Jeep Gladiator se chystá na vpád do Evropy. Místo kopí a štítu sází na šestiválec

Další pickup pomalu ale jistě míří do Evropy. Nyní je to však jeden z těch nejpovolanějších.

Nový Jeep Gladiator se již prodává v Americe a slaví zde celkem velký úspěch. Nyní se chystá zamířit i na náš kontinent, ovšem v prodeji bude nejdříve na konci příštího roku. O tom jsme už sice věděli, ale nyní víme i to, co bude mít pod kapotou.

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Gladiator si svůj evropský debut odbude v rámci akce Camp Jeep, která se koná v italských Dolomitech od 12. do 14. července. Evropská verze bude mít pod kapotou jediný motor. Stane se jím vznětová jednotka 3.0 V6 o výkonu 260 koní a točivém momentu 600 N.m. Nepůjde však o evropský motor Multijet s technikou Fiatu, který můžete znát z modelu Grand Cherokee, ale o jednotku Ecodiesel, taktéž z dílny FCA.

Motor bude spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohánět se budou samozřejmě všechna čtyři kola. K dispozici budou tři výbavy – Sport, Overland a nejdrsnější Rubicon. 

Už i Jeep Renegade je do zásuvky. Má 240 koní, 50 km ujede bez kapky benzinu

Už i Jeep Renegade je do zásuvky. Má 240 koní, 50 km ujede bez kapky benzinu

K dispozici bude veškerá off-road výbava, ale nezapomnělo se samozřejmě ani na technické vychytávky a každodenní použitelnost. Na výběr bude například ze 7- a 8,4palcového infotainmentu s rozhraním pro mobilní telefony. V terénu se na ně pak promítá přední kamera. 

Evropští zákazníci budou mít na výběr i z několika exkluzivních doplňků od Moparu, aby si svého Gladiatora mohl každý zákazník co nejvíce individualizovat. České ceny se zřejmě dozvíme až za nějaký čas, oficiální uvedení na evropský trh je přeci jen ještě daleko.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 110 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků