Jeep Commander: dobrodružství na kolech

Nový Commander je prý obrazem směřování Jeepu pro další dva roky. Co vše tento model nabídne?

Commander vypadá na první pohled jako velký vůz, ale jeho rozměry nejsou z největších. Na délku měří 4 787 mm, na výšku 1 826 mm, na šířku 1 899 mm a rozvor má hodnotu 2 780 mm. Jeho míry jsou pak zabaleny do tradičních tvarů Jeepů, které ctí především pravé úhly a přímé linie.

Interiér se naopak snaží být co nejmodernější. Nová velká sedadla mají nabídnout jednak značný komfort, ale také oporu při jízdě mimo asfaltové silnice. A navíc, poprvé ve voze Jeep jsou uspořádána ve třech řadách.

Každá ze zadních řad je umístěna výše než ta před ní. Díky tomu bylo dosaženo zlepšeného výhledu pro všechny cestující. Sedadla druhé a třetí řady lze sklopit a vytvoří tak zcela rovnou podlahu nákladového prostoru o objemu až 1950 l. Stupňovitá střecha zajišťuje dostatek prostoru nad hlavami i pro cestující ve druhé a třetí řadě. Střešní okno umístěné vpředu doplňuje na přání dodávaná prosklená střecha Command-View i pro zadní sedadla.

Vůz by měl pochopitelně nabídnout především dobré chování v terénu. Commander používá techniku Grand Cherokee, tedy podvozek a pohonná ústrojí a hlavně pohonu všech čtyř kol na trhu Quadra-Trac II, který je tvořen elektronicky ovládanými diferenciály umožňující podle trakčních podmínek měnit poměr distribuované síly nejen mezi nápravami, ale také na jednotlivých kolech. Teoreticky je tak možné převést téměř 100 % síly motoru pouze na jediné kolo.

O pohon vozu se starají tři motory. Jedná se o dva benzínové osmiválce a jeden naftový šestiválec. Naftový šestiválec o objemu 3 litry disponuje výkonem 160 kW (218 k) a točivým momentem 510 Nm. Jeep s tímto motorem dosáhne maximální rychlosti 191 km/h a v kombinaci si řekne o 9,2 l nafty na 100 km.

Základní benzínovou pohonnou jednotkou je agregát 4,7 V8 o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 410 Nm. S tímto motorem se vůz rozjede až na 189 km/h a to vše při kombinované spotřebě 14,8 l na 100 km.

Vrcholným agregátem je pak známý osmiválec 5,7 V8 HEMI s výkonem 240 kW (326 k) a točivým momentem 500 Nm. Maximální rychlost zde činí 208 km/h a kombinovaná spotřeba dosahuje hodnoty jen 12,3 l na 100 km. Pro snížení spotřeby paliva je motor vybaven systémem vypínání válců MDS (Multi-Dislacement System), který umožňuje vyřadit z činnosti polovinu válců v okamžicích, kdy není jejich síla potřeba.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Commander

 

bazar

Chrysler 300C 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 163 262 km
Cena: 167 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2,8
Rok výroby: 2007
Stav: 227 736 km
Cena: 95 000 Kč
Jeep Renegade 1,6
Rok výroby: 2016
Stav: 7 101 km
Cena: 410 000 Kč
Jeep Renegade 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 17 341 km
Cena: 480 000 Kč
Jeep Patriot 2
Rok výroby: 2008
Stav: 129 189 km
Cena: 200 000 Kč
Jeep Renegade 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 450 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků