Jeep Grand Cherokee dostal motor 6.4 V8 HEMI

Upřímně, na autosalonu v New Yorku toho zas tak moc k vidění není, nicméně pár zajímavých kousků se přeci jen najde. Kromě zcela nové Imprezy nás zaujala také ostrá verze Jeepu Grand Cherokee.

Když říkám ostrá, tak myslím opravdu hodně ostrá. Jeep totiž představil provedení Grand Cherokee SRT8. Stejné označení najdete také u Chrysleru 300, přičemž podobnost není čistě náhodná. Jeep dostal stejný motor, tedy osmiválec s válci uspořádanými do V a objemem 6,4 litru. Maximální výkon činí 472 koní a točivý moment dosahuje na 630 Nm. Akcelerace z nuly na amerických 96 km/h se odehraje během 4,8 s a v rozletu vás zastaví až omezovač na obligátní hranici 250 km/h.

Takto rychlý Jeep ještě nikdy z výrobních linek nesjížděl. Kromě výkonu má být motor také úsporný, což je v tomto případně velice relativní pojem. Pohonná jednotka je vybavena systémem vypínání válců, čímž dokáže snížit spotřebu o nějakých 13 procent.

Výkonu motoru odpovídá podvozek. Nechybí adaptivní tlumiče, systém Selec-Track, brzdy Brembo s kotouči o průměru 380 mm, respektive 350 mm vzadu. Auto stojí na dvacetipalcových discích obutých do pneumatik Pirelli Pzero velikosti 295/45. Pokud na to budete mít odvahu, můžete vyzkoušet příčné zrychlení až 0.9 g. Údajně by to měl Jeep zvládnout.

Prodej zatím nejrychlejšího Jeepu Grand Cherokee bude spuštěn na americkém trhu v létě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

 

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků