Jeep Gladiator se chystá na vpád do Evropy. Místo kopí a štítu sází na šestiválec

Další pickup pomalu ale jistě míří do Evropy. Nyní je to však jeden z těch nejpovolanějších.

Nový Jeep Gladiator se již prodává v Americe a slaví zde celkem velký úspěch. Nyní se chystá zamířit i na náš kontinent, ovšem v prodeji bude nejdříve na konci příštího roku. O tom jsme už sice věděli, ale nyní víme i to, co bude mít pod kapotou.

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Gladiator si svůj evropský debut odbude v rámci akce Camp Jeep, která se koná v italských Dolomitech od 12. do 14. července. Evropská verze bude mít pod kapotou jediný motor. Stane se jím vznětová jednotka 3.0 V6 o výkonu 260 koní a točivém momentu 600 N.m. Nepůjde však o evropský motor Multijet s technikou Fiatu, který můžete znát z modelu Grand Cherokee, ale o jednotku Ecodiesel, taktéž z dílny FCA.

Motor bude spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohánět se budou samozřejmě všechna čtyři kola. K dispozici budou tři výbavy – Sport, Overland a nejdrsnější Rubicon. 

Už i Jeep Renegade je do zásuvky. Má 240 koní, 50 km ujede bez kapky benzinu

Už i Jeep Renegade je do zásuvky. Má 240 koní, 50 km ujede bez kapky benzinu

K dispozici bude veškerá off-road výbava, ale nezapomnělo se samozřejmě ani na technické vychytávky a každodenní použitelnost. Na výběr bude například ze 7- a 8,4palcového infotainmentu s rozhraním pro mobilní telefony. V terénu se na ně pak promítá přední kamera. 

Evropští zákazníci budou mít na výběr i z několika exkluzivních doplňků od Moparu, aby si svého Gladiatora mohl každý zákazník co nejvíce individualizovat. České ceny se zřejmě dozvíme až za nějaký čas, oficiální uvedení na evropský trh je přeci jen ještě daleko.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků