Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva měsíce v Los Angeles, už nyní ale máme k dispozici hromadu informací včetně oficiálních fotek.

Už zítra začíná autosalon v Paříži, Jeep si ale jako místo premiéry nové generace modelu Compass vybral až listopadovou autoshow v Los Angeles. Už poměrně dlouho se na internetu vyskytují obrázky z testování vozu, jeho tvary už tedy nejsou až takovým překvapením. V hierarchii značky má postavení pod SUV Cherokee, navenek ale působí, jako by šlo o klon velkého Grandu kombinovaný s Renegadem.

Test: Jeep Compass CRD 70th Anniversary - cestou necestou

Test: Jeep Compass CRD 70th Anniversary - cestou necestou

Značka vůz poprvé oficiálně ukázala při příležitosti zahájení výroby v nové brazilské továrně Goiânia. O jeho pohon postará sedmnáct kombinací motorů a převodovek navržených pro co nejlepší spotřebu a potěší zákazníky z více než 100 zemí po celém světě. Podle brazilských stránek Jeepu jsou ale zatím v nabídce pouze dvě varianty – celohliníkový dvoulitrový zážehový čtyřválec Tigershark Flex kombinovaný s šestistupňovým automatem a dvoulitrový MultiJEt s devítistupňovým automatem.

Jeep v Evropě míří vysoko, pomoci má hlavni nový Compass

Jeep v Evropě míří vysoko, pomoci má hlavni nový Compass

Zatímco minulá generace Jeepu Compass vypadal, jako by ji tvarovali sekerou, novinka vsadila na stále dostatečně drsné, avšak o něco jemnější linky. Přední část si na první pohled nesplete s modelem Grand Cherokee asi jenom málokdo, stylové doplňky od Moparu (například černý střed kapoty), zase odkazuje na nejmenší Renegade. Na záď si budeme muset zvykat – trochu nám připomíná minulý Renault Koleos a dlouhý poslední sloupek je alespoň od pohledu vítězstvím designu nad funkčností.

Jeep Compass 2011: „Grand” facelift

Jeep Compass 2011: „Grand” facelift

Jde spíše o stylové auto do města, čemuž odpovídá také interiér. Palubní deska se svou koncepcí velmi podobá Cherokeemu, displej infotainmentu s úhlopříčkou 8,4 palce se však díky hezčím plastům okolo podařilo lépe zakomponovat. Přístrojový štít je jako přes kopírák, stejně jako volant, volič automatické převodovky a přepínač režimů pohonu 4x4. Počet módů se liší v závislosti na verzi, přičemž vrcholná Trailhawk jich má rovnou pět (Auto, Snow, Sand, Mud, Rock) a k tomu i redukci a uzávěrku diferenciálu. Zkrátka jako Cherokee a Renegade.

Jeep Compass 2011: masivně faceliftovaná verze bez špetky maskování (spy photos)

Jeep Compass 2011: masivně faceliftovaná verze bez špetky maskování (spy photos)

Na brazilských stránkách Jeepu už najdete i základní ceny. Nejlevnější linie Sport vychází v přepočtu na zhruba 741.000 Kč, Longitude na necelých 800.000 Kč, Limited stojí 925.000 Kč, a Trailhawk je za 1.111.000 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Jeep Cherokee 2,8
Rok výroby: 2005
Stav: 146 077 km
Cena: 139 000 Kč
Jeep Cherokee 2
Rok výroby: 2014
Stav: 58 759 km
Cena: 580 000 Kč
Jeep Liberty 3,7
Rok výroby: 2011
Stav: 69 399 km
Cena: 480 000 Kč
Jeep Grand Cherokee 2,7
Rok výroby: 2003
Stav: 172 512 km
Cena: 130 000 Kč
Jeep Cherokee 2,5
Rok výroby: 2002
Stav: 160 605 km
Cena: 140 000 Kč
Jeep Grand Cherokee 3,7
Rok výroby: 2007
Stav: 81 913 km
Cena: 240 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků