Jeep Grand Cherokee bude v Evropě k mání s „dieselem“ VM Motori

Při modifikacích amerických Chryslerů pro potřeby evropských zákazníků pamatuje Fiat také na místní specialitku: lásku k vznětovým motorům. Proto většinu modelů Chrysler hodlá v Evropě nabízet také s „diesely“. Týkat se to bude také nové generace Jeepu Grand Cherokee, který dostane třílitrový vidlicový šestiválec od specializované firmy VM Motori, na jehož přípravě se podíleli také vývojáři divize Fiat Powertrain. Používat proto bude také poslední generaci vstřikovacího systému Fiat MultiJet II s až osmi vstřiky během jednoho cyklu, o přeplňování se postará turbodmychadlo Garrett VGT 2056.

Výsledkem je nejvyšší výkon 241 koní (177 kW) při 4 000 ot./min., přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm v rozmezí od 1 800 do 2 800 ot./min. I přes tyto slušné parametry má takto motorizovaný Grand Cherokee vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném cyklu jen 8,3 l/100 km a produkovat emise CO2 o hmotnosti 218 g/km. Oproti dosud používanému motoru se můžeme těšit na výkon a točivý moment vyšší zhruba o 10 % a spotřebu nižší o nějakých 17 %. V nabídce bude též slabší verze téže jednotky s výkonem 190 koní (140 kW) a točivým momentem omezeným na 440 Nm. Stane se standardní motorizací ve výbavovém stupni Laredo a příplatkovou v provedení Limited.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zástavba výkonného "dieselu" by měla modelu Grand Cherokee v Evropě zajistit důstojné živobytí
 


 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků