Jeep Grand Cherokee SRT8 HPE800: je libo 805 k a 1115 Nm?

Jeep Grand Cherokee SRT8 HPE800: je libo 805 k a 1115 Nm?

Jeep zkompletoval svou nabídku pro novou generaci modelu Grand Cherokee. Kromě benzinového šestiválce Pentastar a osmiválce Hemi je k dispozici taktéž v Evropě hodně oblíbené naftové provedení a konečně nechybí ani ostrá varianta SRT8 nabízející 465 koní a 630 Nm. Se zrychlením z nuly na amerických 60 mph (96 km/h) jde o jedno z nejrychlejší SUV.

Jenže podle tuningové společnosti Hennessey Performance Engineering to není dost, respektive podle ní existují zákazníci, kteří chtějí ještě více. Není překvapením, že prezident John Hennessey uvádí jako příklad zájemce z Ruska, kteří chtějí být nejrychlejší za každého počasí. Speciálně pro ně má HPE zajímavou nabídku.

Původní objem motoru 6,4 V8 Hemi byl zvětšeno na rovných sedm litrů a přibyl také systém dvojitého přeplňování. Spolu s dalšími úpravami dává pohonná jednotka bez pardonu brutálních 805 koní a maximální točivý moment 1115 Nm dostupný při 4000 ot./min. Není divu, že akcelerace na 96 km/h proběhne za 3,1 s a že sprint na ¼ míle zvládne Cherokee za 10,9 s. Mimochodem kdyby tohle monstrum stálo na startu srovnávacího testu Magazínu Motor Trend, nejspíš by vyhrálo, tedy porazilo jména jako Ferrari 458 Italia, Mercedes-Benz SLS AMG nebo Nissan GT-R, což je skoro až strašidelné.

Kromě vylepšeného motoru dostal upravený Jeep samozřejmě vylepšenou převodovku, brzdy (Brembo vpředu o průměru 15,1 palce), nižší podvozek a dvacetipalcová kola. Interiér je čalouněn kombinací prémiové kůže a Alcantary. V plánu je výroba 24 exemplářů, přičemž za každý si u Hennessey naúčtují minimálně 235 000 dolarů. 

Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků