Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva měsíce v Los Angeles, už nyní ale máme k dispozici hromadu informací včetně oficiálních fotek.

Už zítra začíná autosalon v Paříži, Jeep si ale jako místo premiéry nové generace modelu Compass vybral až listopadovou autoshow v Los Angeles. Už poměrně dlouho se na internetu vyskytují obrázky z testování vozu, jeho tvary už tedy nejsou až takovým překvapením. V hierarchii značky má postavení pod SUV Cherokee, navenek ale působí, jako by šlo o klon velkého Grandu kombinovaný s Renegadem.

Test: Jeep Compass CRD 70th Anniversary - cestou necestou

Test: Jeep Compass CRD 70th Anniversary - cestou necestou

Značka vůz poprvé oficiálně ukázala při příležitosti zahájení výroby v nové brazilské továrně Goiânia. O jeho pohon postará sedmnáct kombinací motorů a převodovek navržených pro co nejlepší spotřebu a potěší zákazníky z více než 100 zemí po celém světě. Podle brazilských stránek Jeepu jsou ale zatím v nabídce pouze dvě varianty – celohliníkový dvoulitrový zážehový čtyřválec Tigershark Flex kombinovaný s šestistupňovým automatem a dvoulitrový MultiJEt s devítistupňovým automatem.

Jeep v Evropě míří vysoko, pomoci má hlavni nový Compass

Jeep v Evropě míří vysoko, pomoci má hlavni nový Compass

Zatímco minulá generace Jeepu Compass vypadal, jako by ji tvarovali sekerou, novinka vsadila na stále dostatečně drsné, avšak o něco jemnější linky. Přední část si na první pohled nesplete s modelem Grand Cherokee asi jenom málokdo, stylové doplňky od Moparu (například černý střed kapoty), zase odkazuje na nejmenší Renegade. Na záď si budeme muset zvykat – trochu nám připomíná minulý Renault Koleos a dlouhý poslední sloupek je alespoň od pohledu vítězstvím designu nad funkčností.

Jeep Compass 2011: „Grand” facelift

Jeep Compass 2011: „Grand” facelift

Jde spíše o stylové auto do města, čemuž odpovídá také interiér. Palubní deska se svou koncepcí velmi podobá Cherokeemu, displej infotainmentu s úhlopříčkou 8,4 palce se však díky hezčím plastům okolo podařilo lépe zakomponovat. Přístrojový štít je jako přes kopírák, stejně jako volant, volič automatické převodovky a přepínač režimů pohonu 4x4. Počet módů se liší v závislosti na verzi, přičemž vrcholná Trailhawk jich má rovnou pět (Auto, Snow, Sand, Mud, Rock) a k tomu i redukci a uzávěrku diferenciálu. Zkrátka jako Cherokee a Renegade.

Jeep Compass 2011: masivně faceliftovaná verze bez špetky maskování (spy photos)

Jeep Compass 2011: masivně faceliftovaná verze bez špetky maskování (spy photos)

Na brazilských stránkách Jeepu už najdete i základní ceny. Nejlevnější linie Sport vychází v přepočtu na zhruba 741.000 Kč, Longitude na necelých 800.000 Kč, Limited stojí 925.000 Kč, a Trailhawk je za 1.111.000 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků