Jeep Grand Cherokee dostal motor 6.4 V8 HEMI

Upřímně, na autosalonu v New Yorku toho zas tak moc k vidění není, nicméně pár zajímavých kousků se přeci jen najde. Kromě zcela nové Imprezy nás zaujala také ostrá verze Jeepu Grand Cherokee.

Když říkám ostrá, tak myslím opravdu hodně ostrá. Jeep totiž představil provedení Grand Cherokee SRT8. Stejné označení najdete také u Chrysleru 300, přičemž podobnost není čistě náhodná. Jeep dostal stejný motor, tedy osmiválec s válci uspořádanými do V a objemem 6,4 litru. Maximální výkon činí 472 koní a točivý moment dosahuje na 630 Nm. Akcelerace z nuly na amerických 96 km/h se odehraje během 4,8 s a v rozletu vás zastaví až omezovač na obligátní hranici 250 km/h.

Takto rychlý Jeep ještě nikdy z výrobních linek nesjížděl. Kromě výkonu má být motor také úsporný, což je v tomto případně velice relativní pojem. Pohonná jednotka je vybavena systémem vypínání válců, čímž dokáže snížit spotřebu o nějakých 13 procent.

Výkonu motoru odpovídá podvozek. Nechybí adaptivní tlumiče, systém Selec-Track, brzdy Brembo s kotouči o průměru 380 mm, respektive 350 mm vzadu. Auto stojí na dvacetipalcových discích obutých do pneumatik Pirelli Pzero velikosti 295/45. Pokud na to budete mít odvahu, můžete vyzkoušet příčné zrychlení až 0.9 g. Údajně by to měl Jeep zvládnout.

Prodej zatím nejrychlejšího Jeepu Grand Cherokee bude spuštěn na americkém trhu v létě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků