněním sportovních sedadel a horní části palubní rudou kůží. Těžko říci, jaké s těmito vozy mají u Fiatu plány a zda se nechají přesvědčit k výrobě nějaké omezené série podobných automobilů pro obyčejné smrtelníky, ale nechme se překvapit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zároveň zůstává (spíše řečnickou) otázkou, zda je mastodont typu Jeep Grand Cherokee skutečně tím pravým pro prezentaci sportovního a závodního odkazu značky Ferrari. Co myslíte vy?

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků