Jeep Compass 2011: „Grand” facelift

SUV Compass z dílen Jeepu prošlo opravdu velkým faceliftem - příznačně ve stylu svého většího bratra Grand Cherokee.

Hned při prvním pohledu na karoserii je pozorovateli patrné, že změny jsou skutečně nezvykle výrazné. Z kontroverzního designu dosavadního provedení nezbylo prakticky vůbec nic a řekněme si otevřeně - škoda to není. Nové je na přídi prakticky vše od světel přes masku chladiče až po kapotu motoru. Vůz místo přátelského kukuče s kulatými světly přijal poněkud „chlapáčtější” design modelu Grand Cherokee a větštině zákazníků to nesporně bude po chuti.

Interiér se vyznačuje použitím kvalitněji působících materiál, nové jsou loketní opěry, multifunkční volant a přední sedadla. Audiosoustava zahrnuje také konektivitu iPod a Bluetooth a navigaci Sirius i kvalitní reproduktory Boston Acoustic. Do standardní výbavy nejlevnější verze patří kromě jiného automatická klimatizace, elektrické ovládání oken, zámků i vyhřívaných zrcátek, litá kola, mlhovky nebo tempomat.

Možná ještě překvapení než v případě vnějšího designu se skrývá uvnitř vozu. Nový Compass v kombinaci s trvalým pohonem všech kol má vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném provozu jen 8,4 l/100 km, pokud to bude pravda, znamená to, že Compass bude vůbec nejhospodárnějším crossoverem na americkém trhu. Ale pojďme se na motory vozu podívat podrobněji.

Pod kapotou nového Jeepu Compass najdeme výhradně čtyřválcové zážehové motory. Základem je dvoulitr s výkonem 158 koní (117 kW) a točivým momentem 191 Nm, zatímco náročnější zákazníky má uspokojit jednotka s objemem 2,4 l naladěná na 172 koní (126 kW) a 250 Nm. Oba motory mohou být alternativně doplněny pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením, nebo bezstupňovým „automatem“ CVT konstrukce Chrysler. Compass bude k mání v trojici výbavových stupňů Compass (pouze s „manuálem“), Latitude a Limited, ke každému z nich náleží široká škála doplňků a volba pohonu všech, nebo jen předních kol.

Když už jsme u pohonu všech kol (který v duchu tradic v USA není v této kategorii žádnou samozřejmostí), Jeep připravil také speciální provedení s označením Trail Rated, jež míří na zákazníky, kteří požadují lepší průchodnost terénem. Do této sady patří především o nějakých 25 mm vyšší světlost, ochranné pláty pod motorem, plnohodnotná rezerva nebo tažná oka.

Stroje Jeep Compass budou sjíždět z linek továrny Belvedere ve státě Illinois a do amerických showroomů se dostanou ještě během letošního prosince. Evropská dostupnost vozu je zatím neznámou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Compass 2011

bazar

Chrysler 300C 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 163 262 km
Cena: 167 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2,8
Rok výroby: 2007
Stav: 227 736 km
Cena: 95 000 Kč
Jeep Renegade 1,6
Rok výroby: 2016
Stav: 7 101 km
Cena: 410 000 Kč
Jeep Patriot 2
Rok výroby: 2008
Stav: 129 189 km
Cena: 200 000 Kč
Jeep Renegade 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 450 000 Kč
Jeep Wrangler 2,8
Rok výroby: 2013
Stav: 129 102 km
Cena: 630 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků