Jeep Grand Cherokee oficiálně: Luxusní až po strop a poprvé do zásuvky. I u nás!

Jeep Grand Cherokee se před rokem rozdělil na dvě modelové řady. Jako první dorazila v tomto lednu varianta se třemi řadami sedadel a označením L. Nyní je tu standardní verze.

Pátá generace Jeepu Grand Cherokee se v této kratší verzi podívá i na evropské trhy, a to v průběhu příštího roku. Základy modelu jsou nové, aby mohl být osazen plug-in hybridním ústrojím, což je pro tuto modelovou řadu vůbec poprvé. Podobně jako u dalších modelů značky s touto technologií se tato varianta označuje 4xe.

Pod kapotou této verze najdete přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou, kterému budou sekundovat dva elektromotory. Kombinovaný výkon činí 280 kW (381 koní) a dosahuje maxima 637 N.m točivého momentu. 17kWh baterie by měla vydržet k ujetí 40 km čistě na elektřinu. Kombinovaný dojezd pak činí 708 km.

Jeep představuje nový Commander. Sedm míst nabízí na základě Compassu

Jeep představuje nový Commander. Sedm míst nabízí na základě Compassu

Samozřejmostí jsou pohony všech kol Quadra-Drive či Quadra-Trac (dle výbavy), elektronická uzávěrka zadního diferenciálu, několik jízdních režimů do různých podmínek či asistenti pro sjíždění a vyjíždění kopců. Vzduchový podvozek Quadra-Lift pak umožní dosáhnout světlé výšky až 278 mm. Brodit se budete moct až do hloubky 610 mm.

Jak si plug-in hybridní Grand Cherokee povede dynamicky nám zatím Jeep neprozradil. Na domácím trhu pak bude k mání ještě s šestiválcem Pentastar o objemu 3,6 litru (218 kW) a osmiválcem Hemi (265 kW). 4xe je výkonově nejsilnější, ale zase Hemi utáhne až 3265 kg (4xe „jen“ 2720 kg). U nás by tyto možnosti být neměly.

Základní výbavou je Laredo. Pokračuje se přes Altitude, Overland, Summit a Summit Reserve až k více off-roadově zaměřenému Trailhawk. Plug-in hybrid však není dostupný pro první dvě výbavy, takže v Evropě lze očekávat minimálně výbavu Overland.

Italové svérázně upravili Jeep Wrangler. Má šestiválec a riflovinu, míří i do Česka!

Italové svérázně upravili Jeep Wrangler. Má šestiválec a riflovinu, míří i do Česka!

Zvenku i uvnitř jsou modely Grand Cherokee a Grand Cherokee L v podstatě identické. Liší se celkovou délkou, rozvorem a samozřejmě počtem míst k sezení. Základní varianta má o 126 mm kratší rozvor, tedy 2964 mm. I zde si pak vnitřek můžete zahalit do kůže či si připlatit luxusní audiosystém.

Jeep

Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.

Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.

Jeep Renegade • Jeep Compass •​ Jeep Cherokee •​ Jeep Wrangler

Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Audi Q4 SB 50 e-tron quattro

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.

10.  10.  2021 | Richard Herbich | 5 příspěvků