Jeep Compass 2011: „Grand” facelift

SUV Compass z dílen Jeepu prošlo opravdu velkým faceliftem - příznačně ve stylu svého většího bratra Grand Cherokee.

Hned při prvním pohledu na karoserii je pozorovateli patrné, že změny jsou skutečně nezvykle výrazné. Z kontroverzního designu dosavadního provedení nezbylo prakticky vůbec nic a řekněme si otevřeně - škoda to není. Nové je na přídi prakticky vše od světel přes masku chladiče až po kapotu motoru. Vůz místo přátelského kukuče s kulatými světly přijal poněkud „chlapáčtější” design modelu Grand Cherokee a větštině zákazníků to nesporně bude po chuti.

Interiér se vyznačuje použitím kvalitněji působících materiál, nové jsou loketní opěry, multifunkční volant a přední sedadla. Audiosoustava zahrnuje také konektivitu iPod a Bluetooth a navigaci Sirius i kvalitní reproduktory Boston Acoustic. Do standardní výbavy nejlevnější verze patří kromě jiného automatická klimatizace, elektrické ovládání oken, zámků i vyhřívaných zrcátek, litá kola, mlhovky nebo tempomat.

Možná ještě překvapení než v případě vnějšího designu se skrývá uvnitř vozu. Nový Compass v kombinaci s trvalým pohonem všech kol má vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném provozu jen 8,4 l/100 km, pokud to bude pravda, znamená to, že Compass bude vůbec nejhospodárnějším crossoverem na americkém trhu. Ale pojďme se na motory vozu podívat podrobněji.

Pod kapotou nového Jeepu Compass najdeme výhradně čtyřválcové zážehové motory. Základem je dvoulitr s výkonem 158 koní (117 kW) a točivým momentem 191 Nm, zatímco náročnější zákazníky má uspokojit jednotka s objemem 2,4 l naladěná na 172 koní (126 kW) a 250 Nm. Oba motory mohou být alternativně doplněny pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením, nebo bezstupňovým „automatem“ CVT konstrukce Chrysler. Compass bude k mání v trojici výbavových stupňů Compass (pouze s „manuálem“), Latitude a Limited, ke každému z nich náleží široká škála doplňků a volba pohonu všech, nebo jen předních kol.

Když už jsme u pohonu všech kol (který v duchu tradic v USA není v této kategorii žádnou samozřejmostí), Jeep připravil také speciální provedení s označením Trail Rated, jež míří na zákazníky, kteří požadují lepší průchodnost terénem. Do této sady patří především o nějakých 25 mm vyšší světlost, ochranné pláty pod motorem, plnohodnotná rezerva nebo tažná oka.

Stroje Jeep Compass budou sjíždět z linek továrny Belvedere ve státě Illinois a do amerických showroomů se dostanou ještě během letošního prosince. Evropská dostupnost vozu je zatím neznámou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Compass 2011
Chrysler PT Cruiser 1.996
Rok výroby: 2001
Stav: 161 337 km
Cena: 45 000 Kč
Jeep Cherokee 2.777
Rok výroby: 2009
Stav: 176 314 km
Cena: 250 000 Kč
Jeep Cherokee 2.779
Rok výroby: 2005
Stav: 216 265 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků