Jeep Commander: dobrodružství na kolech

Nový Commander je prý obrazem směřování Jeepu pro další dva roky. Co vše tento model nabídne?

Commander vypadá na první pohled jako velký vůz, ale jeho rozměry nejsou z největších. Na délku měří 4 787 mm, na výšku 1 826 mm, na šířku 1 899 mm a rozvor má hodnotu 2 780 mm. Jeho míry jsou pak zabaleny do tradičních tvarů Jeepů, které ctí především pravé úhly a přímé linie.

Interiér se naopak snaží být co nejmodernější. Nová velká sedadla mají nabídnout jednak značný komfort, ale také oporu při jízdě mimo asfaltové silnice. A navíc, poprvé ve voze Jeep jsou uspořádána ve třech řadách.

Každá ze zadních řad je umístěna výše než ta před ní. Díky tomu bylo dosaženo zlepšeného výhledu pro všechny cestující. Sedadla druhé a třetí řady lze sklopit a vytvoří tak zcela rovnou podlahu nákladového prostoru o objemu až 1950 l. Stupňovitá střecha zajišťuje dostatek prostoru nad hlavami i pro cestující ve druhé a třetí řadě. Střešní okno umístěné vpředu doplňuje na přání dodávaná prosklená střecha Command-View i pro zadní sedadla.

Vůz by měl pochopitelně nabídnout především dobré chování v terénu. Commander používá techniku Grand Cherokee, tedy podvozek a pohonná ústrojí a hlavně pohonu všech čtyř kol na trhu Quadra-Trac II, který je tvořen elektronicky ovládanými diferenciály umožňující podle trakčních podmínek měnit poměr distribuované síly nejen mezi nápravami, ale také na jednotlivých kolech. Teoreticky je tak možné převést téměř 100 % síly motoru pouze na jediné kolo.

O pohon vozu se starají tři motory. Jedná se o dva benzínové osmiválce a jeden naftový šestiválec. Naftový šestiválec o objemu 3 litry disponuje výkonem 160 kW (218 k) a točivým momentem 510 Nm. Jeep s tímto motorem dosáhne maximální rychlosti 191 km/h a v kombinaci si řekne o 9,2 l nafty na 100 km.

Základní benzínovou pohonnou jednotkou je agregát 4,7 V8 o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 410 Nm. S tímto motorem se vůz rozjede až na 189 km/h a to vše při kombinované spotřebě 14,8 l na 100 km.

Vrcholným agregátem je pak známý osmiválec 5,7 V8 HEMI s výkonem 240 kW (326 k) a točivým momentem 500 Nm. Maximální rychlost zde činí 208 km/h a kombinovaná spotřeba dosahuje hodnoty jen 12,3 l na 100 km. Pro snížení spotřeby paliva je motor vybaven systémem vypínání válců MDS (Multi-Dislacement System), který umožňuje vyřadit z činnosti polovinu válců v okamžicích, kdy není jejich síla potřeba.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Commander

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků