Jeep Grand Cherokee dostal motor 6.4 V8 HEMI

Upřímně, na autosalonu v New Yorku toho zas tak moc k vidění není, nicméně pár zajímavých kousků se přeci jen najde. Kromě zcela nové Imprezy nás zaujala také ostrá verze Jeepu Grand Cherokee.

Když říkám ostrá, tak myslím opravdu hodně ostrá. Jeep totiž představil provedení Grand Cherokee SRT8. Stejné označení najdete také u Chrysleru 300, přičemž podobnost není čistě náhodná. Jeep dostal stejný motor, tedy osmiválec s válci uspořádanými do V a objemem 6,4 litru. Maximální výkon činí 472 koní a točivý moment dosahuje na 630 Nm. Akcelerace z nuly na amerických 96 km/h se odehraje během 4,8 s a v rozletu vás zastaví až omezovač na obligátní hranici 250 km/h.

Takto rychlý Jeep ještě nikdy z výrobních linek nesjížděl. Kromě výkonu má být motor také úsporný, což je v tomto případně velice relativní pojem. Pohonná jednotka je vybavena systémem vypínání válců, čímž dokáže snížit spotřebu o nějakých 13 procent.

Výkonu motoru odpovídá podvozek. Nechybí adaptivní tlumiče, systém Selec-Track, brzdy Brembo s kotouči o průměru 380 mm, respektive 350 mm vzadu. Auto stojí na dvacetipalcových discích obutých do pneumatik Pirelli Pzero velikosti 295/45. Pokud na to budete mít odvahu, můžete vyzkoušet příčné zrychlení až 0.9 g. Údajně by to měl Jeep zvládnout.

Prodej zatím nejrychlejšího Jeepu Grand Cherokee bude spuštěn na americkém trhu v létě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků