Jeep Grand Cherokee SRT8 HPE800: je libo 805 k a 1115 Nm?

Jeep Grand Cherokee SRT8 HPE800: je libo 805 k a 1115 Nm?

Jeep zkompletoval svou nabídku pro novou generaci modelu Grand Cherokee. Kromě benzinového šestiválce Pentastar a osmiválce Hemi je k dispozici taktéž v Evropě hodně oblíbené naftové provedení a konečně nechybí ani ostrá varianta SRT8 nabízející 465 koní a 630 Nm. Se zrychlením z nuly na amerických 60 mph (96 km/h) jde o jedno z nejrychlejší SUV.

Jenže podle tuningové společnosti Hennessey Performance Engineering to není dost, respektive podle ní existují zákazníci, kteří chtějí ještě více. Není překvapením, že prezident John Hennessey uvádí jako příklad zájemce z Ruska, kteří chtějí být nejrychlejší za každého počasí. Speciálně pro ně má HPE zajímavou nabídku.

Původní objem motoru 6,4 V8 Hemi byl zvětšeno na rovných sedm litrů a přibyl také systém dvojitého přeplňování. Spolu s dalšími úpravami dává pohonná jednotka bez pardonu brutálních 805 koní a maximální točivý moment 1115 Nm dostupný při 4000 ot./min. Není divu, že akcelerace na 96 km/h proběhne za 3,1 s a že sprint na ¼ míle zvládne Cherokee za 10,9 s. Mimochodem kdyby tohle monstrum stálo na startu srovnávacího testu Magazínu Motor Trend, nejspíš by vyhrálo, tedy porazilo jména jako Ferrari 458 Italia, Mercedes-Benz SLS AMG nebo Nissan GT-R, což je skoro až strašidelné.

Kromě vylepšeného motoru dostal upravený Jeep samozřejmě vylepšenou převodovku, brzdy (Brembo vpředu o průměru 15,1 palce), nižší podvozek a dvacetipalcová kola. Interiér je čalouněn kombinací prémiové kůže a Alcantary. V plánu je výroba 24 exemplářů, přičemž za každý si u Hennessey naúčtují minimálně 235 000 dolarů. 

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků